Alle danske modelpiloters forum

 
pentium
Emnestarter
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Købes: Tegning til KZ II Coupe

19 mar 2019 22:30

Gennem Modelflyvenyt kunne man tidligere købe tegningen til en KZ II Coupe, ca. 175 cm spænd, tegnet af Bent Lund.

Er der nogen der ligger inde med denne tegning og gerne vil sælge ? Nævn en pris.

KZIICoupe.jpg


Man kan teoretisk set skalere skitserne fra Modelflyvenyt op, jeg gider bare ikke..

NB! KZ II Coupe er IKKE identisk med KZ II Træner/Sport som kan downloades på modelflyvning.dk
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.
 
Brugeravatar
Gibson
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13 maj 2003 20:32
Kontakt:

Re: Købes: Tegning til KZ II Coupe

23 mar 2019 09:11

Hej Michael,

Hvis du finder den, må vi så ikke have lov at scanne den til online arkivet - det er nemlig en af dem vi mangler.

Med venlig hilsen

Michael Gibson - modelflyvenyt
 
pentium
Emnestarter
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Købes: Tegning til KZ II Coupe

23 mar 2019 19:15

Meget gerne. Men der er ikke den store respons. Ingen friske fyre på linjen åbenbart..

Tror at jeg vil nedværdige mig til at efterlyse via faceren..
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.
 
Brugeravatar
Gibson
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13 maj 2003 20:32
Kontakt:

Re: Købes: Tegning til KZ II Coupe

02 apr 2019 13:20

Hej Pentium,

Tegningen er fundet, og vi skal "lige" have den scannet når jeg modtager den - så kan du downloade den kvit og frit.......hvis du lover at skrive en fin artikel om flyet :D :D

Så der er masser af friske fyre på linien.

mvh Michael
 
pentium
Emnestarter
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Købes: Tegning til KZ II Coupe

02 apr 2019 13:31

Super, blot lidt sjovt at det ikke gik via min kontaktannonce, siger lidt om samfundet ;)

Jeg er ikke en superhurtig bygger, er utro med flere projekter, men kunne være sjovt med en artikel. Eller endnu bedre kommer en anden mig sikkert i forkøbet og så kan jeg hugge en masse ideer.

Når jeg lige er faldet for KZ-II Coupe, er det fordi at jeg har anskaffet en god gammel OS-60 FS fra slut 70'erne, og Bent Lund designede mange modeller lige til den motor. Af hans modeller synes jeg dog at KZ-II Coupe er den smukkeste, pre ww2 og simpel uden vingestræbere.

Glæder mig til at se den indscannede tegning.
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.
 
Brugeravatar
Gibson
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13 maj 2003 20:32
Kontakt:

Re: Købes: Tegning til KZ II Coupe

03 jun 2019 16:16

Hej Mikael,

Så er tegningen scannet og jeg har den. Den er ikke online endnu, men hvis du vil kan jeg sende den til dig. Du har været meget tålmodig.

med venlig hilsen
Michael Gibson
 
pentium
Emnestarter
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Købes: Tegning til KZ II Coupe

04 jun 2019 07:00

Glæder mig til at se tegningen. Jeg får dog ikke begyndt på KZ II'eren pga. andre byggeprojekter, bl.a. på huset. Hvis du får tegningen lagt op i løbet af den næste måneds tid kan jeg godt vente.

Jeg synes at tegningsarkivet er et rigtigt godt initiativ og et godt stykke arbejde. Jeg håber, at der er flere der benytter sig af det. Men igen det kræver at nogen af os reklamerer for det med nogle byggeprojekter ;)
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.