Alle danske modelpiloters forum

 
oy7288
Indlæg: 49
Tilmeldt: 11 aug 2010 10:24
Kontakt:

Modelflyvemuseum

07 jul 2012 18:56

Modelflyvemuseum

Hej

Vi har faktisk et museum hvor i kan se gamle modeller både linestyring, RC modelmotorer og meget mere. Det er frivillige der holder museet.


det hedder Danmarks flymuseum her

Det ligger ved Stauning lufthavn og er et besøg værd.

Hej
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Det tror jeg nok er

09 jul 2012 07:15

Det tror jeg nok er kendt viden i modelflyverkredse.

helt rigtigt, det er ikke kun et besøg værd, men flere.

Jeg har lige været en uge i Sverige og kan jeg anbefale et besøg på Det Svenske Flymuseum i Lindkøbing, der er virkelig noget at se på, på det store udstillings areal.

her
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
poul bentzen
Indlæg: 3711
Tilmeldt: 15 dec 2005 18:13
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Flymuseum

10 jul 2012 23:32

Flymuseum

.....jo men Ib, hvad mener du om et lokalt modelflyvemuseum f.eks. i Vordingborg ??? Det ville i såfald komme til at ligge midt i vor region ! ! !

mvh Poul :)
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

.....jo men Ib, hvad mener

10 jul 2012 23:44

.....jo men Ib, hvad mener du om et lokalt modelflyvemuseum f.eks. i Vordingborg ??? Det ville i såfald komme til at ligge midt i vor region ! ! !

mvh Poul :)


Tja Poul, det ville bare være kanont om det kunne lade sig gøre. :)
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
poul bentzen
Indlæg: 3711
Tilmeldt: 15 dec 2005 18:13
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Hvis jeg kunne være sikker

11 jul 2012 15:36

Hvis jeg kunne være sikker på en solid opbakning fra hele regionen, vil jeg gerne tage kontakt til kommunen og forhandle noget på plads. Problemet er for mig at se, at et sådant museum skal være let tilgængeligt dvs inde i byzonen..........................E L L E R.........på den lokale modelflyveklubs plads, hvor man så kunne se både standmodeller og måske også flyvende ditto...........for slet ikke at tale om en workshop, hvor gæster kunne se " os " bygge, klargøre og reparere modeller. Uden kommunal support både hvad goodwill og økonomi angår, tror jeg ikke på ideen, men som sagt..læs ovenfor !
Fordelen ved at vælge Vordingborg som sted for et museum er IKKE, at jeg bor der, men at Vordingborg ligger MEGET CENTRALT i hele vor store region.
Interesserede er meget velkomne til at kontakte mig, hvis de har væsentlige og relevante ting til debatten. Jeg kan kontaktes på min mobil: 40 45 22 28...........mellem kl 0900 og 2300 eller her på Forum .

Med venlig hilsen Poul