Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Claus
Emnestarter
Indlæg: 877
Tilmeldt: 03 dec 2001 22:15
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

AeroWorks i EU *( Fundet)

27 jul 2007 15:29

Hej
Hvem forhandler AeroWorks på denne side af dammen ?
her
Claus, Høje Taastrup Modelflyveklub
 
nillermand
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23 feb 2003 21:43
Kontakt:

29 jul 2007 15:45

Hej Claus

Aeroworks har vist ikke rigtigt nogle forhandlere her i området, men (mest for Din egen skyld)så kig lige om ikke eks. World Models har,(alt afhængig hvilken model Du har kig på) noget på programmet, der ligner "på en prik" : det er samme fabrik i (hugga hagga- China), der producerer disse modeller, så Du vil kunne spare en "arm" ved at finde det tilsvarende produkt herhjemme .........

Flyvske hilsener

Niller :)
Niller
 
Brugeravatar
Claus
Emnestarter
Indlæg: 877
Tilmeldt: 03 dec 2001 22:15
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

31 jul 2007 18:17

Takker.
Det er deres lille Edge 540 jeg er ude efter...
Claus, Høje Taastrup Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Claus
Emnestarter
Indlæg: 877
Tilmeldt: 03 dec 2001 22:15
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

01 aug 2007 22:01

Så kom der svar fra US:

[url]http://www.fusionmodels.co.uk
Claus, Høje Taastrup Modelflyveklub
 
lassecfc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 02 jul 2008 16:45
Kontakt:

Aeroworks er meget bedre kvalitet

03 okt 2008 18:09

Aeroworks er meget bedre kvalitet og er overhoved ikk samme model som world models, og alt det andet crap vi kan købe her hjem. man får hva man betaler for.
men tror også du skal bestille dem fra england
 
Brugeravatar
Michael Lund
Indlæg: 592
Tilmeldt: 08 maj 2005 19:21
Kontakt:

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af

03 okt 2008 23:29

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af lassecfc

Aeroworks er meget bedre kvalitet og er overhoved ikk samme model som world models, og alt det andet crap vi kan købe her hjem. man får hva man betaler for.
men tror også du skal bestille dem fra england



Hej Lasse cfc, det er en god gammel tråd du har fået pustet liv i her :D men ENIG! Man får helt sikkert det man betaler for, også selv om en del af de billigere kineser ARF'er egentligt er ganske OK.

Om det er samme fabrik der laver dem (men bestemt forskellige kvalitetschefer), skal jeg ikke kunne udtale mig om, men en Aeroworks er sku' kram..... og ligger højere på min rangstige en de andre "store" Hangar 9 og Great Planes.

//ML
 
Brugeravatar
Michael Lund
Indlæg: 592
Tilmeldt: 08 maj 2005 19:21
Kontakt:

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af

03 okt 2008 23:29

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af lassecfc

Aeroworks er meget bedre kvalitet og er overhoved ikk samme model som world models, og alt det andet crap vi kan købe her hjem. man får hva man betaler for.
men tror også du skal bestille dem fra england



Hej Lasse cfc, det er en god gammel tråd du har fået pustet liv i her :D men ENIG! Man får helt sikkert det man betaler for, også selv om en del af de billigere kineser ARF'er egentligt er ganske OK.

Om det er samme fabrik der laver dem (men bestemt forskellige kvalitetschefer), skal jeg ikke kunne udtale mig om, men en Aeroworks er sku' kram..... og ligger højere på min rangstige en de andre "store" Hangar 9 og Great Planes.

//ML
 
nillermand
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23 feb 2003 21:43
Kontakt:

Hej Allesammen..... tiderne skifter hele tiden

04 okt 2008 01:13

Hej Allesammen.....

tiderne skifter hele tiden og det samme gør de forskellige firmaers model-udvalg !

I tror vel ikke selv på, at der eksisterer 10000 forskellige fabrikker verden over, der producerer ARF-modelfly ?

jeg kan fortælle så meget at jeg ejede en gang en vildt fed Cap 232 fra Hangar 9 ! den udgik pludselig af Hangar 9's program for at,et par måneder efter at "genopstå" på markedet under navnet Simprop.

Det selv samme syndrom skete sidste eller forrige år med visse af aerowork's modeller ! især visse af deres Ultimates ARF. jeg erhvervede mig en Aeroworks 27% Ultimate fra Usa, 1/2 år efter udgik den fra deres program, for derefter at "genopstå" under navnet The World models ..................

Syndromet sker hele tiden ! Hangar 9 havde også en fed 25% Edge 540 ARF på programmet engang, den udgik også, men dukkede pludselig op, med lidt anden beklædning og tilbehør m.m. under navnende Graupner og Seagull !! dette syndrom fandt jeg jo så ud af, skete ved at fabrikken der lige producerede disse modeller ( Minicraft i Thailand ) simpelthen bare beklædte modellerne, efter firmaets ønske og med det valgte tilbehør osv.....

Det selvsamme sker hvad så meget andet angår ..........iøvrigt fandt jeg i denne sammenhæng også ud af, i sin tid, sjovt nok var der i USA ikke noget der hed Oracover !næh nej derovre hedder den slags Ultracote, men fåes sjovt nok i de selvsamme farver... ikke at forveksle med Topflite's Monokote, som er et helt andet produkt ( det er det produkt Great Planes beklæder deres modeller i !!

ja denne ting vil givetvis fortsætte ud i det uendelige ...............................?
hvad skal man sige til det ? eks. køb det produkt Du bedst kan lide udseendet på,eller det billigste, eller det med det fedeste tilbehør, eller sidst men ikke mindst, det der er nemmest at få fat i ?

Mange flyvske hilsener

Niller
Niller
 
lassecfc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 02 jul 2008 16:45
Kontakt:

okay. men selv om der

06 okt 2008 21:09

okay. men selv om der så kun ligger en fabrik nede i kina som producere til alle i hele verden. så har jeg ikk set noget anden model have samme kvalitet og lige så pæne.
men har godt set cmpro og jamara, og andre forskellige mærker bruger samme model,
Aeroworks og peak model ligner hinanden på en prik, men samme pris og det forhandles heller ikk i danmark

men hvis du kan linke et exp. på en model som skulle være den samme som aeroworks model blot i en andre farver og til halv pris, så vil jeg da gerne have den info.
 
nillermand
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23 feb 2003 21:43
Kontakt:

Hej igen... jeg tror bestemt ikke

10 okt 2008 10:07

Hej igen...

jeg tror bestemt ikke kun at det hele bliver produceret på een fabrik ! der er sikkert adskillige rundt omkring, men det jeg mente var jo bare : at der ligger f.eks. ikke 500 fabrikker verden over der laver den slags.....

Af hensyn til det ønskede link ! Det kan jeg ikke hjælpe Dig med
oftest udgår modellen fra een producent, før det dukker op hos en anden producent (som de eksempler jeg beskrev)

Det seneste eksempel jeg kender var jo : Ultimaterne, fra først Aeroworks,senere udgik mange af størrelserne for at dukke op under navnet World models eks......str.27 % den fåes sjovt nok også i de samme 2 farvekombinationer (hvid/gul ell. hvid/violet)

Det ældste, men mest sikre eksempel var jo min Cap 232 fra først Hangar 9 (senere hen Simprop) der var Hangar 9's manual, blevet kopieret og alle de steder hvor navnet Hangar 9 stod, var overmalet med sort !! det var grineren,men meget tydeligt ! jeg havde jo også originalen, kan man så sige ?.....

klø bare på Du kan sikkert finde masser af eksempler verden over ?

Flyvske hilsener

Niller :)
Niller