Alle danske modelpiloters forum

 
weis
Emnestarter
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 dec 2018 22:26
Kontakt:

køb af fjernstyret fly mm

24 dec 2018 12:05

24 dec 2018 12:04
Hej.
Jeg er ny i dette forum og jeg vil høre lide om hvilke fly man skal købe som der er nemme at flyve og som har alt hvad man skal bruge når man bliver lidt mere erfaren i alt dette. 
Skal man købe el eller med motor ?
Skal vingefanget gerne være over 130 og skal vingerne sidde øverst på flyet ?
Hvilke tanker og ideer gør i jer omkring hvilke modeller der er relevante at købe med basis for begynder niveau og med tanke på også kunne bruge denne ved lidt mere erfaring. 


Jeg glæder mig til at høre fra jer.  

Lars. 
 
rocker-keld
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 16 feb 2008 20:55
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

24 dec 2018 12:20

Hej Lars, og glædelig jul..
Der findes et utal af gode begynder fly, men for at råde dig bedst er løsningen og tage kontakt til den nærmeste klub.
De vil kunne råde dig til hvad du skal købe, men spørger du mig vil jeg starte med at investere i en simulator til pc.
Dette vil give dig rigtig meget i forhold til og lære din sender og kende, så der ligesom "ligger i fingrene" når du skal ud i vind og vejr og flyve.
I øvrigt vil det spare dig for mange skuffelser hvis skidtet falder ned pga manglende erfaring..

Hvor i landet bor du?
Er helt sikkert en klub i dit nærområde, og det vil være den rigtige vej og gå.

Mange julehilsen
Brian Andersen..
Brian Andersen
Sæby MFK
Tlf: 29824258
OY 9017


In Heaven all the interesting people are missing..(Nietzsche)
 
Brugeravatar
flemsus
Indlæg: 427
Tilmeldt: 12 okt 2004 19:50
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

24 dec 2018 12:23

Eller måske der står noget under Begynder i Modelflyvehjørnet. ;)
Mvh. Flemming Sørensen
 
weis
Emnestarter
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 dec 2018 22:26
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

24 dec 2018 12:28

Hej Flemming.

jeg har selvfølgelig læst inde under dette Emne , hvor der står rigtig mange gode ting , men der er også rigtig mange gode meninger og tanker om netop dette Emne. 
 
OY4658
Indlæg: 638
Tilmeldt: 20 jan 2017 22:21
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

26 dec 2018 09:24

Jeg har en U CAN FLY med servoer, motor og esc. Ny i kasse. Mener også jeg kan finde en sender og modtager. Ny 12V computerlader med særskilt 240/12V strømforsyning. Tror også der kan blive til et par nye akkuer. Sender og modtager er dedikeret til modellen. Det er IKKE en computersender men helt stabil. Har aldrig oplevet fejl.
Skal du videre i hobbyen skal du derfor købe en ny sender og modtagere. Disse kan du selvfølgelig også bruge til modellen. Tænker at 1200 er en fair pris. Det er ca det halve af hvad modellen ville koste med en langt bedre lader og 2 akkuer.
Stig
Mørkøv
Holbæk Modelflyveklub, Knabstrup
 
Andreas
Indlæg: 1450
Tilmeldt: 03 jan 2003 20:03
Geografisk sted: På en stol
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

26 dec 2018 14:04

Hvad har du af budget og hvordan skal flyveren transporteres ?

Jeg vil anbefale en Multiplex højvinge..  Funcub eller funcub XL  evt. en easyglider.. 

Nu er årstiden ikke til at møde op i den lokale klub, men vil lige som Keldl anbefale at kontakte en klub i nærheden, de vil sikkert gerne hjælpe dig igang og så kan det blive med et setup de kender og derfor har gode muligheder for at hjælpe med..


En ting vil jeg dog fraråde det er modtage med "hjælpefunktioner" hvor den hjælper med at flyve flyveren.
   For det første begrænser det i nogle tilfælde flyvningen og så er det min overbevisning at man lærer hurtigere med en instruktør uden disse "autopilot"  ting i..

Hvor om alting er... velkomme til  :)
Hilsen
Andreas ✈
 
weis
Emnestarter
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23 dec 2018 22:26
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

04 jan 2019 22:44

Hej.
Jeg tænker en buget på max 2500 kr. og dermed helt klar til at flyve og med en opsætning som også bruges når jeg bliver mere erfaren
 
Bjørn T.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 25 nov 2011 08:59
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

15 jan 2019 18:15

Jeg ville klart gøre brug af Stigs tilbud på U-Can Fly.
Nemmere og stærkere flyver finder du ikke til den pris. Den er bare så nem at flyve og flyver samtidig så godt, at man også er glad for den, når man bliver mere rutineret.
Bjørn T.
NMFK
 
Brugeravatar
jonnyflox
Indlæg: 846
Tilmeldt: 15 mar 2012 15:25
Kontakt:

Re: køb af fjernstyret fly mm

30 jan 2019 01:45

hejsa.
hvis du er fra kbh området så kan vi mødes på kløveren eller i greve rc center,så kan du prøve og snuse lidt til tingene, har faktisk også en u can fly, så kan vi flyve lærer og elev hvis du skulle være intra...
mvh jerry t petersen
tlf 50546576
oy5813
jerry tofte petersen
ishøj helikopter klub
greve rc center