Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Thomas1
Emnestarter
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2005 10:48
Kontakt:

Første Danske Multirotor Race event

17 maj 2015 09:10

Hejsa Alle

Så er årets Første Multirotor ræs blevet afholdt i Varde.

Og sikke en fest - Fuldstændig ligesom med alle andre grene indenfor modelflyvning mødte der en flok utroligt dejlige mennesker (nørder ;-D) op til stævnet.

Tv syd var endda forbi, og har lavet et kort indlæg fra stævnet:
her

I ser jo skide godt ud alle sammen :-D

Og Martin B. har optrådt flere gange i lokal radioen :-)

Total positiv eksponering.

Sædvanen tro kalder de det et "Drone" ræs.

Kigger jeg tilbage, vil jeg sikkerhedsmæssigt have været stolt af at præsentere stævnet for TS - Den sikkerheds ansvarlige (mig) melder - Ingen Uheld at rapportere - Ingen nærved at rapportere.

Der kan gives flere eksempler på den største respekt for sikkerheden udvist af piloterne.

Og netop fordi at ALLE deltog i sikkerhedsarbejdet, ville det have været perfekt hvis TS havde været forbi.

Desværre var vejret absolut ikke med os –Vinden var en ekstra udfordring og ikke en hindring, men desværre begyndte det efter middagstid at regne kraftigt og vedvarende. Dette betød at banen blev så gennemblødt at der var en reel risiko ved at lande i det, grundet multirotorens udformning.
Derfor blev det besluttet at aflyse resten af dagen, hvilket desværre betød at 330 klassen ikke kom til at flyve.
Vi nåede dog at gennemføre 2 runder i 250 klassen.

Vinderne i 250 klassen løb med en stak præmier fra vores helt fantastiske sponsorer – RC-Netbutik.dk og Birdseye.nu

I 330 klassen blev der trukket lod mellem deltagerne i klassen for at finde ud af at fordele præmierne.

Håber at der er endnu flere der melder sig til det næste stævne på listen - Også af de uerfarne begyndere, for I kunne sagtens have lavet en overraskelse her i Varde.

Tror flere piloter blev noget overraskede over hvor stor en 800m bane er og da banen i Varde var meget lang, var der også overraskelser fra piloternes eget udstyr - Det blev grundigt testet mht. rækkevidden.

Konkurrence reglerne for stævnet i Varde var klare og til at finde ud af - Ærgerligt med en sidste øjebliks ændring ca. 14 dage før stævnet, men den var nok nødvendig og jeg håber personligt at den er kommet for at blive.

Det kan nok konstateres at reglerne fra AGP KUN kan tjene som inspiration for de regler der måtte blive opbygget henover sommeren. Og man kan kun håbe på at så mange som muligt melder sig til dette arbejde, så man er fuldstændig klar til standerhejsning næste år.

Tak til alle fremmødte - Både piloter og folk der kom for at give en hånd med og til alle dem der bare kom for at kigge med.

I er alle en flok herlige mennesker.

Totalt fedt at møde jer

Med venlig hilsen
Vedhæftede filer
Deltagerne 330 OPEN klassen.jpg
Deltagerne 330 OPEN klassen.jpg (150.16 KiB) Vist 3402 gange
Vinderne ved lodtrækning 330 open klassen.jpg
Vinderne ved lodtrækning 330 open klassen.jpg (0 bytes) Vist 3402 gange
Deltagerne 250 klassen.jpg
Deltagerne 250 klassen.jpg (150.91 KiB) Vist 3402 gange
Vinderne 250 klassen.jpg
Vinderne 250 klassen.jpg (149.1 KiB) Vist 3402 gange
Thomas
OY-nr 6397

Puha bare den nu bliver deroppe.
 
Brugeravatar
Thomas1
Emnestarter
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2005 10:48
Kontakt:

Sådan her ser et vinder heat ud fra Quadén

17 maj 2015 17:41

Sådan her ser et vinder heat ud fra Quadén

her

MVH
Thomas

OY-nr 6397



Puha bare den nu bliver deroppe.
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Så "nemt" kan det se

17 maj 2015 18:36

Så "nemt" kan det se ud. :cool:

Tro mig det er det ikke. ;) :p
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.