Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Spectra
Emnestarter
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

Munic Heli Masters 2009

01 okt 2009 00:23

Ja igen i år var vi nogle stykker som tog den lange køretur til munchen for at være med til deres efterhånden rigtig store helikopter stævne.
Vi kørte fra Billund kl ca 0800 torsdag morgen. GPSén sagde 10½ time så det var bare om at komme der ned af. I år var vi en del danskere afsted igen. Piloter der skulle flyve var Klaus Jensen, Sebastian Duus og søren Jørgensen. For uden piloterne var vi en 6-7 danskere med som tilskure og hjælpere.
Vi var der nede torsdag aften og tjekkede ind på hotellet kl 1900 som lå ca 20 min fra pladsen.

Fredag startede vi tidligt, og kørte ud og gjorde klar til den første flyvning som var ”set manuvers” Som er de kendte manøvre. Sebastian, som jeg skulle råbe manøvre op for, nåede også lige at få en lille test tur så vi var sikker på det hele virkede inden det gik løs.
Alle de danske piloter kom fint igennem den første runde. Der var indlagt en del pauser, hvor de fine kæmpe turbine helikoptere blev fundet frem og lå og fløj lidt rundt, så der var noget for publikum også. Vi gik i gang med 2. flyvning som var ”Freestyle” hvor man har 3-5 min til at lave alle de kunster man kan med en helikopter. Vi nåede alle danskerne på nær Sebastian. Da de kun havde flyvetid til kl 1900 måtte han vente til dagen efter med sin flyvning. Så der var heller ingen natflyvning før lørdag. Vi tog tilbage på hotellet og fik noget mad og et par fadøl eller 5.

Lørdag var det igen tidligt op og på pladsen ved 8 tiden. Sebastian skulle flyve som en af de første så vi gik ud og gjorde klar. Flyvning gik rigtig godt, lige ind til remmen der driver halen valgte at hoppe af! Så ca halvejs i flyvningen mistede Sebatian næsten alt kræft i halen, samt lidt power da remmen kørte ved siden af hjulet og derved gav en del modstand. Dog trak den stadig halerotoren rundt, så vi valgte at forsætte flyvning da hvert point tæller i den samlet stilling. Det gik også forbløfende godt selv om helien var lidt handikappet. Dog blev den sat lidt hårdt i hans autorotation til sidst, da der var en masse modstand fra remmen, så der manglede lidt energi.
Næste flyvning igen efter en pause var ”Flight to music”. Det var den sidste flyvning inden finalerne, som skulle flyves blandt de 10 bedste. Alle danskere kom også fint igennem de flyvninger uden nogen problmer eller styrt :)
Der var ingen Danskere der kom i finalen desværre. Sebastian Duss sluttede som nummer 12, Klaus Jensen nummer 21 og Sørgen Jørgensen nummer 39 ud af ialt 45 piloter. Godt gået drenge! :)
Sebastian vandt også prisen for bedste 1. gangs deltager. Så det var også rigtig godt gået!
Lørdag var der også en masse showflyvning og demoer fra forskellige piloter om aftenen. Så efter en del snakken i den danske lejer besluttede The Pitchbrothers sig for at vi lige skulle vise de tyskere hvordan vi flyver helikopter i danmark :). Så Setastian Duus, Klaus Jensen og undertegnede to vores helikoptere og fik 5 min til at vise lidt show flyvning. Vi startede ud med at flyve 2-3 min formations flyvning. Hvor vi lavede forskellige manøvre MEGET tæt på hinanden og jeg tror det var mere held end forstand vi ikke ramte hinanden:). Derefter gav vi den bare max gas i et par min. Rasmus Jensen, som kommenterede vores show, sluttede af med at ta min T-REX 500 i mederne da jeg hang meget lav inviteret. Så havde folk lidt at snakke om resten af aftenen, og The Pitchbrothers var nu også godt kendt i Muchen :). Resten af aftenen gik med at indtage store tyske fad øl og se lidt natflyvning. Som sidste år endte vi i stor fest nede i Freekware teltet. Det blev ret sent inden vi var på hotellet den aften.

Søndag stod på finaler og igen en del opvisninger. Vi hyggede os bare og prøvede at komme lidt oven på fra gårsdagens strabasser. Men der var noget imponerende flyvning, og utroligt mange mikado piloter med deres Logoér i finalen, men da dagen var omme var det en Nitro T-REX 700 der løb med sejeren, fløjet af Eric Weber og meget tæt jagtet af Kyle Dahl fra USA med en Logo 600. Det hele sluttede ved 6 tiden om aftenen efter overrækkelse af pokaler samt victory flights. Top 3 skulle flyve en victory flight hvor de rigtig kunne gi den gas. Tror ikke der var nogen af de 3 piloter der fløj mere end 2 min før deres heli var smadret:D.

Vi hoppede ud i bilen og kørte hele aftenen/natten for at komme hjem til dk. Og landende i Billund kl ca 0500 mandag morgen. Jeg var glad for jeg havde fri den mandag!

Alt i alt er det et rigtig godt show og stævne de har fået op og stå! Og i år var det større og bedre end nogen sinde før. Det kan helt sikkert anbefales at opleve hvis man er lidt helikoper intereseret.


Martin Hjermitslev
The Pitchbrothers
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Brugeravatar
Spectra
Emnestarter
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

Billeder

01 okt 2009 00:28

Billeder

Lidt billeder
Vedhæftede filer
image_107106.jpg
image_107106.jpg (84.83 KiB) Vist 2035 gange
image_107105.jpg
image_107105.jpg (113.37 KiB) Vist 2035 gange
image_107104.jpg
image_107104.jpg (73.9 KiB) Vist 2035 gange
image_107103.jpg
image_107103.jpg (24.01 KiB) Vist 2036 gange
image_107100.jpg
image_107100.jpg (84.18 KiB) Vist 2036 gange
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Brugeravatar
Spectra
Emnestarter
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

flere

01 okt 2009 00:33

flere

flere billeder
Vedhæftede filer
image_107109.jpg
image_107109.jpg (84.25 KiB) Vist 2035 gange
image_107107.jpg
image_107107.jpg (65.22 KiB) Vist 2035 gange
image_107108.jpg
image_107108.jpg (55.58 KiB) Vist 2035 gange
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Flemming Nielsen
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 27 okt 2002 15:08
Kontakt:

Video og billeder: http://www.modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=40221

01 okt 2009 07:54

Video og billeder:
her
Flemming S. Nielsen
Brønderslev Modelflyveklub




Medlem af 9 kW LiPo klubben :-)