Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

hvilket profil

16 aug 2013 10:11

har købt kroppen af en foka 4 svæver .og rod profilet ser sådan ud, men kan ikke lige finde det på profili ,og tar jeg det orginale profil fra 1/1 flyveren er det da fuldstændig vanvittigt det er en naca 63.618 ved rod og naca 4415 ved tip er der nogen der har en ide om hvad profil det er ,eller er der nogen der kan give mig et råd til hvad jeg skal bruge ,hvr vingehalvdel bliver 1000 mm krop er 90 mm i bredde så total spænnevidde 2090 mm, fandt det dokument på foka 4 og der er en trepunktplan hvor man kan se vingerne, fuldstændig lige forkant,
her
her er et billede af profilet på modellen
micu:)
Vedhæftede filer
profil 022.jpg
profil 022.jpg (145.47 KiB) Vist 836 gange
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
Tinus Nielsen
Indlæg: 623
Tilmeldt: 03 dec 2001 16:17
Kontakt:

Hvis du scanner profilet kan

16 aug 2013 15:49

Hvis du scanner profilet kan du importere det til Profili og lade det liste profiler der minder om det. Måske en mulighed?
Tinus Nielsen
MFK. Nuserne
 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

Nu har jeg ikke lige

16 aug 2013 16:51

Nu har jeg ikke lige den købte version af profili kun den gratis version hvor du kun kan lave meget lidt på
Micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Micu2

08 sep 2013 14:02

Micu2

Her din profil til Profili

Det er en *.pro fil som ligger i zipfilen. pak den ud og importer den i profili

Alternativ så brug HQ 1.0-10

Den er meget tæt på
Vedhæftede filer
micu2.zip
(2.37 KiB) Downloadet 61 gange
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Hans Dahl Christensen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 30 sep 2004 11:11
Kontakt:

Profil.

09 sep 2013 08:04

Profil.

Mr. Fox.

Det kunne ligne lidt et Eppler 374 - som skulle være designet til kunstflyvning.

Hvis du kunne være indifferent overfor om det ( profilet altså ! ) passer på kroppen - og det kunne du måske ! - så kunne du bruge et andet Eppler-profil - 205 - som et fortræffeligt profil til svævere.
Dette har en tykkelse på ca. 10,5 procent - og lav nu ikke korden for lille.

MVH

Hans DC - OY-9901
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Mr. Fox. Det kunne ligne

09 sep 2013 11:25

Mr. Fox.

Det kunne ligne lidt et Eppler 374 - som skulle være designet til kunstflyvning.

Hvis du kunne være indifferent overfor om det ( profilet altså ! ) passer på kroppen - og det kunne du måske ! - så kunne du bruge et andet Eppler-profil - 205 - som et fortræffeligt profil til svævere.
Dette har en tykkelse på ca. 10,5 procent - og lav nu ikke korden for lille.

MVH

Hans DC - OY-9901


Nu er det ikke mig som forespørger men Micu, jeg hjælper bare med at scanne hans billede
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
micu
Emnestarter
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

-profil

09 sep 2013 22:58

-profil

købte den fulde version af profili og er igang med at lave vinge til foka kan sige det er en eppler 393 profil efter at have printet den ud og lagt den på roden ved kroppen, men tak for hjælpen, og må sige at købe den fulde version af profili så kan man godtnok meget :D nu mangler jeg så¨lige at få instaleret min licencs til solidworks ,nu da jeg skal til at gå i skole igen, og igang med solid works, inventor og cad cam 3 d, det er jo godt at når man falder for dagpengeretten ,kan man få uddannelssesstøtte tilsvarende kontanthjælp:eek: men det er da fint at staten vil betale de 3000 kr pr uge som de kursuser de koster :eek: lol hvor er hun dum den statsminister, så det halve år jeg kan få den ordning skal staten scu udnyttets, når de første 5 uger med det her er gået tror jeg, jeg vil finde nogle kurser der koster 20000 pr uge :D vi skal jo uddanne os for der er jo så meget arbejde at få
m-- b--- r--
micu :)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"
 
Piloten
Indlæg: 70
Tilmeldt: 25 aug 2004 01:43
Kontakt:

Jammen jeg kan da som

25 sep 2013 01:05

Jammen jeg kan da som sådan også godt forstå når du bander over priserne på post danmark i alle andre tråde, det syntes jeg selv er alt for dyrt, men det er jo det staten mener vi alle "indtil videre" skal betale til.... Men at du så med så lidt respekt her udtaler hvordan Staten skal udnyttes. Så glemmer du vist at det så er alle os andre der læser det her som skal betale.... ?! for min skyld kan folk komme ud og holde ældre mennesker ved selskab eller grave grøfter, male hegn eller andet staten mangler midler til, der er sgu nok at sætte de ledige til! Og lønnen har de jo allerede fået... Et tilbud om en uddannelse har de sikkert også fået i tidernes morgen? Men takket nej fordi de mente at det fik de ALDRIG brug for... så nu skal vi andre betale for at de ikke er "kvalificeret"
èn ting er at du selv mener du har ret, men så hold detfor dig selv eller find et andet forum at dele dine meninger ud i.
Flyver Hilsen
Børge
_____________________________________________