Alle danske modelpiloters forum

 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Hvis den krænger lidt med

10 sep 2014 19:47

Hvis den krænger lidt med flapsene nede, kan du måske programer lidt krængror modsat, når du sænker flaps:cool:
Men ved ikke om din sender kan det:confused:
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hej. Det her kan I godt

10 sep 2014 19:47

Hej.
Det her kan I godt nok ikke være bekendt overfor en ny pilot d'herrer.

OK, det du spørger om her er så grundliggende, at det viser du er uden nogen form for viden om model bygning og flyvning.
Når det nu er sagt, er din vej frem at gå til den nærmste RC klub, få fat i klub træneren, og der få den fornødne viden og træning i både at flyve og bygge.

Held og lykke med RC flyvningen.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
JeppeA
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Jeg ved ikke hvad det

11 sep 2014 08:04

Jeg ved ikke hvad det er du mener at vi ikke kan være bekendt, der er blevet svaret på spørgsmålet, med en lille smule humor mellem linierne.

Der er dog også mellem linierne givet udtryk for at dette problem er forventeligt når man handler i østen uden at have et vestligt firma med grundig kvalitetskontrol imellem til at sørge for at netop ting som dette ikke forekommer.

Men jeg skal da gerne opsummere:
Løsning 1: undersøg om servoerne kan programmeres, og hvis de kan så trim nulpunkt her.
Løsning 2: sæt en modtager i der har kanaler nok til at eliminere y-kablet, og trim lystigt både trim og vandring samt miks hvad end man kunne forestille sig ind i flapsene efter behov.

Jeg tvivler på at løsning 1 er valid :rolleyes:
Min personlige mening er at det eneste løsning man vil blive glad for er at skifte modtager, det giver ingen mening at flyve med en "skæv" flyver, og man bliver træt af den.
 
MStauning
Indlæg: 497
Tilmeldt: 22 maj 2013 13:09
Kontakt:

Og jeg tænker lidt... Når

11 sep 2014 08:49

Og jeg tænker lidt... Når man køber en RTF, så kan det godt være man måske lige skal trimme ror lidt. Men at man står med noget der ikke er lavet ens, og derfor skal kunne bygge...!!! Nej vel.

Et anternativ må da være at sætte et par andre servohorn på, så det bliver til at tilpasse. Men som sagt, det burde ikke være nødvendigt (lyder lidt som om den ene servo er limet i lidt offset.

Michael.
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Jeg forventer ikke en 100%

11 sep 2014 08:50

Jeg forventer ikke en 100% fejlfri model uanset hvor den er købt.

Jeg er ikke helt grøn, jeg har bare ikke haft en model med flaps før, deraf mit spørgsmål.

Men jeg vil sige tak for svar. Hvis jeg ender med at have en flyver der flyver skævt uanset hvordan jeg justerer på servoerne, så må jeg jo have fat i en modtager med flere kanaler som der er foreslået.

Et helt andet alternativ for mig, kunne sagtens være at lave en lille elektronisk mixer som jeg kan justere på, jeg har nemlig styr på det med microcontrollere osv. Men det ville da bare være lettere hvis der lige var et geometrisk trick jeg kunne benytte.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
MStauning
Indlæg: 497
Tilmeldt: 22 maj 2013 13:09
Kontakt:

Erh.. super simpel løsning.. http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product=100

11 sep 2014 08:55

Erh.. super simpel løsning..

her

Michael.
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Michael, jeg forstår ikke din

11 sep 2014 09:38

Michael, jeg forstår ikke din løsning med servokobleren.

Det må være servoerne der ikke er helt ens, jeg har nemlig prøvet at bytte om på servohornene og det ændrer ikke på noget. Det ser ud som om servoerne sidder fint lige i forhold til hinanden.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
MStauning
Indlæg: 497
Tilmeldt: 22 maj 2013 13:09
Kontakt:

Tænkte at det måske kunne

11 sep 2014 10:40

Tænkte at det måske kunne løses ved at have hver sin længde pind mellem servo og flap, da det skulle give hver sin gearing.

Michael.
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Michael, der er nylonlinks på

11 sep 2014 11:18

Michael, der er nylonlinks på som jeg kan bruge til at justere afstanden mellem servoarmen og rorhornet.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
stig henriksen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 25 nov 2001 03:50
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Hvis du kan få servoen

11 sep 2014 11:35

Hvis du kan få servoen ud, og skille den ad kan du flytte tandhjulet til servoarmen så armen får samme nulpunkt som den anden servo
Stig Henriksen
GRCC/Egedal RC