Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

... Propellen genererer dog stadig propwash

30 maj 2016 10:26


...
Propellen genererer dog stadig propwash hvilket vil løfte ydervingen og trykke indervingen. Det kompensere du så med tipvægt ikke?
...



Hov vent lidt, virker det ikke den anden vej?
Jeg får en slipstrøm der rotere med uret (set bag gra modellen), så den trykker på ydervingen og løfter på indervingen....
Misser jeg et eller andet?
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Tror mit interne billede vender

30 maj 2016 15:56

Tror mit interne billede vender forkert.😉

Hvis propellen roterer med uret set bag fra, hvilket den oftest gør, vil slipstrømmen så ikke trykke på indervingen og løfte på ydervingen?

Den gamle i denne ende kan ikke få det du skriver til at passe i egen logik. Sikkert fordi hjernecellerne er ved at miste fokus😊
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

30 maj 2016 21:26

Jeg har vedhæftet en skitse af mit indre billede :)
Håber det kan sætte fut i dine gamle hjerneceller Ruben - om ikke, så forklare mig hvad der er galt med billedet...




/André
Vedhæftede filer
model.png
model.png (5.65 KiB) Vist 2960 gange
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Jeg har vedhæftet en skitse

30 maj 2016 22:07

Jeg har vedhæftet en skitse af mit indre billede :)
Håber det kan sætte fut i dine gamle hjerneceller Ruben - om ikke, så forklare mig hvad der er galt med billedet...


n984561

/André


Jo men motorens drejningsmoment vil jo prøve at rulle den den anden vej.
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

André, for at være helt

30 maj 2016 22:19

André, for at være helt ærlig, så fløj jeg den anden vej rundt😔
Godt at få sat lidt fut i de gamle celler. Nu må jeg se hvor længe det holder😆
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Jo men motorens drejningsmoment vil

31 maj 2016 11:57



Jo men motorens drejningsmoment vil jo prøve at rulle den den anden vej.



Jo naturligvis, men det har vel intet med "Thrust Angles" at gøre?
Vi har faktisk observeret på en el-combatmodel at den looper anderledes, vi tror netop det skyldet at elmotoren har et større drejnings moment end forbrændingsmotoren :)
Men det høre nok til i en anden tråd.

Tak for hjælpen drenge....
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Jo naturligvis, men det har

31 maj 2016 13:34




Jo naturligvis, men det har vel intet med "Thrust Angles" at gøre?
Vi har faktisk observeret på en el-combatmodel at den looper anderledes, vi tror netop det skyldet at elmotoren har et større drejnings moment end forbrændingsmotoren :)
Men det høre nok til i en anden tråd.

Tak for hjælpen drenge....


Jo drejningsmomentet har netop noget at gøre med Thrust Angles at gøre fordi en "skæv vinkel" modvirker motorens drejningsmoment, når der gives gas øges momentet men samtidig øges trækkraften jo og dermed virkningen af det "skæve" træk så det delvist udligner hinanden, det er i hvertfald teorien bag det ;) og self øges slipstrømmens virkning på fuglen også med øget gas, det hele hænger sammen i noget rodet noget.
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Nu kører vores motor uden

02 jun 2016 13:52

Nu kører vores motor uden karburator og er derfor enten tændt eller slukket :)
Motoren ændre dog omdrejninger når man flyver manøvre pga. den ændrede belastning på propellen.
Vrider drejningsmomentet ikke i roll-aksen? hvis jeg sætter motoren "skæv" så er det jo en ændring i yaw-aksen.

Så vidt jeg husker så tager linestyrede modeller højde for drejningsmomentet ved at placere udførings wirerne korrekt (dyk-inen sidder foran op-linen), afstanden mellem de 2 liner på modellen har også en rolle. Dette er dog ikke noget man kan justere på F2D modeller, nogle F2B modeller har muligheden.
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.