Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
mr_nice_kill
Emnestarter
Indlæg: 427
Tilmeldt: 28 jul 2008 13:54
Geografisk sted: Broby
Kontakt:

CNC FRÆSER NEXT3D Large

15 dec 2017 15:48

Hej alle,
Da jeg ikke har tid til at fordybe mig i denne teknik, kommer der her en Ny Fræser til salg, med alt hvad der dertil hører.
Fræseren er en NEXT3D LARGE med profi Aluminiumsprofil. Der medfølger en rigtig stærk Kress 800 FME (10.000 - 29.000 Omdr.) Stærk nok til at fræse i Alu. Den 20KG tunge Stålplade medfølger, da det skulle tjene lidt sikkerhed. Den ligger direkte på Alu-Sporet, så dette ikke bliver ødelagt, hvis man skulle have glemt en værdi. :D Der medfølger også to Prog-Bokse til fræseren, den ene er til CncGo Programmet, og den anden er en NC-styreboks, til f.eks WinPC-NC.
Det er en STEP 2600 Elektronik der styrer Spindelmotorene, og evt. også selve Fræsermotoren.
Fræseområde er på hele arbejdsområde X 330 mm Y 695 mm Z 110 mm. • Opspændings område 335 mm x 820 mm
Maskinen vejer nok omkring de 35 til 40 kilo med Stålpladen, altså ikke ligefrem noget, der skal sendes med Postnord. :-)
Jeg har kun prøvet to gange i blødt træ, og den går igennem det som smør. Men som beskrevet har jeg ikke tid til det. (Desværre)
Det hele bliver solgt, som sæt og KUN som sæt.
i sættet er der Fræser, Stålplade, Kress Motor, to Styrebokse, USB-Kabel, Software med Licens, Computer, skærm Tastatur og mus, samt flere Fræsere.
Så man kan gå lige til fadet og starte på at fræse noget fedt.

Pris for det hele 15.000 Kroner Nypris var i April Måned 18.000 Kroner uden Computer og skærm. DVS. Med Garanti og hele svineriet.

Tlf. 21850739 Eller mail stephan@stephanwiese.dk
Vedhæftede filer
IMG_2026.JPG
IMG_2025.JPG
IMG_2018.JPG
IMG_2028.JPG
IMG_2027.JPG
IMG_2024.JPG
IMG_2023.JPG
IMG_2022.JPG
IMG_2021.JPG
IMG_2020.JPG
Mvh Stephan Wiese

Custom Whiplash 730E For F3C
JR Vibe E12 SG
Xcell-Pro II Nitro.
Hirobo Freya 90
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: CNC FRÆSER NEXT3D Large

16 dec 2017 20:35

Hvordan er supporten hos forhandleren, kan de hjælpe hvis der er noget man ikke fatter? Eller er du selv villig til at hjælpe over telefonen indtil man er kørende? Måske du kan forklare ved afhentningen?

Købte du den som samlesæt eller færdigsamlet?

Hvorfor er der 2 styrebokse med? Hvad er forskellen?

Hvilken slags fræsejern er der med? Hvilken type bruger fræseren?

Hvorfor har jeg ikke plads til den?  :lol: :roll:

Men hvor stor er selve maskinen, altså hvor meget plads kræver den der hvor den skal stå?
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
mr_nice_kill
Emnestarter
Indlæg: 427
Tilmeldt: 28 jul 2008 13:54
Geografisk sted: Broby
Kontakt:

Re: CNC FRÆSER NEXT3D Large

16 dec 2017 23:16

Hej,
Den fylder ikke meget, under 1 m2 når du regner computeren med.
Der er to styrebokse med, da de forskellige typer software ikke kører på dem begge.. F.EKS. CNCGO Kører på boksen der står CNCGO på, hvorved andet software kan køre på den anden ("Lyse") boks. De fulgte begge med da jeg købte byggesættet. Ja jeg har selv bygget/Samlet den fede fræser.
Supporten er utrolig god, har selv nydt godt af den flere gange. Du kan endda sende en fil til dem for at få den kontrolleret. Der er to supporter på denne maskine. 1. Dansktalene www.cnchobby.dk og selvfølgelig tysktalene supportere der mere er for selve Hardwaren. på www.gocnc.de
Jeg har som sagt ikke fræst meget et lille stykke træ, var det der kunne blive tid til. Så den er ny.
Den fylder godt en halv kvadratmeter, 500 X 900 mm det er jo en large. :-)
Jo da jeg vil da gerne hjælpe dig det jeg kan, det kan vi sagtens aftale.
Kan også gå ned på 14.000 Kroner, da du selv henter den.
Vi skal lige lave en aftale om afhentningsdato og tid. Jeg er hjemme hver dag klokken 13.00 og selvfølgelig i weekenden.
Du kan jo lige få mit nummer. 21850739 Så vi lige kan aftale nærmere.

Mvh
Stephan
Mvh Stephan Wiese

Custom Whiplash 730E For F3C
JR Vibe E12 SG
Xcell-Pro II Nitro.
Hirobo Freya 90
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: CNC FRÆSER NEXT3D Large

17 dec 2017 00:31

Hej Stephan,

Tak for svar, men du glemte det med størrelse/type af fræsejern og hvilke der følger med, jeg kan se de er lidt pebret.

Hvad er dens max højde med fræseren monteret og når fræseren er kørt helt op?

Jeg kunne godt være meget interesseret da jeg har tænkt meget på sådan en fræser den sidste tid. Men jeg har begrænset med plads, så jeg skal lige vide om den kan passe ind hvor jeg lige påtænker den kunne installeres (under et bord).
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
mr_nice_kill
Emnestarter
Indlæg: 427
Tilmeldt: 28 jul 2008 13:54
Geografisk sted: Broby
Kontakt:

Re: CNC FRÆSER NEXT3D Large

17 dec 2017 10:55

Har du et telefonnummer jeg kan fange dig på?
Så får du målene.
Mvh Stephan
Mit er 21850739
Mvh Stephan Wiese

Custom Whiplash 730E For F3C
JR Vibe E12 SG
Xcell-Pro II Nitro.
Hirobo Freya 90