Alle danske modelpiloters forum

Morck
Emnestarter
Kontakt:

I hvilken kategori?

29 sep 2015 12:51

Hej

Jeg har været i gang med min Phantom 2 Vision+ i godt og vel et år nu. Mit primære formål (udover det er sjovt at flyve) er til billedtagning og digital kortlægning. Jeg overvejer på et tidspunkt at at samle et fastvinget fly, monteret med kamera. Jeg vil gerne prøve med et autopilotsystem og Ground Control-system således at jeg kan sætte waypoints jf kortlægning. Før alt dette bliver virkelighed vil jeg dog ført få noget erfaring med at flyve fastvinget. Foraet her udgør jo en majoritet af RC´ere og jeg er usikker på hvor jeg ellers skal placere et sådant spørgsmål i foraets mange kategorier. Tak på forhånd.
--------------------------------------------------------------
DJI Phantom 3 Advanced
DJI Mavic

Brugeravatar
LKJ
Kontakt:

Vi har ikke en FPV

29 sep 2015 14:08

Vi har ikke en FPV kategori der der nok ville være den der dækker.

Det du vil ha er en OSD (on screen display) med autopilot og waypoint, de findes og sikkert også i DK, jeg kender flere der flyver med OSD med autopilot med RTH (kom selv hjem til farmand igen) de er ret normalt brugt til FPV.

Har selv fløjet FPV fastvinge i 10 år :p men uden nogen autopilot, jeg kan godt lide at flyve. ;)

Kan du flyve en fastvinge fugl ? hvis ikke så tag ud til en klub i nærheden, de kan hjælpe dig med at lære at flyve og trimme et fly rigtigt så det er til at flyve. ;)
Det er noget helt andet at flyve en fastvinge end en Dji der flyver selv, og du skal kunne flyve den, for at kunne gøre det du gerne vil, lovligt som modelflyver. ;)

De bedste steder jeg kender hvor du kan få info og råd om de OSDer du er intra i er på RCG og Labben.
her

Lars, bestyrelses medlem i UAS Sport DK. ">her

her
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.

Morck
Emnestarter
Kontakt:

Hej Lars. Mange tak for

01 okt 2015 00:39

Hej Lars. Mange tak for info. Jeg vil helt sikkert komme i gang med noget flyvetræning i en klub. Jeg vil tjekke dine links ud også.

--------------------------------------------------------------
DJI Phantom 3 Advanced
DJI Mavic