Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
michelsberg
Emnestarter
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 jan 2016 22:44
Kontakt:

Begynder: Klub eller ikke klub?

29 jan 2016 23:39

Hej, jeg er ny her, og jeg har overvejet at melde mig ind i Modelflyvning Danmark bl.a. for at få et a-certificat (jeg har købt en Bixler) og en forsikring.

Jeg var sidste år rundt og besøge et par af (elektro) klubberne i københavnsområdet, men jeg synes ikke, at jeg fik nogen særlig varm modtagelse. Nærmest tværtimod, faktisk, selvom jeg hverken ligner en seriemorder eller taler grimt til folk.

Derfor tænker jeg nu at melde ind uden om en klub, men spekulerer på, hvordan en prøve i givet fald ville foregå?

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Prøven vil være den samme

29 jan 2016 23:58

Prøven vil være den samme uanset om du er medlem i en klub. Det du skal gøre er at kontakte en A-kontrolant, og få en aftale om tid og sted. Sådan en kan du finde på MDK's hjemmeside, når du er medlem. Der vil du også kunne finde prøven, som du kan printe ud, så du kan øve den, før du skal tage den. Men det er alså best vis du har nogle erfarene piloter til at hjælpe dig med at øve den, så du får div manøvrer rigtig fra starten.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
OY-4074
Indlæg: 359
Tilmeldt: 12 jan 2009 19:51
Geografisk sted: Nysted
Kontakt:

Det er sørgeligt, at du

30 jan 2016 08:00

Det er sørgeligt, at du har haft sådanne oplevelser ved og besøge nogle klubber, men har det svære hørt om det før,og da også selv oplevet det. Der er åbenbart klubber der har nok i sig selv. I Hangar 4800 hvor jeg selv er medlem, sætter vi da en ære i og hjælpe og rådgive de nye som kommer og besøger os, og det ser da også ud til at det giver gevinst, da klubben vokser med medlemmer. Jeg håber du finder en klub som vil tage godt i mod dig, for som Robert skriver er det vigtigt at du får det lært ordenligt. Der r også den mulighed at du melder dig til en sommer lejrer, der er som regel også mulighed for at aflægge en A prøve der. Eller som Robert skriver kontakt en kontrollant.
Med Venlig Hilsen
Jan Harpsøe.
OY-4074​
Hangar 4800

A Certifikat kontrollant
 
Brugeravatar
michelsberg
Emnestarter
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 jan 2016 22:44
Kontakt:

Tak for jeres inputs. Jeg

31 jan 2016 13:07

Tak for jeres inputs. Jeg prøver at kontakte en kontrollant :)

Men hvor er det dog sørgeligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har fået en dårlig modtagelse i klubberne ...:(

mvh
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hej. Jeg kan jo ikke vide

01 feb 2016 10:29

Hej.
Jeg kan jo ikke vide om du er dårligt modtaget eller om du har været for fremfusende.
Men hvorom alt er, er det hjælp til selvhjælp hvis du melder dig ind i en klub. Du er afgjort dårligere stillet uden klub.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
Calmato kid
Indlæg: 1075
Tilmeldt: 04 okt 2007 11:01
Kontakt:

Hej En klub er en kæmpe

09 feb 2016 12:06

Hej

En klub er en kæmpe stor bank af viden/erfaring, derfor vil jeg helt klart anbefale dig at finde en klub. Alle har været begyndere engang, og mange har kvajet sig klogere hvis jeg må bruge det udtryk. Og den erfaring god/dårlig, kan man som ny trække på, og lære rigtig meget af. Der er ingen grund til at man får en masse dårlige oplevelser med crash og ødelagte modeller. Som ny er det vigtig at man får fløjet så meget som muligt, helst sammen med instruktør. Derfor er det bedst hvis du kan finde en klub.
Er du i tvivl?, er du ikke i tvivl!
 
Brugeravatar
Abra
Indlæg: 130
Tilmeldt: 05 dec 2014 12:59
Kontakt:

Hej Kom forbi KFK en søndag

09 feb 2016 13:10

Hej

Kom forbi KFK en søndag når vejret bliver til det,
Blev selv indmeldt november 2014 som begynder i hobbyen, og har fået en fin modtagelse.
Thomas Abraham
OY 7264
HTM – Høje-Taastrup Modelflyveklub (tidl. KFK)
www.htm-rc.dk