Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Mistet forbindelse eller ???

14 feb 2017 09:57

Jeg har lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har en easy star jeg har lidt problemer med.
Når jeg har den på jorden er der intet jeg kan ha motoren igang over længere tid uden problemer og alt er ok.
Når jeg så har den oppe skal den ikke meget ud eller op før end at pludselig starter den med at cutte motoren 2~3 sekunder så starte igen og så slukke igen i 2~3 sekunder når den så har gjort det et par gange mister jeg styreevnen også i nogle sekunder men kommer så også igen dog ikke her sidst da det endte i et crash.
Jeg har testet sender på andre af nine fly og her er der intet! Mit spørgsmål er det modtageren der er slidt? (hvis de kan blive det) eller har den bare ikke lang rækkevidde?
Den er købt komplet og sælgeren sagde at han havde fløjet med setuppet.
Det er denne modtager
https://hobbyking.com/en_us/orangerx-r6 ... -cppm.html

Og senderen er en dx4e
Hk 500 gt
gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
LOLK'S
Indlæg: 492
Tilmeldt: 04 jul 2011 21:48
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

14 feb 2017 13:02

Hej jax
Bliv meget tæt på dig selv med den type modtagere, det er ihvertfald min oplevelse af dem!
Jeg har selv et par stykker jeg flyver små "møg-fly" med, men jeg er også klar over, at kommer jeg mere end 80-100 meter væk, 
så kommer de nævnte symptomer ofte.
Havde lidt sjovt med sådan en modtager i et gammelt fly så sent som igår, hvor jeg blev ved at flyve ud hvor det går galt, men fik dog reddet den hver gang... :)
Håbede ellers flyet ville gå til grunde så jeg havde en undskyldning for at købe nyt til hangaren...

Martin
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

14 feb 2017 14:56

Ja det kunne godt tyde på at der ikke var rækkevide på dem for nu udnyttede jeg lige det gode vejr og smed den i en af mine små park flyvere og testede og ganske rigtig ved lige omkring de 100m ca kom problemerne......jeg må ud og ha fat i en bedre modtager til min easystar.
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

15 feb 2017 13:20

Har bestilt et par af disse istedet https://hobbyking.com/en_us/6ch-dsmx-ds ... -cppm.html

De er opgivet til 2km så mon ikke de opfylder mine krav da jeg næppe når over 500m ud.

Men hvor ville det være at foretrække at trække antennen?
På under eller overside af flyet? Min logik siger underside da flyet jo oftes over senderen
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

15 feb 2017 13:40

jax skrev:
Har bestilt et par af disse istedet https://hobbyking.com/en_us/6ch-dsmx-ds ... -cppm.html

De er opgivet til 2km så mon ikke de opfylder mine krav da jeg næppe når over 500m ud.

Men hvor ville det være at foretrække at trække antennen?
På under eller overside af flyet? Min logik siger underside da flyet jo oftes over senderen


Jeg ville aldrig købe de der orange , der er så mange problemer med dem
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

15 feb 2017 13:56

Sidst jeg fløj for år tilbage brugte jeg aldrig andet end orange og oplevede aldrig problemer så det kan jeg ikke rigtig genkende.
Ud over at jeg denne gang havde fået en model med kort rækkevidde så har de altid virket.

Hvad anbefaler du istedet?
Spectrums egne er udelukket har dårlige erfaringer med dem og derfor ikke vil gi den høje pris når jeg ved man.får andet til 1/3 lige så gode.

Men vil da gerne prøve andet end orrange så kom endelig med ideer
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

15 feb 2017 14:03

Jeg har kun fløjet med spektrum originale modtagere og har aldrig haft et alvorligt udfald
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

15 feb 2017 14:19

Har lige haft købt et parti dx4 sendere incl modtager hjem og 2 ud af 9 modtagere var defekt den ene jeg åbnede bar gået i lodninger den anden stoppede pludselig bare med at virke under en test af et af mine fly og keg fik aldrig liv i den igen.

Det kan ha været tilfældigt men nok til de resterende blev solgt og at jeg ikke kaster mine penge efter org modtagere igen
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

15 feb 2017 19:31

Hvilken modtager var det?

Sendt fra min D5503 med Tapatalk
 
Brugeravatar
bvind6940
Indlæg: 883
Tilmeldt: 21 apr 2010 10:30
Kontakt:

Re: Mistet forbindelse eller ???

15 feb 2017 20:34

Jeg har fløjet i mange år med de Orange fra HK uden nogen problemer. Jeg har også afprøvet og fløjet med Lemon modtager og kan varmt anbefale dem. De kan købes hos RCnetbutik.
Bjarne
Bjarne Vind
OY6356
Ringkøbing modelflyverklub