Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Klar til en warbird?

25 feb 2017 10:45

jeg er relativ ny i flyvningen ,fløj lidt for år tilbage men gik over til droner og er nu igen startet op med hyggeflyvning med fly.
Jeg tænker lidt om jeg er klar til en mindre warbird og hvad jeg skal være opmærksom på....regner med en skum i str omkring de 1000mm i vingefang.
Det skal lige nævnes jeg er nok lidt anderledes end de fleste idet jeg slet ikke kan få styr på at flyve med svæver og højvinger som ellers anbefales at starte ud med... jeg kan slet ikke forlig mig med de langsomme bevægelser de ofte har og synes ikke jeg har kontrollen(er for mig ikke et must med disse typer så søger ikke råd om flyvning af dem) derimod har jeg fuldt styr på wing og deltawinger og en af favoritterne er min edf wing.....om det er tiden med droner der gør jeg føler mere kontrol over noget der reagere hurtig ved jeg ikke.....men nå spøgsmålet er ...er jeg klar til en warbird og flyver de meget anderledes end wing/delta wing (tænker her på reaktions/styre evne)
Hk 500 gt
gaui 550 huricane
 
PropelLars
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29 okt 2001 07:28
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

12 mar 2017 16:47

Hvis du kan flyve en vinge, så er du klar til en skum warbird. 1000mm størrelsen er naturligvis lidt levende, men da den tåler at falde ned, så er det jo ikke slemt.

Lars Rasmussen, Slowbuilder;
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 588
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

13 mar 2017 15:57

Et bud på en hurtig reagerende warbird kunne også være Hobbykings FunFighter serie. Jeg har selv T-28 modellen og der er altså smæk på med 4S batteri. Den kan desuden også flyve meget langsomt hvis man er til det. Den er kun 650mm i vingefang men der er også færre ting der kan gå i stykker, der er intet sideror, ingen hjul og ingen understel. 

Ups, jeg ville finde et link, men udvalget er begrænset til en Rarebear i disse dage:
https://hobbyking.com/en_us/rarebear-fu ... m-pnf.html
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

23 mar 2017 15:35

Jeg har fuldt ud styr på wings og har i mellem tiden forsøgt mig lidt mere med højvinget motorsvæver (anx floater jet) men føler stadig ikke jeg har fuld kontrol over dem,det er blevet bedre men der skal ikke meget vind til før jeg føler det ikke er mig der har kontrollen i sving og dyk.....men nå skidt jeg har som sagt helt styr på de forskellige wings jeg nu har fået samlet og om.det så blæser en halv pelican så er det her mig det styrer.
Valget er faldet på 4 forskellige warbird så der er lidt at øve på.
Det blev en brugt durafly t-28 trojan 1100mm
En parkzone f4 wildcat 1000mm
Og en spitfire og en f6f hellcat begge 1280mm og fra dynam.
Så nu venter jeg bare på lidt mindre vind herude på vestkysten da det gerne skulle blive en rolig maiden!
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 588
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

23 mar 2017 16:41

Jeg har også Durafly T-28 1100mm. Sørg for at den har god fart på før du hiver den i luften. Lad den gerne køre på jorden med fuld gas liiiige lidt længere end du egentlig ville indtil du lærer den at kende, ellers vil den ryge i jorden, det gjorde den for mig de 2 første gange jeg fløj med den - så jeg lærte hurtigt at lime skumfly sammen igen  :D
Men derudover flyver den rigtig godt.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

23 mar 2017 18:47

Så fuld gas over et godt stykke og så op?
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

23 mar 2017 18:48

Det er min første med hjul de andre jeg har fløjet med jar været håndkast så det skal nok blive spændende.
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 588
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

23 mar 2017 19:37

Giv gas gradvist da modellen vil dreje mod venstre, således vil du nå at kunne dreje modsat. Men ja, når du kommer op på fuld gas, så lad den lige trille et sekund eller to og træk den roligt op.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
jax
Emnestarter
Indlæg: 286
Tilmeldt: 02 feb 2014 19:12
Geografisk sted: Bramming(esbjerg)
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

24 mar 2017 08:26

Det gik desværre ikke helt som forventet den kom fint i luften og take off var intet problem den var dog slem til at ville banke til den ene side og kunne ikke trimme den ordenlig ind ....så efter endnu et tjek af alle sideror, ror osv og cg prøvede jeg igen men her gik det så helt galt....efter take off bankede den igen til siden ukontrolleret og inden jeg kunne nå at rette op var den i jorden med en.brækket vinge....heldigvis clean bræk så kan limes....mistænker dog at siden den er købt billig brugt og allerede havde skader at vingen evt var skæv kan ikke rigtig finde andet forklaring da jeg tjekkede og tjekkede alle inst. Og cg og alt var ok.
Hk 500 gt

gaui 550 huricane
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 588
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Klar til en warbird?

24 mar 2017 08:44

jax, kunne du ikke opdatere din profil så vi kan se hvor i landet du bor? Jeg kender modellen og vil gerne hjælpe, det kunne jo være lettere hvis du nu bor lige i nærheden :-)

Jeg har set denne model flyve selvom den var skamsmadret og nærmest samlet med gaffatape. Jeg købte 2, den første blev smadret utallige gange og limet igen, og den fløj perfekt. Så der må være noget helt galt med din model, men det er lettere at spotte hvis man har en velflyvende udgave at sammenligne med. Jeg har stadig den ene, den har aldrig styrtet og flyver perfekt, så der er da et godt sammenligningsgrundlag.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub