Alle danske modelpiloters forum

 
Switz
Emnestarter
Indlæg: 50
Tilmeldt: 20 feb 2005 18:33
Kontakt:

Nysgerrig på Heli, men hvilken skal jeg vælge ?? :)

31 mar 2017 15:26

Hejsa.

Nu er foråret over os og det er ved og være tid til og komme mere udendørs :) Jeg er begyndt og ligge penge til side til en helikopter samt en simulator dertil. Nu er gode råd jo dyre, men måske jeg kan få lidt gratis råd fra jer herinde :lol:

Tidligere har jeg kørt med rc nitro truck 1/8 samt haft en Air Trainer på nitro. Flyet havde jeg dog kun i luften 2 gange af personlige årsager så solgte det igen. Kan bare mærke at Heli er mere min kop the. Målet er og få en fin scala heli, men jeg skal jo starte et sted og derfor spørger jeg jer til råds.

Min egen tjeckliste er følgende:

1: få en simulator
2: købe brugt eller ny heli ??
3: Det skal være på EL.
4: Finde en flyveklub i mit nærområde.
5: Budgettet er som start ca 3000 kr. Er det nok til og komme igang ? Flere penge kan smides i hobbyen med tiden.

Jeg har været inde i forskellige rc forretninger men jeg bliver næsten bare mere forvirret over alle de udtryk og råd de giver, så derfor jeg spørger herinde. Måske en af jer ligger inde med det perfekte begynder setup :)
Ud fra størrelse så skal det bære til udendørs flyvning, og hvad jeg kan læse ud fra anbefalinger så er der mange der skriver man skal starte med en 450 str eller 500 pga den gode flyveegenskaber og mindre vindfølsom.

Jeg glæder mig til og høre fra jer herinde .

Mvh Michael.
Michael Pedersen
 
Stuff
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 05 aug 2010 08:54
Kontakt:

Re: Nysgerrig på Heli, men hvilken skal jeg vælge ?? :)

31 mar 2017 18:53

Hvis du kan så synes jeg du skal komme ud og møde os heli tosser den 29. April i Greve. Så kan vi med statsgaranti bilde dig en masse ind ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Næstved Modelflyveklub

DarkLake RC: http://www.darklakerc.dk

Mød os på Facebook her: http://www.facebook.com/darklakerc
 
Switz
Emnestarter
Indlæg: 50
Tilmeldt: 20 feb 2005 18:33
Kontakt:

Re: Nysgerrig på Heli, men hvilken skal jeg vælge ?? :)

31 mar 2017 20:34

Stuff skrev:
Hvis du kan så synes jeg du skal komme ud og møde os heli tosser den 29. April i Greve. Så kan vi med statsgaranti bilde dig en masse ind ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk



Det er ikke lige muligt for mig og komme helt over på øen :), er selv fra Randers egnen :)
Michael Pedersen
 
Aerobatic
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 nov 2015 13:23
Kontakt:

Re: Nysgerrig på Heli, men hvilken skal jeg vælge ?? :)

31 mar 2017 23:34

Køb en brugt T-rex i størrelse 450-600, de sælges til billige priser og flyver fint.