Alle danske modelpiloters forum

 
bimbus
Emnestarter
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11 jan 2017 19:42
Kontakt:

Tilslutning af servo.

02 apr 2017 20:24

Hej hvis jeg kobler spænding på min ar 8000 modtager, og parre den med min dx8 installerer en servo i modtageren skulle jeg så ikke kunne køre med servoer med min sender.
 
Brugeravatar
JornWildt
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Tilslutning af servo.

02 apr 2017 20:42

Det lyder helt rigtigt. 

Det lyder til at de to enheder er parret korret - blinker lampen i modtageren eller lyser den konstant? Hvor kommer spændingen fra? En ESC eller direkte fra batteri? Husk 5 volt på en servo (så vidt jeg husker).

Har du vendt servo-stikket korrekt? Har du sat servoen på en kanal som du rammer med senderen? Summer servoen eller er den helt død? Prøv evt. en anden servo?

/Jørn
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
bimbus
Emnestarter
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11 jan 2017 19:42
Kontakt:

Re: Tilslutning af servo.

02 apr 2017 21:14

Den lyser konstant så skulle den være parret, men ingen aktivitet jeghar vendt stikket rigtig 
Har de det med at stå af modtagerne.
 
bimbus
Emnestarter
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11 jan 2017 19:42
Kontakt:

Re: Tilslutning af servo.

02 apr 2017 21:16

Servoer summer men jeg kan ikke gi den udslag via min dx8.
 
Brugeravatar
JornWildt
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Tilslutning af servo.

02 apr 2017 21:23

Din dx8 har en række kanaler - krængror, højderor, motor osv. Du kan se på en af senderens første menuer (servo setup?) hvilke kanaler der følger dine pinde på senderen - det er en præcis gengivelse af det signal senderen udsender. Check at servoen sidder på den udgang af modtageren der matcher dine bevægelser på senderen.

Hvis det stadig bøvler, så tag delene med ned i nærmeste flyveklub eller forretningen du har købt det i - det er lidt nemmere at debugge med apparatet i hånden :-)
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
LOL80
Indlæg: 732
Tilmeldt: 23 nov 2012 09:36
Kontakt:

Re: Tilslutning af servo.

02 apr 2017 22:54

Hvis du slukker for strømmen til modtager + servo og så kan du (forsigtigt - vær nu forsigtig, ellers kan du knække tandhjul) flytte servoarmen. Hvis modtageren og servoen virker, så vil du opleve, at når du tænder for modtager + servo (senderen er selvfølgelig allerede tændt), så vil servoen flytte armen tilbage til den oprindelige position. Dette beviser, at der kommer et servo-styresignal fra modtageren.