Hejsa
I dag fandt jeg ud af, at jeg virkelig må være nybegynder.
Jeg faldt for et tilbud på en Dynam Messerschmitt bf-110. Fik den i dag og tænkte - det var skisme nok ligesom alle de andre fly jeg har og selv har samlet.
Men det ledningsrod jeg fandt i maskinen, fik mig til at miste modet lidt. Samlevejledningen er elendig. Ingen farver og skrift så stor, så jeg måtte tage
øjekrykkerne på.
Maskinen er, udover det sædvanlige, leveret med servoer på flaps, vingelys på bagbordsvinge, navigationslys på vingerne og optrækkeligt understel.
Det eneste manualen skriver er, at man skal sætte Y-kablet på krængeror, Y-kabel på landingsgearet og tilslutte de to ESC-er til de to motorer.
Og så bare sætte sin reciever på, så er man klar.
Der manglede så et Y-kabel..... ellers - Fint nok - så har jeg en 3 kanals maskine.... Der var så sat et Y-kabel på roret og elevator....?!?!
Ok - jeg kan nok finde ud af at tage y-kablet fra elevator og roret de rigtige steder på min reciever. Men - hvorfor pokker var der sat et
Y-kabel på ror og elevator fra fabrikkens side? Alle andre ledninger kom i en pose for sig.
Næste "udfordring": Ledningerne fra motorerne er farvet, men der er ingen indikation over, hvilket kabel skal i hvilket stik på ESC-en.
Lang historie - endnu længere. Jeg har en spritny DX6 G3 sender og 6-kanal reciever. Hvordan ville I sætte det op? Kan jeg overhovedet bruge
flaps-ne eller skal jeg vælge enten flaps eller gear?
Endeligt - der følger et reciever kabel med til lysene på maskinen. Betyder det, at jeg kan sætte det til en AUX udgang på recieveren, eller kræver
det lidt mere elekronik?
Ja - jeg indrømmer at I må tænke - "hold da op - han skulle nok holde sig til sine helikoptere". Men hvis jeg beder pænt
Nogen, der har erfaring med den maskine? Nogen, der kan hjælpe? (maskinen kostede kun 150 euro, så det var ikke den store fadæse)
TAK!