Alle danske modelpiloters forum

 
mino
Emnestarter
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26 maj 2015 10:41
Kontakt:

Apprentice med SAFE

18 sep 2015 21:37

Hej!
Jeg har kig på en brugt Apprentice med DX5e sender og en modtager med SAFE teknologi. Som sådan en her: her Spørgsmålet er, om jeg kan bruge senderen til andre projekter (quad) med en "alm" Spektrum modtager eller er DX5e'eren i SAFE udgaven udenlukkende til brug med en SAFE modtager?????
På forhånd tak
Michael
 
Henrik e
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 okt 2015 22:35
Kontakt:

Hej Michael, ved ikke om

20 okt 2015 14:38

Hej Michael, ved ikke om du har fået svar.
Men min anbefaling er at du køber fx en Dx6i, den med plads til 250 modeller (omkring 1800 kr), eller den gamle som jeg selv har med plads til 10, man får hurtigt udvidet sin hangar. Du kan nok godt bruge den der Dx5, til andre, men du skal bind hver gang du skifter til en anden model, og trimme modellen hver gang, og det er noget bøvlet. Jeg har fløjet meget hobbyzone Champ og Sports cub s2 med Safe, køb SC2S som BNF og køb en brugt/ny dx6, det er et super begynderfly, og stadig meget sjovt når man bliver mere erfaren. Kan flyve i en stor baghave.
Henrik
 
Ryberg
Indlæg: 212
Tilmeldt: 02 jun 2011 20:55
Kontakt:

Hej Michael Du skal være opmærksom

21 okt 2015 10:18

Hej Michael
Du skal være opmærksom på at din sender skal have minimum 6 kanaler hvis du senere vil flyve med quad, mig bekendt så har senderen ikke umiddelbart noget med safe funktionen at gøre det er noget der ligger i modtageren.
T-Rex mekaniker; HEX-udvikler, Bixler, Rearbeare, Twinstar

]
 
mino
Emnestarter
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26 maj 2015 10:41
Kontakt:

Tak Henrik og Ryberg! Jeg

31 okt 2015 11:02

Tak Henrik og Ryberg! Jeg spurgte for at komme billigt afsted med både en mulig fpv flyver og en (nu færdig) quad. Jeg købte en Hitech Optic 6 her på siden, men har sgu fortrudt det da aux kanalerne ikke spiller sammen med programmeringen af quad.
 
Henskow
Indlæg: 42
Tilmeldt: 21 aug 2015 19:15
Kontakt:

Hej med jer, har også

01 nov 2015 10:24

Hej med jer, har også en APPRENTICE , bruger også en Spektrum DX 6 I . Kan ikke finde ud af at sætte sender rigtig op, samt ved ikke om/hvilken panik knappen virker. Ligeledes er der ingen knapper på Spektrum DX 6 I med 3 stillinger, således den kan køre i de 3 mode, beginner, lidt øvet og meget øvet.