Alle danske modelpiloters forum

 
MarkR
Emnestarter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 mar 2016 20:44
Kontakt:

Hobbyking EU og told afgift?

16 mar 2016 18:56

Hvad er jeres erfaring med at bestille fra Hobbykings eu varehus og told? Officielt set skal der vel told/moms på varerne, men hvor ofte sker det i praksis?
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Jeg er aldrig blevet opkrævet

16 mar 2016 19:12

Jeg er aldrig blevet opkrævet told og importafgift fra deres EU afdeling-Og det er derfra jeg køber fly og lipobatterier. Holland er jo inden for EU-Derfor ingen moms og importafgift.
FPV pilot :D
 
MarkR
Emnestarter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 mar 2016 20:44
Kontakt:

Det var da lækkert at

16 mar 2016 20:18

Det var da lækkert at høre!

Troede hobbyking kørte samme metode som fx dealextreme. Da firmaet er fra Hong Kong så skal man betale moms/told for produktet selvom det er leveret fra Holland.

Har nemlig fået en pakke før fra EU.dx.com også sendt fra holland med et klistermærke hvorpå der stod:
"Goods not fulfilling the conditions prescribed by Articles 9 and 10 of the Treaty establishing the European Economic Community"
Og derfor skulle der betales moms/told!
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Hvis du køber fra HK

17 mar 2016 08:02

Hvis du køber fra HK Holland men det sendes fra deres hoved afdeling er der told på alt over 80kr , men det er da ikke sket indnu . Det er lige meget hvor du køber varen hvis den sendes fra Kina , så er det BUM
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
SUC
Indlæg: 1857
Tilmeldt: 29 dec 2001 10:20
Kontakt:

FAKTA: Varer købt hos Hobby

17 mar 2016 10:05

FAKTA: Varer købt hos Hobby King i Holland er der ikke Hollandsk moms på og derfor skal der betales dansk moms ved indførsel. Dette skal den enkelte kunde selv sørge for hvilket vi som de lovlydige borgere vi er selvfølgelig gør. Momsen går jo til gode formål.
 
Brugeravatar
Abra
Indlæg: 130
Tilmeldt: 05 dec 2014 12:59
Kontakt:

FAKTA: Varer købt hos Hobby

17 mar 2016 12:47

FAKTA: Varer købt hos Hobby King i Holland er der ikke Hollandsk moms på og derfor skal der betales dansk moms ved indførsel. Dette skal den enkelte kunde selv sørge for hvilket vi som de lovlydige borgere vi er selvfølgelig gør. Momsen går jo til gode formål.



Jeg er ikke helt enig. Jeg kan som privatkunde ikke modtage vare fra et andet EU land moms-frit. Det er kun virksomheder der der kan det. Eller også skal varen sendes som en T1 vare, hvilket det ikke er fra Hobbyking.
Hobbyking er efter min bedste overbevisning forpligtet til at pålægge hollands moms.

Vi som forbruger må forholde os Skats egne vejledninger. Altså forholde os til at varen er afsendt fra Holland:


her
*** Køber du varer over nettet i et andet EU-land, indeholder prisen som hovedregel allerede moms. Du skal ikke betale told af varer, der er sendt fra et EU-land, men du skal betale særlige afgifter (punktafgifter) af nogle varer.

  • I EU må du købe varer over nettet til eget forbrug uden at betale told og dansk moms. I nogle tilfælde skal der betales dansk moms, men det gør sælger.
  • Varerne skal sendes til dig fra et andet EU-land.
  • Du skal betale særlige afgifter (punktafgifter) af nogle varer som fx spiritus, kaffe og slik. Se Varer, du skal betale særlige afgifter af.
Varen skal sendes fra et land inden for EU Vær opmærksom på, at reglerne for varer, købt inden for EU, kun gælder, hvis varerne bliver sendt fra et EU-land. I nogle tilfælde kan varerne blive sendt fra et land uden for EU, selvom sælgeren er etableret i EU. I den slags tilfælde skal du følge de regler, der gælder for varer købt uden for EU, og betale told og afgifter. Det gælder for eksempel, hvis du køber varer på en engelsk hjemmeside, og varerne sendes fra Kina. Hvis du er i tvivl om, hvorfra varerne sendes, anbefaler vi, at du kontakter sælgeren.
Du skal ikke betale told og dansk moms af elektroniske ydelser, som for eksempel computerprogrammer og musik, som du køber og downloader fra en sælger i et andet EU-land.
***
Thomas Abraham
OY 7264
HTM – Høje-Taastrup Modelflyveklub (tidl. KFK)
www.htm-rc.dk
 
SUC
Indlæg: 1857
Tilmeldt: 29 dec 2001 10:20
Kontakt:

Det behøver du heller ikke

17 mar 2016 13:14

Det behøver du heller ikke men du bliver nok nødt til det. Det har været oppe og vende før og der er et hul i loven. Husker ikke præcist konstruktionen. Sendes fra toldfrit område og al faktuering foregår til kinesisk konto eller anden konto uden for EU. I øvrigt gør de selv opmærksom på at der ikke er pålagt moms og andre afgifter på deres varer. Disse afgifter er det pålagt kunderne selv at sørge for at betale.
 
Brugeravatar
Abra
Indlæg: 130
Tilmeldt: 05 dec 2014 12:59
Kontakt:

Det behøver du heller ikke

17 mar 2016 14:03

Det behøver du heller ikke men du bliver nok nødt til det. Det har været oppe og vende før og der er et hul i loven. Husker ikke præcist konstruktionen. Sendes fra toldfrit område og al faktuering foregår til kinesisk konto eller anden konto uden for EU. I øvrigt gør de selv opmærksom på at der ikke er pålagt moms og andre afgifter på deres varer. Disse afgifter er det pålagt kunderne selv at sørge for at betale.


Ja, det er helt korrekt at det står i Hobbykings betingelser. Og jeg bliver som kunde også nødt til at sætte mig ind i "lokale" regler omkring told, moms og evt.punktafgifter, såfremt jeg har tænkt mig at får en vare sendt fra Hong Kong.
Men disse varer bliver ikke sendt fra Hong Kong, men fra Holland. Og her har Hobbyking en pligt til inkludere Hollandsk eller Dansk moms i deres priser.

Jeg skal som kunde forholde mig til hvor varen bliver afsendt fra. Og bliver den afsendt fra en virksomhed i Holland, ja så er det den virksomhed og ikke mig som skal afholde momsen.

Men vi bliver nok ikke enige ;-)
[TABLE="width: 100%"]

[TD="bgcolor: #999999"]Do your listing prices include tax?


None of our product pricing includes tax and we do not charge taxes or extra fees on top of our advertised product price and shipping/handling.
However, it is your responsibility to pay any fees charged by your local customs or postal office, should they be incurred.


Thomas Abraham
OY 7264
HTM – Høje-Taastrup Modelflyveklub (tidl. KFK)
www.htm-rc.dk
 
Stuff
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 05 aug 2010 08:54
Kontakt:

Hej Abra, Nej desværre forholder det

17 mar 2016 15:22

Hej Abra,

Nej desværre forholder det sig ikke sådan at du som privatkunde blot skal forholde dig til hvor varen er sendt fra. Du skal forholde dig til om varen er korrekt importeret, dvs. om der er betalt told og moms (i forhold til de relevante beløbsgrænser). Når du betaler for varer hos Hobbyking, er det uden disse afgifter, uanset hvorfra de sender.

Pointen er at varen netop kommer fra Hong Kong, og endnu ikke er fortoldet i EU når den sendes videre til dig. At den har ligget i en periode i et varehus i Holland er underordnet. Din faktura er beviset herpå. Den faktura du får, er ikke fra en EU registeret virksomhed med CVR/VAT nummer, og der er ikke svaret told/moms af varen.

Så SUC har fuldstændig ret.

Mvh
Christoffer
Næstved Modelflyveklub

DarkLake RC: http://www.darklakerc.dk

Mød os på Facebook her: http://www.facebook.com/darklakerc
 
MarkR
Emnestarter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 mar 2016 20:44
Kontakt:

Kan fornemme der er lidt

17 mar 2016 19:20

Kan fornemme der er lidt splittede holdninger omkring hvordan loven er, men jeg er sådan set mere interesseret i hvor ofte den rent faktisk bliver taget i tolden - altså statistikken i det.

Jeg vil helt sikkert støtte danske butikker når jeg engang kommer væk fra SU, men lige nu har jeg ikke rigtigt pengene til det.