Alle danske modelpiloters forum

 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Uanset hvad nogle enkelte frelste

17 mar 2016 20:59

Uanset hvad nogle enkelte frelste skriver-Så har jeg aldrig oplevet at pakker fra Holland bliver fortoldet-Og har heller ikke hørt at andre har oplevetdet.
FPV pilot :D
 
SUC
Indlæg: 1857
Tilmeldt: 29 dec 2001 10:20
Kontakt:

Holdning til loven er en

17 mar 2016 21:08

Holdning til loven er en ting, opfattelse er en anden. Som der står i den engelske tekst skal køber selv sørge for at betale fees hvis de bliver, læs: hvis de bliver opdaget, opkrævet. Det gør de jo ikke da det ser lovligt ud. Og det gør det jo. I princippet gør de det samme her som de gør på deres hjemmeside hvor man selvfølgelig kan vælge hvilken værdi der skal opgives til tolden. I bund og grund er det vel en form for bedrageri?
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Spørgsmålet var ikke om reglerne

18 mar 2016 12:24

Spørgsmålet var ikke om reglerne for handel med Hobby King i Holland. Der blev spurgt om pakkerne fra Holland blev taget i tolden!
Og svaret må altså være:
Det gør de ikke, eller ihvertilfælde yderst sjældent.
FPV pilot :D
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Se der tager du jo

18 mar 2016 17:03

Se der tager du jo helt fejl. Der blev spurgt om følgende:

"Hvad er jeres erfaring med at bestille fra Hobbykings eu varehus og told? Officielt set skal der vel told/moms på varerne, men hvor ofte sker det i praksis?​"

Altså ikke noget om at pakkerne fra Holland blev taget i tolden.
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Ordkløveri!

18 mar 2016 21:39

Ordkløveri!
FPV pilot :D
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Overhovedet ikke, og helt officielt

18 mar 2016 23:16

Overhovedet ikke, og helt officielt skal der svares told/moms, hvilket er det der bliver spurgt om, men det er der i praksis nok ikke nogen der gør.

​At pakkerne så heller ikke bliver taget af nogen toldkontrol, i hvert fald ikke den danske, er så en anden sag der skyldes at der er ikke nogen toldkontrol når der kommer fragtvogne over grænsen fra Tyskland.
 
MarkR
Emnestarter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 15 mar 2016 20:44
Kontakt:

Se der tager du jo

18 mar 2016 23:23

Se der tager du jo helt fejl. Der blev spurgt om følgende:

"Hvad er jeres erfaring med at bestille fra Hobbykings eu varehus og told? Officielt set skal der vel told/moms på varerne, men hvor ofte sker det i praksis?​"

Altså ikke noget om at pakkerne fra Holland blev taget i tolden.



Synes mit begyndende indlæg var todelt. Første del var omkring lovgivningen og anden del var praksis (om det blev taget i tolden). Begge ting er blevet besvaret allerede :)

Tak for al feedbacken!
 
LarsBob
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22 maj 2015 00:41
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Hej jeg tillader mig lige

31 mar 2016 20:53

Hej jeg tillader mig lige at fortælle om min sidste erfaring med Hobbyking

Jeg "faldt" nemlig i en lille "fælde" på Hobbykings side, som jeg lige vil advare om.

Mit første større køb hos hobbyking (og sikkert også sidste).

Jeg valgte den Europæiske shop, og søgte derefter ved hjælp af søgefunktionen, modellen jeg søgte var med gratis forsendelse, og kostede ca 650 kr, (100 $) så den bestilte jeg.
Problemet var bare at den var fra den internationale shop, hvilket kun stod på et lille gråt skilt jeg ikke obseverede før jeg efterfølgende har fundet ud af hvad der gik galt.

Jeg modtager min model efter godt en uge og tror at alt er godt, men ca 14 dage senere dukker der en toldfaktura inkl. behandlingsgebyr fra UPS.

Så der kom ca. 290 kr. gebyr/told ekstra til og jeg kunne ikke afvise pakken da den jo var pakket ud for længe siden (og så var besparelsen væk).
Samtidig er der fejl på modellen og selv om jeg har modtaget reservedel UB. virker den stadig ikke optimalt øvøv.
(Den kan også købes til næsten samme pris herhjemme)

Det der skete var at når man vælger Europæisk varehus, så kan man kun se de ting der kan købes her, når man går ind via menuerne, bruger man søgefunktionen når man ved hvad det er man vil købe, finde den også ting i de andre shops er der som i mit tilfælde gratis forsendelse, så skal man se sig godt for da der ikke kommer advarsler om at du handler uden for EU (ikke nogen jeg observerede og jeg handler normalt ikke for over 80 kr uden for EU).
Er varen i flere forskellige shops, så vises det mere tydeligt, er man opmærksom på problemet opdager man det nok også (det vil ikke ske for mig igen).

Forskellen på UPS og Postdanmark er om du får pakken før, eller efter du betaler afgiften, med PostDanmark kan man bare afvise den og så bede sælger forsøge igen.
Har fået stoppet en pakke af Postdanmark til ca 60 kr, sælger mærkede den som .50$, dette læste PostDanmark som 50$ og sendte mig en toldfaktura på ca 245 Kr. (heraf deres gebyr på 160), fremsendelse af dokumentation for mit køb bevirkede at jeg modtog pakken 2-3 uger senere uden at skulle betale toldfakturaen.

Jeg mener kun at det er muligt at få leveret med UPS fra Hobbyking, som ikke er mit foretrukne fragtfirma, da de er svære at få pakker fra, medmindre man er hjemmegående
(men det er en anden historie)

Håber at mine erfaringer gør at andre ikke begår samme "lille" fejl - Samtidig tak for et rigitg godt forum

(jeg skriver siden nytår kun sjældent da jeg som ikke medlem, føler mig lidt uvelkommen efter debatten om lukning af forum for ikke medlemmer, jeg ser nu tiden lidt an, bliver det en lukket klub / forum så tror jeg ikke at det er noget for mig, da jeg som nybegynder har været rigtig glad for at kunne kigge med og stille begynder spørrgsmål, hvilket så ikkke vil blive muligt for fremtidige "Newbees")

Med ønsker om en forhåbentlig snarlig start på en sæson med uendelig / lange stille sommeraftner

Lars
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Hej Lars Tak for din advarsel

31 mar 2016 23:34

Hej Lars

Tak for din advarsel - jeg har været lige ved at lave samme smutter med et ikke-EU varehus.

Forum & dig: Selvfølgelig skal du da bruge forum! Som du nok husker har der været skrevet en del herinde og ret højlydt og sagen er landet så alle kan se fornuften i det: Kategorier (underfora) som vedrører modelflyvning kan alle læse og skrive i. Kategorier som vedrører MDK som organisation kan kun medlemmer se og skrive i og så er der lidt som kun medlemmer kan skrive i men alle kan læse. Vi har brug for aktivitet herinde (og andet end køb og salg...) så del endelig dine flyveerfaringer, byggerier, osv med os andre.
 
LarsBob
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22 maj 2015 00:41
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Hej Bruel Tak for dit svar

01 apr 2016 02:54

Hej Bruel

Tak for dit svar og råd :-)

Nu skrev jeg her i tråden, da jeg syntes at min oplevelse var vigtig at dele og følger så lidt med i hvad der sker, da jeg begyndte at kigge for godt et års tiden, var her efter min mening mere aktivitet på forum.
Lidt ærgerligt at så mange er forsvundet, eller blevet tavse (undtagen måske i køb og salg). Forum kunne været stedet alle kunne få hjælp, og så ville lysten til at blive et betalende medlem og besøge / deltage i en lokal klub i mit tilfælde måske komme tilbage.

Jeg gik med tankerne men er indtil videre gået tilbage til at flyve i min stue og have, da jeg som (af udseende ældre) nybegynder fik følelsen af at det var enten eller og jeg som skrevet følte at mig og andre begyndere ikke var velkomne.
Jeg har observeret at min adgang ikke er slettet, men er ærgerlig over den stadig lidt dårlige tone der stadig er mellem dele af deltagere i forum (uden at nævne nogen).

Problemet er heller ikke så stort for mig, jeg klarer mig stort set fint på engelske og amerikanske forums, og handler så en smule her.....

Jeg deltager i andre forum, med en af mine andre interesser / hobbys og der slår de flittige moderatorer hårdt ned på folk der ikke holder en god tone eller "spammer tråde" m.m.. Dog tvivler jeg på at det vil kunne implementeres simpelt på dette forum :-)

Hvor er det irriterende at man bliver autologget af forum mens man skriver :-( (så der kommer lidt uforståelig fejl-meddelser, indtil man logger på i et andet vindue)