Alle danske modelpiloters forum

 
Shemlock
Emnestarter
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 okt 2016 13:20
Kontakt:

Hawker Typhoon Mk.1b alliance

11 okt 2016 09:12

Hej forum,

Jeg har allieret mig med rutineret ræv inden for modelfly, som vil hjælpe mig med at lave Hawker Typhoon Mk.1b i 1:24.
- Det er mit første fly, derfor også et ambitiøst projekt. Men er du syg jeg glæder mig!

Årsagen til at jeg har valgt Hawker Typhoon er at jeg synes det er et af de fedeste fly nogensinde - måske lige overgået af Hawker Hurricane Mk.1!

Vores alliance lyder på at han vil bistå med udstyr til at samle, samt sin vejledning til hvordan processen muligvis kunne optimeres. Mit spørgsmål til jer er imidlertid om det er et for ambitiøst projekt, når det er første modelfly? Jeg har set min kammerat samle flere, eller i hvert fald været en del af processen (da jeg har bistået ham med drikkevarer og snacks i processen).

I kan finde modellen på tempushobby (ville gerne linke til hjemmesiden, men jeg er ikke klar over hvad jeres politik er omkring dette? Vil helst ikke klandres for brug af reklame).
 
Finn Andersen
Indlæg: 673
Tilmeldt: 20 apr 2009 19:35
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Øh, snakker du om et

11 okt 2016 10:14

Øh, snakker du om et RC fly?

Skala 1:24 lyder mere som et plastbyggesæt.
OY-2498
Flybar: TRex 500 CF. FBL/Microbeast: Goblin 500, TRex 500 XT, Goblin Fireball 280, TRex 300X og TRex 250 SE.
Futaba 18SZ
Blade Nano CP S + Spectrum 6e

God dømmekraft kommer med erfaring.... Erfaring kommer af dårlig dømmekraft.
 
Shemlock
Emnestarter
Indlæg: 12
Tilmeldt: 07 okt 2016 13:20
Kontakt:

Øh, snakker du om et

11 okt 2016 10:20

Øh, snakker du om et RC fly?

Skala 1:24 lyder mere som et plastbyggesæt.



Hov ja! ......

Kan jeg da egentlig godt forstå hvorfor min kammerat gloede dumt på mig da jeg kom med dette ? :confused: - jeg har heldigvis ikke åbnet endnu, så retur med det........
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Der er godt nok et

12 okt 2016 16:29

Der er godt nok et avanceret projekt at starte op med, det er absolut ingen begynder model.
Jeg vil foreslå, at du starter op med en højvinget begyndermodel i skum og meld dig ind i en klub, der kan du med rimelig sikkerhed nok få nogle flyvetimer med klubbens skolefly og en erfaren instruktør ved din side.
Dernæst vil jeg mene, du skal begynde med at bygge et meget mindre kompliceret fly, f.eks. et højvinget balsamodel hvor vingen er lige bred fra rod til tip.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.