Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 23:35

MrFox skrev:
Erik lad os prøve at lege med ideen om at vi kaster de 800.000 op i luften

Den som har lyst til at gribe kunne lave bladet kommercielt, jeg tror på at det kan lade sig gøre spørg evt. redaktionen?
MDK skal selvfølgelig have spalteplads til bestyrelsens arbejde.

Jeg tror på at hvis vi liberalisere bladet til en ildsjæl eller to, så kommer der et lige så godt blad ud og når det hviler i sig selv ja så har vi stadig et dansk modelflyveblad som medlemmer selv skal købe. vupti  :mrgreen:

Lige her tager du rigtig meget fejl John. Hvis bladet skal være kommercielt og være til salg i div. butikker/kiosker, så skal der være en ansvarshavende redaktør ansat, det koster omkring 300.000-350.000 kr. på årsbasis, så skal der ikke megen hovedregning til, for at der så ikke er penge nok til et blad. ;-) Skal der så yderligere ansættes en deltids journalist, så ser det rigtigt sort ud med at få udgivet et Modelflyvenyt, både fysisk og elektronisk. :-(
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
Grenholdt
Emnestarter
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jun 2009 15:17
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

21 feb 2017 08:51

Mener så bestemt bladet førhen har kunne købes i div kiosker, bl. Banegårdens Kiosk, dengang var der ingen redaktør ansat.  :D
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

21 feb 2017 09:16

Kig i dit Modelflyvenyt, der er både navn og billede af ansvarshavende redaktør. ;-) 
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1705
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

21 feb 2017 09:29

Grenholdt skrev:
Mener så bestemt bladet førhen har kunne købes i div kiosker, bl. Banegårdens Kiosk, dengang var der ingen redaktør ansat.  :D


Det er helt rigtigt at bladet engang blev lavet af en frivillig redaktør sammen med også frivillige dkribenter OG bladet kunne dengang købesummen I kiosker. Jeg kan ikke huske om Per Grunnet var den sidste frivillige redaktør, men jeg mener at skiftet fra frivillig til lønnet redaktør blev lavet for at bla. udgivelsesdatoerne skulle blive mere stabile /ens?
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

21 feb 2017 09:35

Flyvetossen skrev:
MrFox skrev:
Erik lad os prøve at lege med ideen om at vi kaster de 800.000 op i luften

Den som har lyst til at gribe kunne lave bladet kommercielt, jeg tror på at det kan lade sig gøre spørg evt. redaktionen?
MDK skal selvfølgelig have spalteplads til bestyrelsens arbejde.

Jeg tror på at hvis vi liberalisere bladet til en ildsjæl eller to, så kommer der et lige så godt blad ud og når det hviler i sig selv ja så har vi stadig et dansk modelflyveblad som medlemmer selv skal købe. vupti  :mrgreen:

Lige her tager du rigtig meget fejl John. Hvis bladet skal være kommercielt og være til salg i div. butikker/kiosker, så skal der være en ansvarshavende redaktør ansat, det koster omkring 300.000-350.000 kr. på årsbasis, så skal der ikke megen hovedregning til, for at der så ikke er penge nok til et blad. ;-) Skal der så yderligere ansættes en deltids journalist, så ser det rigtigt sort ud med at få udgivet et Modelflyvenyt, både fysisk og elektronisk. :-(


Det er da ikke en naturlov at en ansvarshavende redaktør skal have 350.000 i løn

Jeg kan ikke huske hvordan det fordeler sig i dag?
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

21 feb 2017 16:23

MrFox skrev:
Det er da ikke en naturlov at en ansvarshavende redaktør skal have 350.000 i løn

Jeg kan ikke huske hvordan det fordeler sig i dag?

Du får da ikke nogen redaktør til at sidde i den stol uden en fornuftigt aflønning, Laves der redaktionelle fejl som er i strid med loven, så er det redaktøren der stilles til ansvar.
Du kan se redaktøres løn her: 

https://www.jobindex.dk/tjek-din-loen/redaktoer?lang=da

Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

21 feb 2017 16:34

Nu tror jeg ikke lige at modelflyvebladet sådan lige kommer i konflikt med loven, det er trods alt ikke Ekstra Bladet :mrgreen:
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

21 feb 2017 20:28

MrFox skrev:
Nu tror jeg ikke lige at modelflyvebladet sådan lige kommer i konflikt med loven, det er trods alt ikke Ekstra Bladet  :mrgreen:

Tror! Det er noget du kan gøre henne i kirken om søndagen. :-) 
Der kan jo blive tale om stof eller billeder der er beskyttet af ophavsretten. ;-)
Man kan ikke copy/paste fra nettet som man lyster.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.