Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
SilverDK
Indlæg: 426
Tilmeldt: 08 aug 2012 22:23
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 06:29

Citat mrfox: Som jeg startede med at skrive så er det ulønnet redaktører og vi kan ikke forvente at de skal være opsøgende journalister, derfor må vi acceptere bladet som det er , skrevet af medlemmer for medlemmer. citat slut

Hvorfor gør du ikke selv det du skriver? Enten accepter bladet eller selv gør noget, evt.i form af at skrive relevante artikler?

Og dyrt synes du? Dette er hvad man betaler i Nivå fodboldklub om året:
Årligt kontingent fastlagt ved general forsamling 4. februar 2016:
Hold Kontingent
Veteran 1200,-
Senior 1 1400,-
Senior 2+3 1800,-
Drenge U19 - U10 2300,-
Drenge U9 - U8 1800,-
Drenge U7 - U5 1600,-
Piger U15 - U13 2000,-
Piger U12 - U9 1800,-

Og nej, jeg synes ikke det er dyrt i forhold til fodbold eksemplet.
Hvis du ikke kan lide det du betaler for, så lad være med at betale eller gør noget aktivt for at ændre det.
Mvh jacob


Ikke sendt via røgsignaler, men med morsekode
 
Brugeravatar
pbm77
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Re: RE: Re: RE: Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 07:57

MrFox skrev:
pbm77 skrev:
MrFox skrev:
Peter madsen , jeg ser intet sted i denne tråd at forum er nævnt?

Det må så være din mangel på argumentation inden for det emne vi debatere ikk :mrgreen:

Jeg kan slet ikke se hvad dette emne har med De Frie modelflyvere at gøre?? :mrgreen:

Havde heller ikke regnet med at du magtede et reelt svar ;)

Så du kan altså ikke fortælle hvorfor vi skal tage præcist dine argumenter og forudsigelser alvorlige?

Der kommer jo mange meninger og spådomme i forkellige retninger, så med mindre dine er mere kvalificeret end andres, er der vel ikke nogen grund til at lytte til dem?

Og nej, jeg forventet ikke at du kan eller vil svare på det, men det er sådan set også mere for at få andre til at tænke over om det overhovedet giver nogen mening at lytte til dine 'råd'.


Peter hvorfor skulle jeg svare på noget totalt irrelevant som de frie modelflyvers forum der intet har med dette emne at gøre. Det er da totalt skudt ved siden af.


Fordi jeg husker noget med at du ville lave det sådan at man kunne lægge artikler online Fox, hvilket du også har forslået her. Men det er selvfølgelig heller ikke nemt at få til at fungere på et dødt forum. Du stille de frie modelflyvere op som et alternativ til vores forening, ud fra dine ideer om hvordan tingene bør være, og det har jo helt klart fejlet stort, så der er derfor jeg påstår, at du måske ikke ved så meget om hvad medlemmerne her generelt vil have eller hvilke retning der er god at tage i fremtiden.

Altså kort sagt, at dine ideer og forventninger, netop er dine og ikke nødvendigvis afspejler andres eller virkeligheden!

Anyways, I må sende nogle andre til rep. møde. Sidste gang var det oppe og vende, og det var endda en fra bestyrelsen der havde fremsat forslaget om muligheden for at lægge bladet eller dele af det online i stedet for. Så vidt jeg husker, var der kun enkelte der stemte for, mens langt hoveddelen ville bevare bladet i sin nuværende form.

Så hvorfor skulle bestyrelsen lytte til et par enkelte der råber højt på forum i stedet for repræsentantskabet?

Argumentet med at det er sure gammel mænd der kommer på rep. mødet giver jeg ikke meget for. Så må 'de unge' og andet der mener noget andet mande sig op og tage afsted. Som nævnt af andre her, har jeg heller ikke meget til overs for folk der bare brokker sig her på forum ude eller at fortage sig andet aktivt.

Personlige er jeg nødvendigvis heller ikke den stor tilhænger af det fysiske blad, men jeg acceptere fuldt ud at flertallet har en anden mening. Og jeg har endda selv bidraget med et par artikler, for at skrive noget om den gren jeg brænde for.
Peter Madsen
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 09:01

Sorry Peter , men jeg kan stadig ikke se hvad De frie modelflyvere's forum har med MDKS modelflyvenyt at gøre.

Men tak fordi du gentagende gange fremhæver det :mrgreen:
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
pbm77
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Re: RE: Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 09:27

MrFox skrev:
Sorry Peter , men jeg kan stadig ikke se hvad De frie modelflyvere's forum har med MDKS modelflyvenyt at gøre.


Nej, det magter du jo nok ikke at se eller forstå, selvom jeg skriver sammenhængen med online artikler.

Men skal vi lige prøve een gang til og se om du kan svare på noget. Altså;

Hvorfor skulle bestyrelsen/foreningen lytte til dig i stedet for repræsentantskabet?

Prøv nu at svare på det, i stedet for at krybe udenom hele tiden. Ved godt at der ikke er meget håb for at du gør det. Om det skyldes manglende kognitive evner eller bare lysten til at lege troll ved jeg ikke, men jeg gider i hvert fald ikke bruge mere tid på dig, så jeg slutter her.

De få rådne æg skal jo helst ikke ødelægge glæden ved modelflyvning, så nu vil jeg fokusere på de folk og ting der betyder noget og giver mening i forhold til vores forening og hobby :)
Peter Madsen
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 10:40

Det synes jeg er en god ide, ingen grund til at tærske langhalm på det :mrgreen:
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 10:52

SilverDK skrev:
Citat mrfox: Som jeg startede med at skrive så er det ulønnet redaktører og vi kan ikke forvente at de skal være opsøgende journalister, derfor må vi acceptere bladet som det er , skrevet af medlemmer for medlemmer. citat slut

Hvorfor gør du ikke selv det du skriver? Enten accepter bladet eller selv gør noget, evt.i form af at skrive relevante artikler?

Og dyrt synes du? Dette er hvad man betaler i Nivå fodboldklub om året:
Årligt kontingent fastlagt ved general forsamling 4. februar 2016:
Hold Kontingent
Veteran 1200,-
Senior 1 1400,-
Senior 2+3 1800,-
Drenge U19 - U10 2300,-
Drenge U9 - U8 1800,-
Drenge U7 - U5 1600,-
Piger U15 - U13 2000,-
Piger U12 - U9 1800,-

Og nej, jeg synes ikke det er dyrt i forhold til fodbold eksemplet.
Hvis du ikke kan lide det du betaler for, så lad være med at betale eller gør noget aktivt for at ændre det.
Mvh jacob


Ikke sendt via røgsignaler, men med morsekode



Nu forholder jeg mig til det du citere mig for og kun det:

Jeg ser ingen konflikt what so ever i forhold til det du skriver med priser og det du citere mig for?

Seriøst så tror jeg ikke du kan sammenligne fodbold med modelflyvning og vi kan da finde langt dyere hobbies end fodbold som kræver meget mindre.

Det du citere mig for er som det er og jeg har ingen interesse i at ændre på det. Jeg ser helst at dem det vil læse bladet betaler for det og dem der ikke er interesseret slipper, længere er den ikke. Din bemærkning om at jeg intet gør passer bestem ikke, jeg har bare valgt at gøre det på en anden måde ved oprettelse af De frie modelflyveres forum. Det er mit valg.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Grenholdt
Emnestarter
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jun 2009 15:17
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 11:15

SilverDK skrev:
Og dyrt synes du? Dette er hvad man betaler i Nivå fodboldklub om året:
Årligt kontingent fastlagt ved general forsamling 4. februar 2016:
Hold Kontingent
Veteran 1200,-
Senior 1 1400,-
Senior 2+3 1800,-
Drenge U19 - U10 2300,-
Drenge U9 - U8 1800,-
Drenge U7 - U5 1600,-
Piger U15 - U13 2000,-
Piger U12 - U9 1800,-

Og nej, jeg synes ikke det er dyrt i forhold til fodbold eksemplet.
Hvis du ikke kan lide det du betaler for, så lad være med at betale eller gør noget aktivt for at ændre det.
Mvh jacob


Det kan du sådan set ikke rigtig sammenligne med. Der er klubhus, omklædningsrum evt med badeforhold, 2 eller 3 boldbaner o.s.v.  Du kan jo heller ikke nøjes med at betale til foreningen, du skal også betale til den lokale klub, og det er dem der har flyveplads og klubhus !!
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 11:26

Præcis, Bjarne :-) I Silvers fodbold-analogi svarer MDK vel til DBU...
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 14:51

Bent Hald skrev:
Der er faktisk gode eksempler på udenlandsk. Spar miljøet for papir og tryksværte. Brug kun vindmøllestrøm :lol:

https://www.keosk.de/read/67ZnNq7EHmCYP/epaper-FMT_03.17


http://www.keosk.de/de/Fachmagazin/Freizeit%20%26%20Hobby/Modell-%20%26%20Modelleisenbahnbau



Dyner er til at slå i, men de varmer bedre :roll:
De kommer ikke ud af flækken....




Hej Bent,

Det vidste jeg ikke at man kunne. Prisen for FMT er 4,99 EURO pr blad online, 12 stk pr år. Dvs. ca 60 EURO pr år = ca 450,- DKR for en årgang online blad. De har jo ganske givet et større volumen end MFN kan opnå, så deres stk omkostninger pr produceret blad kan nok holdes nede i forhold til et dansk onlineblad. Hvis det altså skal laves i samme kvalitet?

MFN ligger jo også online med (vist?) et nummers forsinkelse.

Når jeg reagere over opdeling af ydelser i MDK, er det fordi jeg forudser/frygter at en opdeling kan blive næsten uendelig:
- tilkøb af blad (pr årgang eller pr nummer)
- tilkøb af forumsadgang (enten pr bruger eler pr indlæg?)
- tilkøb af eliteudvalg (evt. pr konkurrencegren)
- tilkøb af hobbyudvalg
- tilkøb af forsikring (passive medlemmer)
- tilkøb af sekretariat
- tilkøb af repræsentantskab
- tilkøb af stormodelkontrollanter
- tilkøb af hjemmeside
- tilkøb af flyvepladsudvalg
- tilkøb af ...
- ...

Jeg frygter at vi bliver svagere, hver gang vi deler os individualistisk op. Hvis/når (allerede nu?) forsikringsmarkedet bliver frit, vil jeg da håbe at dem der KUN ønsker en forsikring, vil fravælge det MDK der er dem for dyrt og generelt uønsket, og istedet vælges deres egen lovpligtige forsikring.
Det kan lyde som om jeg både ønsker, at vi skal være mange sammen og samtidig håber at nogle melder sig ud. Det er i og for sig rigtigt. Jeg tror (ikke det samme som at jeg ved) - jeg tror at det vil være få der melder sig ud for at får deres egen forsikring, og jeg er overbevist om at vi også vil være stærke efter at de "kun-forsikrings-hungrende" har meldt sig ud og skabt deres egen lykkelige verden.

Undskyld at mit indlæg måske kom ud i hjørnerne af Grenholdts indledende indlæg om, hvad der bliver skrevet om i bladet, men en del af indlægget handlede også om med Grenholdts ord: "Spar de 800.000 bladet koster og lad det blive elektronisk, så kan man selv hente det NÅR der er noget af interesse :?". Det læste jeg som en holdning om at kunne tilkøbe bladet eller afskaffe den trykte version for at spare hele omkostningen?

Jeg ved godt at jeg her har gentaget noget jeg har skrevet før. Det er fordi jeg mener det samme, og ikke har hørt argumenter der har fået mig til at skifte mening ;)
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 15:38

Erik du rammer præsis det som jeg tænker

Du vil gerne af med alle dem der ikke bare indordner sig under de nuværende forhold og er i den grad bange for forandring.

Du remser en masse ting op som kunne være tilvalg, come on det er jo i den grad fortænkte tilvalg som kun har til formål at retfærdiggøre din argumentation og har jo ikke en reel gang i denne verden.

Jeg er ret sikker på at hvis MDK ikke ændre kurs ja så dør det stille hen. Hvis alle får en forsikring igennem deres familieforsikring ja så er der kun et par argumenter tilbage for at blive i MDK

1. Sammenhold som er vigtig i forhold til myndighederne
2. Krav fra klubberne om at man skal være medlem af MDK (men dette krav er pga. forsikringen, så det bider sig selv i halen)

Bladet er en så stor del af omkostningerne så derfor giver det mening at fjerne denne omkostning og måske gøre det til en indtægt istedet.

Bonus kunne være at man kunne ansætte en opsøgende journalist på deltid og på den måde få et meget bedre blad. Vælger man så at det også kan sælges i kiosk så udbreder vi vores hobby meget mere synlig. På denne måde bliver det en vind vind vind situation, men det kræver at vi tør.

Bare min mening
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.