Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1705
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 16:35

Kort til Mr. Fox:
OK
nej og nej
uenig - tilkøb af blad, forsikring og eliteudvalg og KDA har været debateret flere gange
uenig
1) ja
2) tja, eller en ide om 1)
?
???? en halvtids journalist der laver et billigt onlineblad, der kan sælges i en kiosk?????
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 16:40

skrev jeg onlineblad?

hov mangler lige nej ja ja nej måske nej jo måske nej :mrgreen:
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
SilverDK
Indlæg: 426
Tilmeldt: 08 aug 2012 22:23
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 16:44

MrFox skrev:
Man kan så diskutere om vi skal lægge så mange penge i et medlemsblad med det indhold. Det er et flot blad men jeg personlig synes det er alt for dyrt i forhold til hvem det når ud til. Hvis det var et blad man kunne sælge på gaden og som kunne bidrage til foreningens indtægt ja så ville der være mening i galskaben. Jeg tror stadig at der er mange nye "drone" piloter som ikke får en ansvarsforsikring igennem MDK for hvorfor skulle de det? Nogle vil mene at det handler om fællesskab, men vi får dem jo ikke ind i et fællesskab hvis det skal være så dyrt.


Undskyld jeg ikke fik det ovenstående med i det tidligere citat.   Citat MrFox: Jeg ser ingen konflikt what so ever i forhold til det du skriver med priser og det du citere mig for?
Jeg synes også at det er dyrt at gå til fodbold (derfor de viste priser) og mange andre ting. Men det er jo en samlet pakke man køber sig til i de forskellige hobbyer/foreninger. Nogle af tingene kan man bruge og andre ikke. Derfor skal man stadigvæk betale den fulde pris, hvad enten det hedder MDK, Dasu, DGI eller andre foreninger. 
Men husk at det står dig fuldstændig frit for, at melde dig ud af MDK. Der er ikke nogen som tvinger dig til at være medlem. Og nej, klubberne tvinger dig heller ikke, evt. kun hvis du vil gøre brug af deres pladser/faciliteter. Og igen, det er jo helt gratis for dig at stå på herrens mark og flyve derfra. Sikke mange penge du kunne spare ved det ;)
Mvh Jacob
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 16:56

Jakob , jeg betaler gerne til MDK jeg kan nemt overkomme det beløb, men nu tænker jeg ikke kun på mig selv.

Flere burde tænke på andre end lige sig selv og være mere åben, så får vi et meget stærkere MDK.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1705
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 20:28

MrFox skrev:
skrev jeg onlineblad? :mrgreen:


Nej, men du skrev:
Bladet er en så stor del af omkostningerne så derfor giver det mening at fjerne denne omkostning og måske gøre det til en indtægt istedet.

Bonus kunne være at man kunne ansætte en opsøgende journalist på deltid og på den måde få et meget bedre blad. Vælger man så at det også kan sælges i kiosk så udbreder vi vores hobby meget mere synlig. På denne måde bliver det en vind vind vind situation, men det kræver at vi tør.


Jeg læser det på følgende måde: Du mener at det giver mening at fjerne bladets omkostninger. Endda gøre det til en indtægt. med denne indtægt vil du ansætte en opsøgende deltidsjournalist. Hvis man så kobler dette med et blad der kan sælges i kiosker, bliver vores hobby mere udbredt og synlig.

Men jeg har brug for en del flere detaljer, for at forstå hvordan dit regnskab hænger sammen???
Omkostninger fjernes eller gøres til indtægter der bruges igen på et trykt blad, der kan sælges i en kiosk????

Hvis du har ret og har den fedest ide, synes jeg (som altid) at du skal fremlægge det for repræsentantskabet ved MDK's repræsentantskabsmøde. Hvis der er hold i ideen og du kan overbevise folk om at det er viist, er jeg da sikker på at de fremmødte vil klappe i deres hænder over dit klarsyn. Måske vil repræsentantskabmødet endda give bestyrelsen lov til at arbejde videre med ideen.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 21:04

Nu-mangler-jeg-en-synes-godt-om-knap!!!

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 22:07

Erik Dahl skrev:
MrFox skrev:
skrev jeg onlineblad? :mrgreen:


Nej, men du skrev:
Bladet er en så stor del af omkostningerne så derfor giver det mening at fjerne denne omkostning og måske gøre det til en indtægt istedet.

Bonus kunne være at man kunne ansætte en opsøgende journalist på deltid og på den måde få et meget bedre blad. Vælger man så at det også kan sælges i kiosk så udbreder vi vores hobby meget mere synlig. På denne måde bliver det en vind vind vind situation, men det kræver at vi tør.


Jeg læser det på følgende måde: Du mener at det giver mening at fjerne bladets omkostninger. Endda gøre det til en indtægt. med denne indtægt vil du ansætte en opsøgende deltidsjournalist. Hvis man så kobler dette med et blad der kan sælges i kiosker, bliver vores hobby mere udbredt og synlig.

Men jeg har brug for en del flere detaljer, for at forstå hvordan dit regnskab hænger sammen???
Omkostninger fjernes eller gøres til indtægter der bruges igen på et trykt blad, der kan sælges i en kiosk????

Hvis du har ret og har den fedest ide, synes jeg (som altid) at du skal fremlægge det for repræsentantskabet ved MDK's repræsentantskabsmøde. Hvis der er hold i ideen og du kan overbevise folk om at det er viist, er jeg da sikker på at de fremmødte vil klappe i deres hænder over dit klarsyn. Måske vil repræsentantskabmødet endda give bestyrelsen lov til at arbejde videre med ideen.



Erik det tror jeg godt du kan regne ud.

Lige nu er bladet kun en udgift, jo lidt reklame indtægter men det er vidst til at overse.

Gør bladet rentabel det er såmænd bare det jeg mener og du ved det godt :D

Selvfølgelig kan man ikke bare fjerne omkostningerne (selvfølgelig en skrivebøf fra min side)
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1705
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 22:36

Du tager fejl i, at jeg ved (eller kan regne ud) hvordan du mener at bladet kan gøres (mere? ) rentabelt. Jeg ved at du mener det, men jeg ved ikke hvordan du mener at det skal føres ud I livet?

Jeg vil da håbe at du har nogle konkrete viise ideer. Ideer der kan virkeliggøres i Danmark, så vi kan få et rentabelt blad så vi kan bruge de "800.000,-" til noget endnu federe, og måske endda et blad der også har det som denne trådstarter, Grenholdt efterlyser - mere helistof og mere stof til alle der savner noget om deres gren.

Så fik jeg da i det mindste 'et indlæg der henviser til indholdet i 1. indlæg☺
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Ivan Thor Børge
Indlæg: 8
Tilmeldt: 08 feb 2017 08:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 22:45

Ruben Sonne skrev:
Nu-mangler-jeg-en-synes-godt-om-knap!!!

Ruben

Det var sørme noget godt at byde ind med .......
Ivan
GUD er noget mennesker har opfundet for at have noget at tro på! Religion skaber splid!
Religion er dog det eneste, der kan få fattigdom til at være en dyd....
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 22:56

Erik Dahl skrev:
Du tager fejl i, at jeg ved (eller kan regne ud) hvordan du mener at bladet kan gøres (mere? ) rentabelt. Jeg ved at du mener det, men jeg ved ikke hvordan du mener at det skal føres ud I livet?

Jeg vil da håbe at du har nogle konkrete viise ideer. Ideer der kan virkeliggøres i Danmark, så vi kan få et rentabelt blad så vi kan bruge de "800.000,-" til noget endnu federe, og måske endda et blad der også har det som denne trådstarter, Grenholdt efterlyser - mere helistof og mere stof til alle der savner noget om deres gren.

Så fik jeg da i det mindste 'et indlæg der henviser til indholdet i 1. indlæg☺



Erik lad os prøve at lege med ideen om at vi kaster de 800.000 op i luften

Den som har lyst til at gribe kunne lave bladet kommercielt, jeg tror på at det kan lade sig gøre spørg evt. redaktionen?
MDK skal selvfølgelig have spalteplads til bestyrelsens arbejde.

Jeg tror på at hvis vi liberalisere bladet til en ildsjæl eller to, så kommer der et lige så godt blad ud og når det hviler i sig selv ja så har vi stadig et dansk modelflyveblad som medlemmer selv skal købe. vupti :mrgreen:
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.