Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 16:44

Helt enig Carsten .
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 17:04

Hej Grenholdt,

Jeg synes at du kan have ret i, at når man kigger i enkelte numre af MFN, så kan man i hvert nummer få øje på modelflyvegrene der fylder meget i bladet, og andre der fylder mindre (eller slet ikke er med i det nummer).
I det nummer vi lige har fået (1/17), er der slet ingenting om: F3A-kunstflyvning, rc-svævefly, helikoptor, FPV eller elfly. Måske kan man finde endnu flere kategorier der ikke er med?
Der var en artikel om multirotorer i Ringsted.

Jeg er enig i at bladet selvfølgelig bærer præg af dem der i disse år har lyst/tid/evner til at skrive artikler frivilligt. Gibson bygger en del i træ og pludselig ser vi artikler om fly der er bygget "på gammeldags" maner. For mange år siden skrev Poul Møller meget, og det var på et tidspunkt hvor markedet blev bombarderet med færdige skumfly, så det fyldte tit i bladet. Engang skrev Lars Pilegaard meget, og det er optog ham var med til at fylde bladet. Jeg skrev også selv tidligere en del artikler, og de handlede sjovt nok om svævefly, for det interessere mig.

Jeg forestiller mig at du hentyder til at formanden er blevet bedt om at skrive noget om bestyrelsens aktiviteter? Hvis redaktørene vidste hvem der var meget aktive med helikopter (og gerne ville have hjælp til at skrive), er jeg sikker på at de gerne vil have en mail. En mail om hvad I heli-folk gerne vil læse om, og hvem der ved noget spændende, som de måske skal have hjælp til at skrive om. Så er jeg overbevist om at de kan få hjælp af redaktionen til en eller flere gode heli-artikler.

Et elektronisk blad?
Det har været diskuteret ofte og flere her på forum har snakket med ret tit, og ganske få af os har vist skiftet mening. Jeg håber dog at alle "lytter" i debatterne. Ganske kort: Jeg er for et trykt blad, og er klar over at det koster noget.
Det eneste online modelflyveblad jeg kender, er RC-soaring digest (http://www.rcsoaringdigest.com/),og det bliver skrevet og læst af folk over hele verden, men det er også meget varierende i kvalitet og indhold (subjektivt). Et andet sted hvor man vist kan finde onlineartikler, og på Mr. Fox private forum, men jeg ved ikke hvor mange der skriver artikler der??

Indlæg til et blad:
Hvis det er svært at få nogle til at skrive til et trykt blad (skriv og indsend en artikel med billeder), forstår jeg ikke hvordan det bliver nemmere at få folk til at skrive til et online blad (skriv og indsend en artikel med billeder)? For mig at se, er det det samme man skal gøre, og dermed får mediet ikke indflydelse på den indsats man skal gøre??
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
pbm77
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Re: RE: Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 21:09

MrFox skrev:
tjaa sandheden kan være ilde hørt :mrgreen:

Forhold jer nu til virkeligheden og gør MDK fremtidssikret i stedet for det der pladder. :shock:


Alt ære og respekt for at du forsøger at fremtidssikre vores forening, men man kan jo undres over, hvorfor man skulle lytte til netop dine råd og ikke fx bestyrelsen!

Jeg blev lidt nysgerrig, for med alt den 'rigtige' viden du besidder, som bestyrelsen og mange medlemmer her ikke besidder eller forstår, må det jo gå rigtig godt med dit egen forum, så var lidt en smut forbi for at kigge.

Du kan nok forstille dig hvilket chok det var for mig at se et fuldstændigt dødt forum, undtagen dig og een enkelt andet (kiggede kun hurtigt, men stort set alle nyere indlæg var fra dig eller ét andet medlem).

Så mit spørgsmål er egentlig ganske simpelt, hvad er det der specifikt kvalificere dig Mr Fox til at sige noget om hvilket retning man i fremtiden skal vælge? Det er jo åbenlyse for enhver som kigger forbi dit eget forum, at du ikke har formået af få det mindste gang i det, trods det at du åbenbart (i dit eget hoved i hvert fald) har alle svarene på hvordan det skal gøres både mht. forum og forening generer. Dit forum har jo efterhånden kørt en rum tid nu, så det kan vel ikke være undskyldninger længere.

Men altså, hvad gør at vi bør følge dine råd?
Peter Madsen
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 21:13

Peter madsen , jeg ser intet sted i denne tråd at forum er nævnt?

Det må så være din mangel på argumentation inden for det emne vi debatere ikk :mrgreen:

Jeg kan slet ikke se hvad dette emne har med De Frie modelflyvere at gøre?? :mrgreen:
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Bent Hald
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16 feb 2017 10:26
Geografisk sted: Lundby, Sjælland
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 21:19

Erik Dahl skrev:
Erik Dahl:Erik Dahl:Et elektronisk blad?
Det har været diskuteret ofte og flere her på forum har snakket med ret tit, og ganske få af os har vist skiftet mening. Jeg håber dog at alle "lytter" i debatterne. Ganske kort: Jeg er for et trykt blad, og er klar over at det koster noget.
Det eneste online modelflyveblad jeg kender, er RC-soaring digest (

http://www.rcsoaringdigest.com/

),og det bliver skrevet og læst af folk over hele verden, men det er også meget varierende i kvalitet og indhold (subjektivt). Et andet sted hvor man vist kan finde onlineartikler, og på Mr. Fox private forum, men jeg ved ikke hvor mange der skriver artikler der??

Der er faktisk gode eksempler på udenlandsk. Spar miljøet for papir og tryksværte. Brug kun vindmøllestrøm :lol:

https://www.keosk.de/read/67ZnNq7EHmCYP/epaper-FMT_03.17


http://www.keosk.de/de/Fachmagazin/Freizeit%20%26%20Hobby/Modell-%20%26%20Modelleisenbahnbau



Dyner er til at slå i, men de varmer bedre :roll:
De kommer ikke ud af flækken....


Stoppet 31-12-2021
 
Brugeravatar
pbm77
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Re: RE: Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 21:19

MrFox skrev:
Peter madsen , jeg ser intet sted i denne tråd at forum er nævnt?

Det må så være din mangel på argumentation inden for det emne vi debatere ikk :mrgreen:

Jeg kan slet ikke se hvad dette emne har med De Frie modelflyvere at gøre?? :mrgreen:

Havde heller ikke regnet med at du magtede et reelt svar ;)

Så du kan altså ikke fortælle hvorfor vi skal tage præcist dine argumenter og forudsigelser alvorlige?

Der kommer jo mange meninger og spådomme i forkellige retninger, så med mindre dine er mere kvalificeret end andres, er der vel ikke nogen grund til at lytte til dem?

Og nej, jeg forventet ikke at du kan eller vil svare på det, men det er sådan set også mere for at få andre til at tænke over om det overhovedet giver nogen mening at lytte til dine 'råd'.
Peter Madsen
 
Brugeravatar
SilverDK
Indlæg: 426
Tilmeldt: 08 aug 2012 22:23
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 23:00

MrFox skrev:
Jeg ved at det har været vendt på det årlige repræsentants møde om hvorvidt bladet stadig skal bestå som fysisk blad og det blev vedtaget at sådan skal det være. Jeg fornemmer at det er alle de gamle som vil bladet, hvilke man også kan se af de artikler som bladet indeholder, det er de selv samme gamle medlemmer som sidder som bestyrelsesformænd i diverse klubber.
Du fornemmer forkert. jeg er ikke gammel og sidder ikke i nogen bestyrelse, men jeg vil stadigvæk gerne have papirs udgaven af medlemsbladet.

Problemer er simpelthen at det er de unge som flyver helikopter / multirotor og de er vokset op med de elektroniske medier og har derfor ingen/lidt interesse for vores medlemsblad.
Så er det vil fløjtene ligemeget, om det udkommer som digital eller papir, hvis de ingen interesse har for medlemsbladet, for der står jo det samme i dem. Og som det er skrevet utallige gange før, så eksisterer bladet jo allerede i en digital udgave, som de digital opdragede børn kan læse på deres tablets/pc. Det kræver blot, at de gør en indsats og finder dem på hjemmesiden når de er udgivet. 

Når der er så mange artikler om fritflyvere / liniestyring ja så siger det mig at det er den gamle garde i disse discipliner der vinder pladsen i bladet
fordi de er vant til papirs-mediet.
Og det siger så mig, at det er det er den gamle garde som gør meget af arbejdet for fællesskabet. Derfor får de plads i bladet og ikke dem som råber højst. Hvis man er utilfreds med noget og vil have lavet det om, så tager man først og fremmest selv det første skridt. Jeg kommer aldrig til at forstå, hvorfor der er nogle mennesker der tror, at andre vil gøre deres arbejde/opfylde deres ønsker, bare fordi de ikke selv gider eller ligefrem kræver det.
Og hvad har "vindene" artikler med forfatterens hang til papirudgaven at gøre?? Artiklerne bliver vel primært indsendt elektronisk, hvad enten den færdige bladudgave hedder papir eller digital.
Men dem der "vinder" er dem der skriver!! 


om 3-5 år tager i nok dette til efterretning for så er der ingen grund til at abonnerer på et urtids-skrif og en forsikring i MDK regi.
Så tag dog selv og skriv et nutidigt indlæg/artikel til bladet, så det ikke forbliver et urtids-skrift, i stedet for at brokke dig over andres frivillige arbejde. Yd dog selv et stykke frivilligt stykke arbejde for bladet og prøv at få det op på ditniveau. Den udgave vil jeg nemlig se meget frem til, hvis du vil gøre det.

Mvh Jacob
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: RE: Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 23:54

pbm77 skrev:
MrFox skrev:
Peter madsen , jeg ser intet sted i denne tråd at forum er nævnt?

Det må så være din mangel på argumentation inden for det emne vi debatere ikk :mrgreen:

Jeg kan slet ikke se hvad dette emne har med De Frie modelflyvere at gøre?? :mrgreen:

Havde heller ikke regnet med at du magtede et reelt svar ;)

Så du kan altså ikke fortælle hvorfor vi skal tage præcist dine argumenter og forudsigelser alvorlige?

Der kommer jo mange meninger og spådomme i forkellige retninger, så med mindre dine er mere kvalificeret end andres, er der vel ikke nogen grund til at lytte til dem?

Og nej, jeg forventet ikke at du kan eller vil svare på det, men det er sådan set også mere for at få andre til at tænke over om det overhovedet giver nogen mening at lytte til dine 'råd'.


Peter hvorfor skulle jeg svare på noget totalt irrelevant som de frie modelflyvers forum der intet har med dette emne at gøre. Det er da totalt skudt ved siden af.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 00:11

Skal vi lige vende tilbage til emnet.

Trådopretter efterlyser en blad som omfavner alle aspekter inden for modelflyvning. Som jeg startede med at skrive så er det ulønnet redaktører og vi kan ikke forvente at de skal være opsøgende journalister, derfor må vi acceptere bladet som det er , skrevet af medlemmer for medlemmer.

Man kan så diskutere om vi skal lægge så mange penge i et medlemsblad med det indhold. Det er et flot blad men jeg personlig synes det er alt for dyrt i forhold til hvem det når ud til. Hvis det var et blad man kunne sælge på gaden og som kunne bidrage til foreningens indtægt ja så ville der være mening i galskaben. Jeg tror stadig at der er mange nye "drone" piloter som ikke får en ansvarsforsikring igennem MDK for hvorfor skulle de det? Nogle vil mene at det handler om fællesskab, men vi får dem jo ikke ind i et fællesskab hvis det skal være så dyrt.

Jeg forstår udmærkede principperne med at samme er vi stærke, jammen så lad os dog blive ved med at være stærke og bruge kræfterne på det som virkelig er vigtig. En organisation der er vores fælleds ansigt til myndighederne og modelflyveplads godkendelse mv. Men det behøver altså ikke koste så meget. Jeg forstår ikke hvorfor at bladet ikke kan bære sig selv. Sælg det dog til de medlemmer som gerne vil have det og lad alle andre som ikke er interesseret bliver fri.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

20 feb 2017 00:33

Vel talt, Fox - applaus! (Endelig et ædrueligt indlæg fra din hånd - hold kadancen!)