Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Palle Iversen
Emnestarter
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25 maj 2007 02:15
Geografisk sted: Hedensted
Kontakt:

Hvorfor skal bladet være i så ringe en kvalitet?

04 dec 2013 13:55

Ved godt jeg før har kritiseret kvaliteten af billeder i Modelflyvenyt, men hvordan bære man sig egentlig ad med at lave en så dårlig kvalitet?

Se på indlægget om Måling af et elflys data, her er der sat nogle billeder ind med kurver m.v. Det er helt ulæseligt. Efter min opfattelse er det helt spild af plads at bringe noget man ikke har en kinamands chance for at læse.


Hvis jeg sammenligner med andre hobby betonede blade, så ligger Modelflyvenyt helt klar på en første plads, bare fra den forkerte ende.


Jeg håber virkelig at i får det lavet rigtig billigt, ellers griner trykkeren hele vejen hen til banken.

Med venlig hilsen
Palle Iversen
www.palle-iversen.dk"
Storhelikopterkontrollant
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

04 dec 2013 14:15

eller ens stormodelkort.. fik lige et til min Mirage... haha

uhjælpeligt...

Ikke engang i Kina kan det laves SÅ dårligt...!

Ang MFN,, har jeg heller aldrig forstået at der er så mange billeder der er SÅ pixeleret! - Hvis de er en for ringe kvalitet.. så lad være med at blæse dem op?

PS. modellen hedder en Mirage 2000D og ikke mirage 20000 som det ligner at der står ;)
Vedhæftede filer
2013-12-04 14.13.33.jpg
2013-12-04 14.13.33.jpg (144.93 KiB) Vist 2271 gange
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
Michael Nielsen
Indlæg: 193
Tilmeldt: 04 feb 2005 10:12
Kontakt:

PS. modellen hedder en Mirage

04 dec 2013 15:16



PS. modellen hedder en Mirage 2000D og ikke mirage 20000 som det ligner at der står ;)


Der står Mirage 2000D på kontrolpapirene :rolleyes:
" Mvh Michael Nielsen
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

Der står Mirage 2000D på

04 dec 2013 15:38

Der står Mirage 2000D på kontrolpapirene :rolleyes:


der står da også .D. det står bare så grimt at man heller ikke kan se det..
"

Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"



Medlem af 90kW klubben... :cool:

Better to have too much power and not need it, than need it and not have it





pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
psindrup
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 25 nov 2007 12:29
Kontakt:

eller ens stormodelkort.. fik lige

04 dec 2013 16:18

eller ens stormodelkort.. fik lige et til min Mirage... haha

uhjælpeligt...

Ikke engang i Kina kan det laves SÅ dårligt...!


Ikke ligefrem imponerende!! :eek:

Peter
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."
 
syf
Indlæg: 335
Tilmeldt: 31 jul 2004 19:26
Kontakt:

Æøhh så køre brokken igen

04 dec 2013 16:41

Æøhh så køre brokken igen !!:( suk
extra 300s, middelstik,spitfire,fokker Dr1,robin dr 400,fokker d7,super chipmunk,gf-35,,L 39,parkzone corsair,parkzone bf 109.parkzone p51,funjet,blade mcx, blade msr.mutiplex Vicky,graupner munsun bo 209.
steen yde frandsen ,oy-4493

www.DarkLakeRC.dk"
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Vi får virkeligt bladet produceret

04 dec 2013 17:42

Vi får virkeligt bladet produceret billigt=konkurrencedygtigt. Det kan man godt se på papirkvaliteten ind imellem.
Det er ingen sag at få det trykt i bedre kvalitet, men så må vi alle op med muldvarpen. Kvalitet koster.

Mht. billederne, så er de jo ikke bedre end den kvalitet de kommer ind med fra artiklernes forfattere.
Her er det lidt af en balancegang.
Skal man droppe artiklen fordi billedkvaliteten ikke er super, hvis ellers artiklen er det?
OK, man skal ikke forstørre dårlige billeder for meget, men så vil andre spørge hvorfor billederne er så små. Man kan jo ikke se dem.

Vi kan kun opfordre artiklernes forfattere til at tage billeder i høj opløsning, hvis de kan.
Jeg vil ikke opfordre nogen til at lade være med at skrive artikler fordi de ikke har et prof. camera.
Hellere en god artikel med ½ dårlige billeder end det omvendte - hvis vi altså ikke kan få begge dele ;o)
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Hvis billederne er så ringe

04 dec 2013 17:47

Hvis billederne er så ringe f. eks en tabel som ikke kan læses så giver det jo ingen mening at bringe det i bladet.

alle ved da hvordan en tabel ser ud :D
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

PS Igen vil jeg opfordre til

04 dec 2013 17:48

PS

Igen vil jeg opfordre til at man dropper bladet og udgiver det som pdf.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Palle Iversen
Emnestarter
Indlæg: 209
Tilmeldt: 25 maj 2007 02:15
Geografisk sted: Hedensted
Kontakt:

Vi får virkeligt bladet produceret

04 dec 2013 17:55

Vi får virkeligt bladet produceret billigt=konkurrencedygtigt. Det kan man godt se på papirkvaliteten ind imellem.
Det er ingen sag at få det trykt i bedre kvalitet, men så må vi alle op med muldvarpen. Kvalitet koster.

Mht. billederne, så er de jo ikke bedre end den kvalitet de kommer ind med fra artiklernes forfattere.
Her er det lidt af en balancegang.
Skal man droppe artiklen fordi billedkvaliteten ikke er super, hvis ellers artiklen er det?
OK, man skal ikke forstørre dårlige billeder for meget, men så vil andre spørge hvorfor billederne er så små. Man kan jo ikke se dem.

Vi kan kun opfordre artiklernes forfattere til at tage billeder i høj opløsning, hvis de kan.
Jeg vil ikke opfordre nogen til at lade være med at skrive artikler fordi de ikke har et prof. camera.
Hellere en god artikel med ½ dårlige billeder end det omvendte - hvis vi altså ikke kan få begge dele ;o)


Allan du skal ikke bilde mig ind at kvaliteten på billederne er så dårlige, hvorfor er det lige at kun modelflyvefolk laver dårlige billeder?


En anden ting er de annoncer der er i bladet, der ved jeg, at kvaliteten er iorden fra annoncørenes side, men gengivelsen i bladet ligner noget fra stenalderen, og ikke anno 2013.


Og så dem der ikke har andet at skive, at det er brok, så lad dog være med, at skrive noget, hvis man er så træt af, at vi er nogle det tør debatere.


Og hvem siger det ikke må koste noget at lave et ordentlig blad Allan?


Papiret koster hvis nok det samme uanset hvad, så hvorfor skal det blad bombes tilbage til stenalderen, nå det kunne gøres bedere, det er ikke engang så god en kvalitet, som Aldis reklameavis.


Med venlig hilsen

Palle Iversen

www.palle-iversen.dk"

Storhelikopterkontrollant