Alle danske modelpiloters forum

 
jmorten
Indlæg: 33
Tilmeldt: 26 okt 2013 20:55
Kontakt:

Jeg har fulgt de forskellige

23 dec 2013 16:44

Jeg har fulgt de forskellige debatter om bladet, dog har jeg ikke fået den seneste udgave endnu, men hvis den følger de tidligere blade jeg har set så vil jeg mene at skriftstørrelsen er for lille, det gør at man bliver træt af at anstrenge sig og derfor ikke får læst større artikler færdigt og det er vel meningen med bladet at det skal læses og ikke bare fremstilles.

Man kunne øge skriftstørrelsen til 11pt og samtidig kompensere lidt ved at sætte bogstavbredden til 95% der bruges også en del kreativ luft og manchetterne har temmelig stor linjeafstand, bare et par foreslag.

Hvis det er konceptet så ikke mere herfra.
 
Brugeravatar
fbo
Indlæg: 713
Tilmeldt: 16 mar 2007 23:25
Kontakt:

Hej. jeg har også fulgt lidt

24 dec 2013 21:55

Hej.
jeg har også fulgt lidt med i debatten om vort udmærkede blad, det kan godt være at den tekniske opsætning skal ændres en smule, som nævnt
oven over, men indholdet er vi jo selv herre over, så som stave fejl, billedkvalitet.

Opsætning af annoncer står annoncøren jo selv for, diverse baggrunde, billeder, tekst, korrektur og billeders kvalitet, farvenes og tekstens kvalitet.

Personligt ville jeg ikke røre ved sådan en opgave, og da slet ikke hvis jeg også skal sørge for at rette alt det ,til sendte materiale, og så også til en billigere penge.

God jul

MVH.
Flemming Bollerslev
RC-parken mfk.
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Tror der er flere læsere

30 dec 2013 11:04

Tror der er flere læsere der må indse at alderen banker på, og at de skal ha briller :cool:
Jeg har ikke noget problem med at læse bladet og syntes ikke der skal laves noget om :)

Dette er ment på en venlig måde, indsæt evt selv flere smilys :D :) ;):rolleyes::p
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Tror der er flere læsere

30 dec 2013 12:15

Tror der er flere læsere der må indse at alderen banker på, og at de skal ha briller :cool:
Jeg har ikke noget problem med at læse bladet og syntes ikke der skal laves noget om :)

Dette er ment på en venlig måde, indsæt evt selv flere smilys :D :) ;):rolleyes::p


Hø Andre'
Ja alderen, meeen jeg tager altså brillerne af når jeg skal læse :D
Mvh.
Arvid
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Bladet som sådan er jo

30 dec 2013 12:58

Bladet som sådan er jo nem at løse , det er mere når der vises tabeller og kurver eller andet det ka være svært at se de forskellige tal , selv uden briller jojo:)
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
Jan Sig
Indlæg: 150
Tilmeldt: 22 jun 2012 17:35
Kontakt:

PS Igen vil jeg opfordre til

04 jan 2014 19:47

PS

Igen vil jeg opfordre til at man dropper bladet og udgiver det som pdf.


Øhh, så skal jeg vist ha en IPad fast på toilettet, hvis det bliver en realitet :D, for er det ikke der man hyggelæser? :rolleyes:

Know your limits in order to progress
Jan Sigurdsson
The Dark Side of
Medlem af:http://www.uas-sport.dk/"
 
polarit
Indlæg: 715
Tilmeldt: 21 apr 2004 14:37
Kontakt:

Det bør ikke være muligt

06 jan 2014 21:13

Det bør ikke være muligt at være grenredaktør hvis ikke man kan stave
eller som minimum benytte en stavekontrol.

Længere er den ikke.......
Kenneth Due
"Don't ever let an airplane take you someplace where your brain hasn't arrived at least a couple of minutes earlier!"
 
Brugeravatar
Søren Vestermarken
Indlæg: 285
Tilmeldt: 13 jan 2004 14:05
Kontakt:

Hej Jeg er lidt ked af

07 jan 2014 10:12

Hej

Jeg er lidt ked af at høre om alle disse stavefejl. Jeg læser bladet hver gang inden det går i trykken, og jeg sætter masser af røde streger og går da også ud fra at de er rettet inden trykning, ellers er mit arbejde jo spildt. I øvrigt er de største problemer ikke stavefejl, men dårlige formuleringer og en total mangel på kommaer. (og det finder en stavekontrol jo ikke)
Jeg må indrømme at jeg ikke nærlæser det blad der ligger i postkassen, så jeg opdager ikke hvis fejlene ikke er rettet.
Jeg kunne godt tænke mig lidt mere konkret om alle disse fejl og måske et par eksempler.
Fejlene skulle jo nødigt gå ud over læseværdigheden.
Mvh Søren



 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Hej Jeg er lidt ked af

07 jan 2014 11:59

Hej

Jeg er lidt ked af at høre om alle disse stavefejl. Jeg læser bladet hver gang inden det går i trykken, og jeg sætter masser af røde streger og går da også ud fra at de er rettet inden trykning, ellers er mit arbejde jo spildt. I øvrigt er de største problemer ikke stavefejl, men dårlige formuleringer og en total mangel på kommaer. (og det finder en stavekontrol jo ikke)
Jeg må indrømme at jeg ikke nærlæser det blad der ligger i postkassen, så jeg opdager ikke hvis fejlene ikke er rettet.
Jeg kunne godt tænke mig lidt mere konkret om alle disse fejl og måske et par eksempler.
Fejlene skulle jo nødigt gå ud over læseværdigheden.


Der er vel ingen andre at give skylden for dårlig kommasætning, stavefejl og dårlig formulering end os selv. Der er nu en gang os medlemmer der laver stoffet til bladet? eller har jeg misforstået noget.
Det er et hobbyblad der skal lavet til en pris så tæt på 0kr som muligt, tror bare vi skal være glade for at vi overhovedet har den høje kvalitet som vi har.

Jeg syntes modelflyver nyt folket gør et godt arbejde :cool:
Og til alle dem der ikke mener det, så kan i jo melde jer på en af arbejds posterne indenfor bladet, flere til at rette stavefejl kan de vel altid bruge? :rolleyes:
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Hej Jeg er lidt ked

07 jan 2014 12:25

Hej

Jeg er lidt ked af at høre om alle disse stavefejl. Jeg læser bladet hver gang inden det går i trykken, og jeg sætter masser af røde streger og går da også ud fra at de er rettet inden trykning, ellers er mit arbejde jo spildt. I øvrigt er de største problemer ikke stavefejl, men dårlige formuleringer og en total mangel på kommaer. (og det finder en stavekontrol jo ikke)
Jeg må indrømme at jeg ikke nærlæser det blad der ligger i postkassen, så jeg opdager ikke hvis fejlene ikke er rettet.
Jeg kunne godt tænke mig lidt mere konkret om alle disse fejl og måske et par eksempler.
Fejlene skulle jo nødigt gå ud over læseværdigheden.


Lad mig starte med at pointere, at det på ingen måde er negativt ment om forfatteren af lige denne artikel. Det er den eneste, jeg har læst i dette blad, og derfor den eneste jeg kan vise eksempler fra :)


Blad nummer 6 fra 2013. Startende side 39. Her tæller jeg mindst 15 fejl. Det er alle små fejl som tegnsætning og manglende ord. Den "værste" er nok "syntes" i stedet for "synes", og den sjoveste er i slutningen, hvor formuleringen fortæller, at piloten har været driftsikker uden at bøvse:D.
Artiklen bærer fint præg af, at forfatteren formulerer sig fint og staver godt - så egentlig virker det bare lidt sjusket. I et mere professionelt medie havde det nok generet mig væsentligt mere end her, og jeg ville mene, at korrekturlæseren havde svigtet.

Det er et stort arbejde at læse korrektur, og ville være tidskrævende i et helt blad, hvis det skulle gøres 100%. Spørgsmålet er om det er det værd, eller om vi ikke godt kan leve med de små fejl?
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"