Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

For sidste gang ! herfra Vi

22 okt 2014 13:53

For sidste gang ! herfra
Vi havde afstemning i klubben i aftes
100% af piloterne vil have bladet :) (betaler gerne)
60% af fruerne var til stede, og ville også have bladet :D

Elektronisk blad på en el. anden måde :rolleyes:
100% NEJ
Altså fordi der 5-10 modelpiloter der har ønsker blad el. lign. på anden måde
skal det ikke ændres !
Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Nu er der ingen af

22 okt 2014 14:10

Nu er der ingen af os der orker at læse så langt tilbage i tråden, at man kan se at bestyrelsen faktisk har vedtaget at arbejde med mulighederne for et elektronisk blad.

Men det ligger ikke i kortene at nedlægge MFN på papir eller at gøre det valgbart.
Hvis det viser sig at det elektroniske blad er en værdig arvtager, så er det afgjort en mulighed, der kan diskuteres i fremtiden og i givet fald vedtages af repræsentantskabet. Men fremtiden ligger ikke lige om hjørnet.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Tak Allan-Og da en evt

22 okt 2014 14:16

Tak Allan-Og da en evt beslutning aldrig kan tages herinde-Så er der vel heller ikke grund til at fortsætte denne uendelige tråd.
Så kan Fox starte sin egen elektroniske udgave af bladet-Og diskuter derinde hvad der skal ske med VORES blad:p
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Jeg er enig i at

22 okt 2014 14:19

Jeg er enig i at bladet i sin fysiske form har sin plads, men det bør kun være til dem der vil betale for det, og så til biblioteker og andre steder hvor man måske kan fange medlemmer.

Jeg ved ikke hvad det koster at trykke bladet, og om det kunne gøres billigere med digital print fremfor rigtigt tryk. Og portoen må være en stor del af omkostningerne. Er der nogen der har undersøgt hvad det vil koste at trykke mindre oplag, eksempelvis 500 eksemplarer ? Og hvad med portoen ? Kan ikke helt se hvor økonomien vil gå i stykker ved at skifte til elektronisk distribution. De fysiske blade bliver dyrere, men de elektroniske meget billigere. Og så lade dem der vil have de fysiske afholde den fulde portoudgift. Vi kunne så evt deles om udgiften til de trykte blade, som nok ville blive langt lavere. Evt så det ikke er fuld pris for de elektroniske.

Reklameindtægterne er nok små, da reklamernes effekt ikke kan måles, hvilket man vil kunne med online reklamer. Nogle gør det nok også for at støtte foreningen. Sådan var det ihvertfald i mine unge dage da jeg drog byen rundt i Haderslev og fik tegnet annoncer i den lokale partiforenings ungdomsblad.
Hej Povl

Økonomien i det du foreslår har Allan Feld listet op mere ene een gag i andre tråde om samme emne. Jeg tænker du kan finde de relevante indlæg via søgefunktionen.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

MFN er vel et eller

22 okt 2014 14:36

MFN er vel et eller andet sted valgbart, det er jo helt op til den enkelte om man vil have det abonnement, jeg synes det for mit vedkommen er spild af papir.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Fly4Fun
Indlæg: 38
Tilmeldt: 20 apr 2010 00:01
Kontakt:

Modelflyvenyt er en privat virksomhed

22 okt 2014 15:27

Modelflyvenyt er en privat virksomhed



[QUOTE=MrFox;650206]MFN er vel et eller andet sted valgbart, det er jo helt op til den enkelte om man vil have det abonnement, jeg synes det for mit vedkommen er spild af papir.[/QUOTE]



Man kan ikke løbe fra en kontrakt, så hvor skulle man så sende bladene hen, hvis medlemmerne ikke vil have dem!



Så når i sender artikler ind, arbejder du gratis for en privat virksomhed støttet af MFD og medlemmerne :cool:



[IMG]http://www.modelflyvning.dk/forum/attachment.php?attachmentid=94754&stc=1&d=1413984227[/IMG]
Vedhæftede filer
Udklip.jpg
Udklip.jpg (66.22 KiB) Vist 938 gange
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Man kan ikke løbe fra

22 okt 2014 15:34

Man kan ikke løbe fra en kontrakt, så hvor skulle man så sende bladene hen, hvis medlemmerne ikke vil have dem!

Så når i sender artikler ind, arbejder du gratis for en privat virksomhed støttet af MFD og medlemmerne :cool:




Jeg løber ingen steder, men det er stadig valgfrit
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Fly4Fun
Indlæg: 38
Tilmeldt: 20 apr 2010 00:01
Kontakt:

Modelflyvenyt valgfrit?

22 okt 2014 15:59

Modelflyvenyt valgfrit?

Jeg løber ingen steder, men det er stadig valgfrit


Nej, men de skiftende bestyrelser har valgt at give X kroner til fremstillingen, så er det vel også rimeligt, at alle får et eksemplar...
Det må stå i mål til udgiften, for at ændre det. Så er det jo bare et slag i luften for ingen ting.

Og portoen er kun til at holde Post Danmark med arbejde lidt endnu! :rolleyes:

Så der sker nok ikke så meget, uden at der sker en revolution på bestyrelsesniveau.
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Ejerskab

22 okt 2014 16:11

Ejerskab

Hej Fly4Fun

Har du sat dig ind i hvem der ejer Modelflyvenyt I/S?
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

@MrFox aka John Henriksen. Ja,

22 okt 2014 16:22

@MrFox aka John Henriksen.

Ja, du har helt ret i at det er frivilligt at modtage MFN!

- Du kan nemlig selv vælge om du vil være medlem af MDK eller ej. Ved medlemskab i MDK medfølger bladet pr automatik.

Såre simpelt i min verden. Og derfor har jeg lidt svært ved at se nødvendigheden af denne tærsken langhalm på den samme sten.

Venlig hilsen
Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King