Alle danske modelpiloters forum

 
Fly4Fun
Indlæg: 38
Tilmeldt: 20 apr 2010 00:01
Kontakt:

Næh, egentlig ikke

22 okt 2014 16:28

Næh, egentlig ikke

Hej Fly4Fun

Har du sat dig ind i hvem der ejer Modelflyvenyt I/S?


Men det kan du jo redegøre for åbenbart!
Det er egentlig også lige meget, det virker bare lidt pussigt...
Med salg af andre ting end det egentlige formål.

Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre noget ved det...
Sid bare ned igen ;)
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

MFN er vel et eller

22 okt 2014 16:31

MFN er vel et eller andet sted valgbart, det er jo helt op til den enkelte om man vil have det abonnement, jeg synes det for mit vedkommen er spild af papir.


Hvorfor skriver du at MFN er valgbart?? Hvorfor er det op til den enkelte?? Jeg troede da at vores dejlige trykte og postomdelte blad, var en del af vores medlemskab?

Der er nogle der skriver rigtig meget om at bladet skal skrottes og erstattes af "noget elektronisk" (PDF-version eller en online blog-agtig ting som f.eks Mr. Fox oprettede i sommer, eller noget helt tredje?).
Jeg tror at mange af dem der mener at bladet skal skrottes, glemmer at der faktisk også er mange der gerne vil beholde det trykte blad i stedet for et online medie.

Jeg kan selv se mange fordele ved et trykt blad, og mange af dem har været nævnt utallige gange.
Jeg forventer desværre ikke at et "online blad" -gratis-agtigt blad bliver bare i nærheden af så velskrevet som det blad vi har nu. Jeg tror desværre ikke at der er ret mange der vil bidrage til det, og har viførst skrottet det blad med hele den organisation der er og de dygtige folk der er, så bliver det ret svært (ikke umuligt) at stable det på benene igen. Smid ikke barnet ud med badevandet!
Jeg synes faktisk at Mr. Fox modelflyveblog er et godt eksempel: Et online medie er hurtigt. Det er hurtigt at oprette. Det er hurtigt at uploade og skrive artikler, men det er desværre også hurtigt at glemme at en hjemmeside skal holdes opdateret, og der skal løbende skrives nye artikler der skal præsenteres og justeres så brugere får oplevelsen af at der sker noget.

Denne "hurtighed" er også en fare, for den kræver faktisk en del arbejde.

Jeg synes at vi har en fantastisk kombination i øjeblikket. Bladet kommer ind ad døren hver anden måned. Ganske kort tid efter kan man også læse det online hvis man har det bedst med en iPad på skødet på toilettet.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Men det kan du jo

22 okt 2014 16:31

Men det kan du jo redegøre for åbenbart!
Det er egentlig også lige meget, det virker bare lidt pussigt...
Med salg af andre ting end det egentlige formål.

Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre noget ved det...
Sid bare ned igen ;)


Hej, jeg sidder skam ned, bare rolig :)

Du og jeg og alle andre medlemmer af MDK ejer Modelflyvenyt I/S.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

@MrFox aka John Henriksen. Ja,

22 okt 2014 16:49

@MrFox aka John Henriksen.

Ja, du har helt ret i at det er frivilligt at modtage MFN!

- Du kan nemlig selv vælge om du vil være medlem af MDK eller ej. Ved medlemskab i MDK medfølger bladet pr automatik.

Såre simpelt i min verden. Og derfor har jeg lidt svært ved at se nødvendigheden af denne tærsken langhalm på den samme sten.

Venlig hilsen
Ruben


tjoo, men også helt frivilligt om man læser det, som sagt for mit vedkommen lidt spild af papir og porto.

Jeg har hele tiden været for et medlemskab, men synes bare at det er fjollet at sende ud til dem der ikke læser det.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Og det har du så

22 okt 2014 17:43

Og det har du så skrevet ca 100 gange-Vi har forstået budskabet-Men det ændre ikke en pind.
Smid bladet ud, eller giv det væk-Vi er faktisk fløjtene ligeglade.
Og så lav nogle tråde om modelflyvning istedet-Denne her tråd bør lukkes nu;)
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Jeg tror man skal starte

22 okt 2014 21:07

Jeg tror man skal starte på en elektronisk blad og så se om det er holdbart

Det kræver nogle frivillige som vil bruge noget tid.

Hvis det så bliver en succes's kan vi snakke om at nakke bladet :cool:


Mr. Fox:
Du har jo startet et onlineblad: . Hvordan går det med det? Hvor mange af dem du har bedt om at skrive, har sagt "nej tak"?
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Mr. Fox: Du har jo startet

23 okt 2014 09:24

Mr. Fox:
Du har jo startet et onlineblad: . Hvordan går det med det? Hvor mange af dem du har bedt om at skrive, har sagt "nej tak"?


Jeg har ikke startet noget online blad.

Jørn har bare lavet et eksempel på hvordan det kunne se ud. Det er det jeg linker til i min signatur.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Jeg har ikke startet noget

23 okt 2014 09:46

Jeg har ikke startet noget online blad.

Jørn har bare lavet et eksempel på hvordan det kunne se ud. Det er det jeg linker til i min signatur.


Det beklager jeg. I mængden af tekst havde jeg fået blandet det sammen. Det bliver spændende at se hvordan Jørn eksempel udvikler sig. Hvis det viser sig at det bliver bedre end MFN, kan det jo være et eksempel til efterfølgelse.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Nu går jeg ud fra

23 okt 2014 10:03

Nu går jeg ud fra at det var et svar til mig

Vil det så sige at vi skal til at have et kriterie omkring maks antal indlæg pr. Dag? Eller hvordan vil man administrere det?


Tråden går vel mest på forslag om alternativer til bladet - så det er vel modstanderne af den slags ændringer, Allan henvender sig til ;)
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Tråden går vel mest på

23 okt 2014 11:28

Tråden går vel mest på forslag om alternativer til bladet - så det er vel modstanderne af den slags ændringer, Allan henvender sig til ;)


Jo det kan godt være jeg tager fejl der. Sådan er det jo indimellem når alt er på skrift. :)
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.