Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37
 
Zig-Zag
Emnestarter
Indlæg: 130
Tilmeldt: 14 feb 2005 13:06
Kontakt:

Diskussionsoplæg: "Hvorfor Modeflyvenyt" ?!

20 jun 2014 14:10

Med al mulig risiko for at blive hængt, druknet, skudt, brændt og hvad ved jeg, vover jeg at stille spørgsmålstegn ved bladets berettigelse i disse elektroniske tider...

Jeg har fløjet modelfly i snart 30 år og dermed modtaget et utal af Modelflyvenyt, men mener at tiden er løbet fra bladet.

Da jeg startede var der en "købes/sælges" rubrik i bladet. Den blev på et tidspunkt udkonkurreret af DBA og nettet. Annoncerne i Modelflyvenyt var jo heller ikke daggamle.
Der kunne gå 2 måneder fra noget blev sat til salg inden bladet udkom.

Reklamerne i dagens blad er heller ikke specielt aktuelle. Ofte kan man finde den samme vare annonceret på nettet til en lavere pris end ved bladets udgivelse.
Dertil kommer at der på nettet ofte findes nyere, mere avancerede udgaver end det der bliver annonceret for i bladet.

Artiklerne i bladet virker på mig som om de er resultatet af at "vi skal have noget stof".
Diverse artikler om "din, min og vores model" kan som oftest findes på nettet og det samme gælder "nye produkter". Indrømmet, artiklerne på nettet er ikke altid på dansk.

Det er min holdning at det skal være muligt for medlemmer af Modelflyvning Danmark at få et abonnement med eller uden Modelflyvenyt.
Jeg kan læse i seneste nummer, at et abonnement på Modelflyvenyt koster Kr. 390,-. Det beløb ville jeg personligt gerne kunne spare, da informationen på nettet er gratis.

Med dette siger jeg ikke at Modelflyvenyt skal nedlægges, men jeg mener at medlemmerne skal have mulighed for at fravælge bladet og dermed betale et reduceret kontingent.
De medlemmer der fortsat ønsker at modtage bladet skal selvfølgelig have den mulighed.

Da jeg er helt klar over at dette er et kontroversielt indlæg vil jeg gerne bede om en sober og seriøs tone i alle indlæg.
Nogle af mine kvindelige kollegaer have erfaring med flyvende koste.

Zig-Zag
 
Brugeravatar
imonfire666
Indlæg: 565
Tilmeldt: 30 aug 2013 10:29
Kontakt:

http://www.modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=79470 jeg ville helt klart

20 jun 2014 14:29

her

jeg ville helt klart melde mig ind med det samme, da jeg har valgt at prioriterer min økonomi anderledes, og ikke har 600kr årligt til den forsikring som er det eneste jeg er intereseret i! plus 100 i tilmelding.:)
WER KENT KENNT, KENNT KENT.
 
Brugeravatar
prestone
Indlæg: 461
Tilmeldt: 12 nov 2009 16:28
Kontakt:

Jeg ville også melde mig

20 jun 2014 15:18

Jeg ville også melde mig ind øjeblikketligt hvis bladet faldt væk og prisen reduceret.... Alternativt ville det være fint at kunne vælge det fra og få en lavere pris.

Har været medlem og prisen/bladet var en af grundene til at jeg forsvandt, ganske enkelt fordi jeg fandt det værdiløst og forældet...

P.
Ripmax Mustang p-51.(død efter sammenstød med Spitfire)
Parkzone FW190, Butcherbird. X2
Trojan Funfighter (gave fra en god ven)
TBS Discovery FPV. m, core. naza/GPS. Gopro2




I started out with nothing, and i still have most of it left.
 
Brugeravatar
Niels Hilker
Indlæg: 2018
Tilmeldt: 13 aug 2004 19:51
Geografisk sted: Oksenvad
Kontakt:

Bladet skal forblive. Det er

20 jun 2014 15:33

Bladet skal forblive. Det er en del af modelflyvning Danmark. Vi er selv herre over hvad der skal i af stof. Hvis man mener stoffet ikke er godt nok, er alle velkomne til at bidrage ved at indsende stof til redaktøren. Hvis det er for at spare 390,- kr. så tror jeg man skal finde en anden hobby.
Når jeg kommer steder hvor Flyv, eller et udenlandsk blad om fly ligger, er det da det første jeg tager og læser i. Flere i klubben abonnerer da på udenlandske blade der kommer med posten, gode læses flittigt blandt medlemmerne. Så Modelflyvenyt længe leve.
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Zig-Zag , 30 år er

20 jun 2014 16:06

Zig-Zag , 30 år er længe siden , der fløj jeg med din far som var en ung mand ,så det må ha været ham der modtog blade .
Men , blade er en del af modelflyvningen for mig , og det sidste nye ligger altid fremme og bliver flittigt brugt da der kommer mange guldkorn fra folk jeg aldrig ville ha mødt .
jeg vil da nødig undvære bladet , det er sikkert mest folk fra 40år og ned der er lige glad med bladet , det er der rigtig mange der ikke er , der er sat flueben i kalenderen så jeg kan holde øje med posten :)
BEHOLD BLADET TAK
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
nallic
Indlæg: 83
Tilmeldt: 26 dec 2004 23:57
Kontakt:

Jeg vil melde mig på

20 jun 2014 16:24

Jeg vil melde mig på gruppen der gerne vil undvære bladet.

Bladet er blevet overhalet af internettet. Amatører i hele verdenen skriver artikler med så meget mere dybde og interesse end de artikler jeg har læst i modelflyvenyt. Bladet kunne passende erstattes af en web "blog" i RC unionens regi, hvor der dels var lidt egenskabt indhold fra lokale (rapporteringer fra events i danske klubber) og dels var syndikerede artikler fra andre steder på nettet.

Dertil skal det dog siges at det er et flot stykke arbejde dem der står for bladet laver. Det er bestemt en stor opgave at lave sådan et blad og det er forståeligt at det er svært at konkurrere med det vandfald af indformation Internettet er.
Per Hansen - Kastrup
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Bladet skal forblive. Det er

20 jun 2014 16:50

Bladet skal forblive. Det er en del af modelflyvning Danmark. Vi er selv herre over hvad der skal i af stof. Hvis man mener stoffet ikke er godt nok, er alle velkomne til at bidrage ved at indsende stof til redaktøren. Hvis det er for at spare 390,- kr. så tror jeg man skal finde en anden hobby.
Når jeg kommer steder hvor Flyv, eller et udenlandsk blad om fly ligger, er det da det første jeg tager og læser i. Flere i klubben abonnerer da på udenlandske blade der kommer med posten, gode læses flittigt blandt medlemmerne. Så Modelflyvenyt længe leve.


Fuldstændig enig!!!
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Bladet skal forblive. Det er

20 jun 2014 17:03

Bladet skal forblive. Det er en del af modelflyvning Danmark. Vi er selv herre over hvad der skal i af stof. Hvis man mener stoffet ikke er godt nok, er alle velkomne til at bidrage ved at indsende stof til redaktøren. Hvis det er for at spare 390,- kr. så tror jeg man skal finde en anden hobby.
Når jeg kommer steder hvor Flyv, eller et udenlandsk blad om fly ligger, er det da det første jeg tager og læser i. Flere i klubben abonnerer da på udenlandske blade der kommer med posten, gode læses flittigt blandt medlemmerne. Så Modelflyvenyt længe leve.



+1:D Rør ikke ved mit blad.
Og stod til mig så blev dette forum lavet så kun medlemmer af MFD kunne bruge det-Altså dem som rent faktisk er forsikret, som loven kræver det når man flyver modelflyvning.
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Lad os absolut beholde bladet

20 jun 2014 17:07

Lad os absolut beholde bladet tak. Jeg synes det er godt med et blad i papir udgave.
Jeg synes det er underligt hvis man ikke kan finde sølle 600,- Kr. om året til medlemsskab af MDK, hvor man både får en ansvarsforsikring og et fint blad.
Langt de fleste bruger MEGET MERE på modeller mv.
Der har fornylig været en anden tråd om emnet, hvor formanden Allan Feldt redegjorde for at selvom man droppede bladet, ville kontingentet ikke blive væsentligt billigere!
Desuden er der mange medlemmer der ikke bruger forum og de elektroniske medier. Skulle de så undvære bladet??

Med hensyn til, at man ikke har råd til at betale 600,- kr. om året for bla. forsikringen, som helt klart er det vigtigste man betaler for, skal man nok lige tænke på, hvad det vil komme til at koste, hvis man er rigtig uheldig at komme til at lave skade på andres ejendom, eller endnu værre på en anden person.
Uden ansvarsforsikringen gennem MDK, skal DU SELV betale erstatning og det kan blive MEGET dyrt.
"
" H-Kontrollant
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Og stod til mig så

20 jun 2014 17:08

Og stod til mig så blev dette forum lavet så kun medlemmer af MFD kunne bruge det-Altså dem som rent faktisk er forsikret, som loven kræver det når man flyver modelflyvning.



Enig !!!! :)
"

" H-Kontrollant
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37