Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Elektronisk supplement til Modelflyvenyt?

25 jun 2014 10:16

Et sted i den igangværende tråd "Diskussionsoplæg: "Hvorfor Modeflyvenyt" ?! " (her) blev der nævnt en ide med at lave en elektronisk nyhedskanal for modelflyvning - fx med uddrag fra diverse andre online blogs og nyhedsmedier. Det syntes jeg da kunne være en god ide - uanset hvilket format det officielle "Modelflyvenyt" nu engang udkommer i.

"Det må være nemt!" tænkte jeg og oprettede fluks en "Modelflyvning" Wordpress blog ... og, ja, det var nemt :-) Men så kommer li'som den svære del af det - hvad skal der skrives om?

Jeg har *ingen* intentioner om at skrive noget særligt selv (hertil er min berøringsflade med sporten for lille), så udgangspunktet er at lave nyhedskanalen som en opsamling fra forskellige andre blogs/medier på nettet. Men igen, så har jeg altså ikke mange år bag mig i denne sport, så der er jeg også lidt fattig med ideer ...

Derfor:

- Hvilke gode blogs findes der som der man bør holde øje med (både danske og udenlandske)?

- Hvilke emner skal man dække? Det er jo en ret bred sport med motorfly/svævefly/"droner"/helikopter/multirotor/luftfotos/byggeteknik/konkurrencer/3D-flyvning osv. osv.

- Giver det mening at hive forholdsvis gamle links ind? Det kan fx være en flot beskrivelse af et byggeprojekt som blev lagt online for fire år siden - eller en god artikel om servoer som stadig er relevant.

I første omgang vil jeg gerne, som et forsøg(!), påtage mig at samle links sammen (skriv dem i denne tråd) - jeg kender dog mig selv godt nok til at vide, at det ikke vil holde evigt. Men heldigvis har Wordpress en "team" funktionalitet, så der kan åbnes op for et antal forskellige redaktører - folk med en finger på pulsen, som lige kan bruge 5 min. ind i mellem for at lægge et relevant link på.

Her er et helt lav-praktisk, ugennemtænkt, simpelt eksempel på hvordan det kunne gøres: her. Så må tiden vise hvad der sker med det initiativ, jeg lover i hvert fald ikke en bjælde ;)

Min egen interesse i det her er forøvrigt at jeg gerne selv vil følge lidt mere med :-)
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
Søren Lohse
Indlæg: 1904
Tilmeldt: 28 jul 2004 18:31
Kontakt:

Rigtig lækkert der var på

25 jun 2014 10:39

Rigtig lækkert der var på tide der kom en online blok super :)
Vh
Søren L
61 60 02 64

OY-6325

www.fpvsyd.dk"
 
nallic
Indlæg: 83
Tilmeldt: 26 dec 2004 23:57
Kontakt:

Fantastisk initiativ! Jeg syntes det bestemt

25 jun 2014 10:50

Fantastisk initiativ!

Jeg syntes det bestemt er værd at finde ældre artikler og sætte dem på, så der er noget materiale fra starten. Sålænge de gamle ting stadigvæk er relevante :)

Måske kunne der komme et direkte samarbejde med bladet, sådan at artiklerne i bladet, blev kopieret ind på wordpress bloggen (som tekst - ikke scannet) ? - Der vil så være plads til langt mere billed materiale også. Det er et godt format til den elektroniske udgave og wordpress giver mulighed for at folk kan kommentere og diskutere artiklerne. (det kan de selvfølgelig også bare gøre herinde).
Per Hansen - Kastrup
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Super god ide

25 jun 2014 12:30

Super god ide
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Zig-Zag
Indlæg: 130
Tilmeldt: 14 feb 2005 13:06
Kontakt:

Da jeg startede tråden der

26 jun 2014 16:49

Da jeg startede tråden der henvises til, havde jeg ingen idé om at det var en så varm kartoffel.

Måske skal vi have et supplement til det eksisterende og ikke et alternativ.

Samtidig kan jeg konstatere at idéen om et supplement ikke kommer fra Modelflyvning Danmark, selv om jeg er rimelig sikker på bestyrelsen har læst indlæggene, eller i hvert fald en del af dem.

Måske skal bestyrelsen ændres eller udvides, så der er én eller flere personer der tackler den "fagre ny verden" og dens digitale muligheder?!

Det har for mig ikke været et krav at kunne spare penge, selv om jeg er modstander af at betale for noget jeg ikke har brug for. Det har ligeså meget været for at få MFD til at kigge på nutiden og fremtiden, i stedet for bare at gøre som vi altid har gjort. Husk, at stilstand er lig med tilbagegang over tid. Bare spørg diverse fagforeninger.

Det ville glæde mig hvis der kom et supplement til bladet, men jeg mener det er MFD der skal tage initiativ og ikke et medlem af MFD.

Da vi fik den nuværende hjemmeside og dette forum var det "cutting edge technology", men vi er nu kommet en del længere, og det må være på tide at nytænke hele konceptet med en organisation som MFD, så den matcher 2014 og fremad.
Nogle af mine kvindelige kollegaer have erfaring med flyvende koste.

Zig-Zag
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Det ville glæde mig hvis

26 jun 2014 20:09

Det ville glæde mig hvis der kom et supplement til bladet, men jeg mener det er MFD der skal tage initiativ og ikke et medlem af MFD.


Jeg syntes selv at det er fint med initiativer fra medlemmerne, og med et helt konkret eksempel på hvordan det kunnes gøres, så har bestyrelsen et udgangspunkt for en snak om emnet. Det kunne da være super hvis der dukkede flere (og gerne bedre) ideer op.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Det er en fed ide

16 sep 2014 13:02

Det er en fed ide og lad den udvikle sig

Start på en frisk og lad folk oprette artikler der

Du er begyndt godt så lad os fortsætte


Jeg vil putte dette link ind i min signatur

her
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Jeg har selv lige lavet

16 sep 2014 14:51

Jeg har selv lige lavet min egen Wordpress på min egen hjemmeside bare lige for at se hvor tilgængeligt det er og det virker meget intuitiv.

Selvfølgelig skal man lige vende sig til det, sådan er det jo med alt nyt.

her min side som er lavet på ca 30 min, med installation på egen MYSQL + egen webside.

her
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Dette er ikke en kritik

07 dec 2014 09:47

Dette er ikke en kritik af den bog du har lavet.
Men som eksperiment viser den vel også tydeligt at det er tvingende nødvendigt at sørge for en form for struktur (deadlines, ...) og organisation for at det ikke skal blive en blindgyde efter at papirbladet evt. er smidt ud med badevandet.

Intentioner og forventninger til fremtidens magi på internettet, er ikke en garanti for at lave et produkt der bare nærmer sig vores trykte blad i kvalitet på de fleste parametre: Opdaterede artikler, temmelig jævnlig aktivitet - der skal ske noget på siden, reklamer - en skrev at man nemt kunne få 10 eller 100 (?) gange så store reklameindtægter?

Jeg ved godt at jeg ikke kan stoppe at der kommer et elektronisk alternativ/parallel til det trykte blad. Men når jeg ser blad hylderne rundt omkring undre det mig at folk er så overbeviste om at online blade med mega reklameindtægter er fremtiden?
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!