Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
mikkel frederiksen
Emnestarter
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 12 sep 2007 20:34
Kontakt:

forsideoverskrift.

13 aug 2015 10:13

Er det bare mig der er lidt sippet med hensyn til den overskrift på det nye blad?
"modelflyvning bliver forbudt for unge under 16" Når der endnu ikke er truffet beslutning om den tværministrielle rapport skal følges eller hvad der kommer til at ske.
Jeg synes at det er lidt Ekstrablad agtig.
Smeden
Når folk omkommer ved ulykker inden for luftfarten,skyldes det ofte ufrivillige lodrette bevægelser mod jorden.
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Eller også er det for

13 aug 2015 10:18

Eller også er det for at få folk til at interessere sig for hvad der foregår. Man må sige det virker, der var adskillige klubkammarater igår i den lokale klub der havde fanget det og begyndte at interessere sig for hvad det er der foregår !
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Er det bare mig der

13 aug 2015 10:28

Er det bare mig der er lidt sippet med hensyn til den overskrift på det nye blad?
"modelflyvning bliver forbudt for unge under 16" Når der endnu ikke er truffet beslutning om den tværministrielle rapport skal følges eller hvad der kommer til at ske.
Jeg synes at det er lidt Ekstrablad agtig.



Jeg giver dig fuldkommen ret, alt for meget Ekstrablad i den overskrift.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Eller også er det for

13 aug 2015 11:53

Eller også er det for at få folk til at interessere sig for hvad der foregår. Man må sige det virker, der var adskillige klubkammarater igår i den lokale klub der havde fanget det og begyndte at interessere sig for hvad det er der foregår !

Det samme oplevede vi i Brande.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Ja, helt rigtigt. Det ér

13 aug 2015 21:12

Ja, helt rigtigt. Det ér ekstrabladsagtigt, og det er helt bevidst.
Jeg er i dén grad skyldig i anklagen.

Vi har lært af vores 'coach' at sådan får man opmærksomhed.
Og det er så lykkedes.
Om man kan lide det eller ikke. Jeg bliver ofte selv irriteret over det i avisen og på nettet.
Men det virker, og det var meningen.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
umulius_dk
Indlæg: 415
Tilmeldt: 24 feb 2007 15:01
Kontakt:

Hold nu for f da

14 aug 2015 07:20

Hold nu for f da op med at være så sure alle sammen over det blad og hvordan der skrives af redaktører og billed kvalitet og hvad véd jeg. SÅ LAD DOG VÆRE MED AT LÆSE DET!!! Så kan vi andre hygge os med et godt blad .
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Jeg flyver kun med radiostyrede

14 aug 2015 19:04

Jeg flyver kun med radiostyrede legetøjshelikoptere og sådan nogen står der sjældent noget om. Det finder jeg nogen gange uendeligt trist. Alligevel bladrer jeg bladet igennem og i 9 ud af 10 blade har der været en tech-artikel eller en artikel om i andres legetøjsfly som jeg finder interessant. Specielt finder jeg at artikler om flotte fly fra første verdenskrig fascinerende eller fly fra flyvningens barndom.
Som et medlem af modelflyvesamfundet i danmark har jeg overhovedet ikke bidraget med noget som helst til vores blad og alene af den grund mener jeg egentlig heller ikke at jeg er specielt berettiget til at kritisere bladet.
Det er et faktum at jeg giver mindre i kontingent til min klub og til Modelflyvning danmark end udøvere af rigtigt mange andre sportsgrene giver i kontingent om måneden. Det drejer sig måske om Kr 1000 om året og for de penge får jeg lov til at flyve på størstedelen af de danske pladser for legetøjs-fly og -helikoptere. Ydermere får jeg et dejligt lille blad, hvor der næsten hver gang er et eller andet jeg kan hygge mig med at læse.
Det hele er faktisk ikke allerværst :cool:
" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Det en spændende diskussion. Skal

26 aug 2015 09:58

Det en spændende diskussion. Skal bladet og overskrifterne skabe opmærksomhed via form og bl.a. overskrifternes form, eller kan et blad bære sig selv via læserens engagement og forudgående lyst til at læse alt i bladet? Jeg tilhører nok selv den sidste kategori, og selvom jeg stort set kun flyver med svævefly uden elmotor, læser jeg faktisk hele bladet hver gang, og jeg synes at det er spændende at læse om alle aspekter af vores hobby, selvom jeg ikke dyrker det hele. Derfor har jeg også, fra tid til anden, været lidt irriteret over den lidt ændrede linie i bladet. Nogle kalder det for "Ekstrablads agtig" og den formulering er jeg også kommer i tanke om i svage øjeblikke. Jeg må dog også indrømme, at netop artiklen om droner, aldersbegrænsninger m.v. var den første jeg læste, og det var da pga. overskriften. Det var en vanvittig vigtig artikel og jeg synes, at den fint beskrev den proces der havde været, og de udfordringer der er i emnet. Netop denne artikel viser også indirekte hvad vi også får for vores kontingent i Modelflyvning Danmark: Vi får et maskineri som en temmelig professionel (gratis) og engageret bestyrelse, der virkelig arbejder for, at vi kan fortsætte med at flyve modelflyvning i Danmark, på rimelige vilkår. Måske bliver de ændrede, men det er trods alt bedre at have været med til at skabe ændringer, end blot at få dem trukket ned over hovedet.

Hvorfor droner og begrænsninger for de almindelige modelflyver egentlig blevet et emne?
En af grundene som jeg kan se, er at de øgede kommunikationsmuligheder (=internet), de øgede muligheder for at handle uden personlig kontakt (=webshops=internet) har gjort at der i dag er mange flere der køber udstyr til en eller anden form for modelflyvning, uden at få personlig vejledning af en kyndig forhandler eller i en klub. Disse autonome modelflyver har da helst sikkert haft og har det sjovt med deres udstyr, men deres autonome opførsel (læs uvidenhed, eller bevidste overtrædelse af de regler vi er underlagt), har da været medvirkende til at myndighederne har fået øje på et område de mener skal reguleres mere end det var før. Det er godt at vi har nogle i vores SAMLEDE forening, der tager handsken op og kæmper for vores sag. Det ville ikke ske, hvis vi kun var et forsikringsselskab :)
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Godt skrevet Erik :cool: +1

26 aug 2015 13:31

Godt skrevet Erik :cool: +1
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.