Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Gibson
Emnestarter
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13 maj 2003 20:32
Kontakt:

Tegninger Online på http://www.modelflyvning.dk/modelflyvenyt/tegninger-og-byggeprojekter.aspx

08 dec 2015 23:42

Hej med Jer

Jeg har nu i et stykke tid haft et ønske om at prøve at genskabe vores RC-Union tegning arkiv digitalt. Det går faktisk rigtigt godt.
Jeg har modtaget en del henvendelser på vore artikel i modelflyvenyt nr. 6. 2015 hvor vi efterlyser tegninger. - tak for det :D
Samtidig har Lars Pilegård ladet hans original tegninger scanne.
Dem er jeg ved at lægge online på
her
Der arbejdes på siden - Den vil hele tiden udvides, så bliv ikke fortvivlet hvis den en gang imellem ser underlig ud.
Jeg har lavet det, så man både kan hente tegningen, men også, læse byggeartiklen online i det pågældende modelflyvenyt.
I må være tålmodige da det er et ekstremt langsommeligt arbejde at få det hele sat op.

Hvis nogen af jer ligger inde med "KANON" Billeder af de aktuelle konstruktioner kan vi godt bruge dem

God fornøjelse

Michael Gibson
Retro Grenredaktør
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

No Title

09 dec 2015 12:42

Ja, vi må tage hattene af for dig, Gibson! TAK for at du gider.

Var inde og se på Kobra 20 ELP'en. Super! Den har været spurgt til en del gange herinde. Ser at der linkes til hele MFN-bladet hvori artiklen findes. Det er måske bevidst, hvis ikke, kan fx pdftk-kommandoen snildt "klippe" artiklen(-erne) ud (vedh).
 
DK_TOKEN
Indlæg: 133
Tilmeldt: 18 jul 2010 17:02
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Hej Det er et rigtigt godt

09 dec 2015 20:31

Hej

Det er et rigtigt godt initiativ og jeg tror, at der er mange der kommer til at værdsætte indsatsen.
Tak for informationerne, de bliver garanteret brugt fremover.

Mvh
Peer Tokebjerg
 
Brugeravatar
Niels Hilker
Indlæg: 2018
Tilmeldt: 13 aug 2004 19:51
Geografisk sted: Oksenvad
Kontakt:

Super indsats. Kan du ikke

09 dec 2015 20:33

Super indsats. Kan du ikke også lige fikse forum så det sidste kommer til at virke. Dine evner rækker langt :)
:D
 
Brugeravatar
Thomas1
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2005 10:48
Kontakt:

Det var da totalt fedt

09 dec 2015 22:49

Det var da totalt fedt - Kan man ikke gøre denne tråd fast, så den ikke forsvinder i mængden.

Vildt super total overlækkert at du har lavet dette.......

MVH
Thomas
Thomas
OY-nr 6397

Puha bare den nu bliver deroppe.
 
Brugeravatar
Gibson
Emnestarter
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13 maj 2003 20:32
Kontakt:

Hej Igen, Bruel: Det er helt

09 dec 2015 23:36

Hej Igen,

Bruel: Det er helt sikkert lækkert, hvis jeg klippede artiklen ud - MEN Det er for mig nemmere at linke til siden i det aktuelle blad - Så er der simpelthen en process mindre jeg skal igennem.
Senere - når tegningerne forhåbentligt alle er på plads, er det en god ide kun med selve artiklen - det vil speede download tiden betragteligt op. Tak for dit lille "unix" input.:cool:
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Det er først nu jeg

10 dec 2015 00:11

Det er først nu jeg ser, at du faktisk linker til en side i dit link (her#page=20 mht Kobra 20'eren). Men det virker mærkeligt nok ikke i min browser med tilh. pdf-læser (Firefox og evince). Men det er fluekn*pperi: Det er kanon det du gør, Michael!

Edit: Fejl-40C: Jo - det virker fint når man beder sin browser om at "preview'e" pdf-filen... :)
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Hej Gibson, Jeg har følgende tegninger

10 dec 2015 20:23

Hej Gibson,

Jeg har følgende tegninger :
Grokker gr1 (1978 - Tore Poulsen)
El 'a Stick
Dogme Autogyro
Chuck
Sputnik
Hercules (4xspeed 400 Ole Jørgensen )

Kunne du skrive om du mangler nogle tegninger? Når du er færdig og måske har tid og lyst, hvad med veteran flyvernes tegningsarkiv?

Tak for indsatsen!
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Gibson
Emnestarter
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13 maj 2003 20:32
Kontakt:

Hej Erik, Alle de tegninger du

11 dec 2015 11:47

Hej Erik,

Alle de tegninger du nævner har vi ikke - Så det ville være suverænt hvis vi må låne dem.
Med hensyn til veteranernes arkiv er det jo en af mine store dromme også at få dem foeviget i elektronisk udgave.
Så undgår vi måske helt at miste nogen, som jeg frygter det måske er sket med nogen af Rc-unionens tegninger.

Jeg sender dig min adresse i en PM.

Med venlig hilsen

Michael Gibson


 
Brugeravatar
Hightower
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18 okt 2006 21:40
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Hej Gibson. Stort cadeau til dig

08 feb 2016 19:57

Hej Gibson.
Stort cadeau til dig for den kæmpe indsats du gør. Det er flot. Jeg skal lige ud og rode i mit tegningsarkiv. Jeg tror jeg har tegningen til vindstyrke 12 liggende, en fin skrænt svæver, hvis det kunne have nogen interesse. Bare sig til, så skal jeg arbejde på at få den scannet ind.
Hightower
Silkeborg El- og Svæv