Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Tak for endnu et godt MFN - 3/2016

14 jun 2016 21:28

Tak for endnu et godt MFN. Jeg synes at jeg kan fornemme at der begynder at komme flere byggeprojekter rundt omkring. Specielt flere byggeprojekter hvor der bliver bygget fra bunden. Jeg blev helt nostalgisk, da jeg så Gibsons nye artikel om Grokker 3, som også var mit første selvbyggede modelfly. Et fly jeg byggede i ungdomsskolen i Hornbæk i starten af 80'erne med modelbyggeungdomsskolelærer Flemming Leth - ham der senere blev gør-det-selv mand i TV. Da jeg nu genså Grokkeren, kom jeg til at tænke videre til et lignende fly som jeg poster her. Den er godt nok oprindeligt lavet som en gummimotormodel, men med en kombination af de 4 The Flying Funtique's udseende og Grokkerens opbygning, er der en nem inspiration til
variationer af Grokkeren:
her
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Niels Hilker
Indlæg: 2018
Tilmeldt: 13 aug 2004 19:51
Geografisk sted: Oksenvad
Kontakt:

Har ikke fået mit blad

14 jun 2016 21:52

Har ikke fået mit blad endnu. Øv.
 
Brugeravatar
Henrik E Jensen
Indlæg: 854
Tilmeldt: 02 jan 2013 17:19
Geografisk sted: 4583 Sj. Odde
Kontakt:

Ja , men der kunne

15 jun 2016 18:15

Ja , men der kunne godt havde stået lidt mere om den nye drone lov især fordi vores formand skriver at forsikringen i MFD ikke dækker selv om man overholder dansk lovgivning .
 
Sekretariatet
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19 dec 2009 13:39
Kontakt:

Har ikke fået mit blad

15 jun 2016 21:57

Har ikke fået mit blad endnu. Øv.


Hej Niels.

Ifølge aftale med Posten skulle dit blad være fremme senest i dag. Hvis det ikke er tilfældet så smid lige en mail til os i sekretariatet.

Så sender vi fluks et til dig.

Mvh
Sekretariatet
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Jeg har heller ikke modtaget

17 jun 2016 11:36

Jeg har heller ikke modtaget mit bad i dag. Har sendt en mail til sekretariatet. Har det noget at gøre med post Danmark har ændret deres holdninger med at breve m.m. Kan tag op til 7 dage inden det kommer frem.
 
Brugeravatar
Brian T
Indlæg: 424
Tilmeldt: 17 sep 2003 20:45
Kontakt:

Michael.... du skal huske at

18 jun 2016 11:07

Michael.... du skal huske at tage "Bad" hver dag..... ellers kommer du sgu til at lugte rigtigt grimt... ;-)


Med Venlig hilsen Brian T. Besøg os på
 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Henrik E Jensen - deadline

20 jun 2016 13:59

[USER="7551"]Henrik E Jensen[/USER:c3399ab5] - deadline til nr 3/16 var længe overskredet da loven blev vedtaget ... Der kommer information i nr. 4/16
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
ARFL
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17 okt 2015 13:15
Kontakt:

Jeg syntes også, at det

21 jun 2016 09:44

Jeg syntes også, at det nye nr. af bladet er blevet mere interessant at læse. der kommet flere artikler om hvordan folk er kommet i gang igen, eller er startet forfra på modelflyvning. Jeg kunne også godt tænke mig flere artikler/test af nogle af de modeller der bliver solgt mange af her i DK. Artiklen om Spitfiren der blev til en Grob Tutor var også interessant og tankevækkende læsning. Det giver stof til eftertanke om hvor man skal handle og navnlig ikke handle henne. Gerne flere om hvordan man beregner Størrelse på elmotorer, selvom jeg godt ved mange bare køber en færdig flyver, så er vi stadig en del, som godt vil vide lidt om teknikken bag.
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Jeg kunne konstatere, at redaktionen

15 aug 2016 14:16

Jeg kunne konstatere, at redaktionen ønskede indslag fra de mange sommerlejre i uge 29....
Da jeg var på sommerlejr i uge 28 (MFK Nuserne), så må jeg hellere få skrevet lidt til de billeder jeg tog deroppe ;-)
For der er ikke kun i uge 29, der var sommerlejr (og med vejret i år kan man debattere ordet "sommerlejr")
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Sjovt nok, jeg tænkte det

15 aug 2016 14:41

Sjovt nok, jeg tænkte det samme :D
JetDanmark havde jetcamp i uge 31 ;)
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk