Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Mau
Emnestarter
Indlæg: 713
Tilmeldt: 31 aug 2004 22:40
Kontakt:

Hvilke servoer foretrækker I?

22 okt 2007 09:17

Indendørssæsonen er igang og jeg (og sikkert mange andre) er derfor på udkig efter grej til div. indendørs modeller. Er bl.a. bved at bygge en Index.

Jeg synes efterhånden at udvalget af micro-servoer er ved at være temmeligt stort og uoverskueligt og vil derfor gerne høre hvilke erfaringer I andre har, samt hvilke servoer i foretrækker at bruge.

Man læser tit at man får hvad men betaler for - men er det nu også sådan? Er en servo som denne: her
til 87 kr. f.eks. ringere end andre?
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

22 okt 2007 15:17

Hej Mau.

Tillykke med valget af Index´en, det er til dato den bedte indeflyver jeg har haft. Flyver langsomt som få, kræver næsten ingen sideror påhøjkant, ruller pænt, hover som en heli, ja jeg kan ikke finde noget grimt at sige. Hold den let >140 gr. Min er udstyret med en 19 gr motor fra Planemania, Polyfly Lipo på 300mAh (10 min blandet flyvning), Dynam modtager og 3 stk D37 servoer.

Og lige her går det en smule galt.

Den ene af mine servoer centrerer ikke ordentligt og ud af en serie på 9 har vi haft 2 defekte. 1 lige ud af posen og en anden efter 5 min. flyvning. Jeg valgte D37 fordi jeg kender D47 fra mine DLG´ere og er ovenud tilfreds med dem. Den lille er bare ikke helt så god.

Flyver også med nogle Noname 4,5gr til 50 kr og de virker fint.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

22 okt 2007 17:38

Kopi af besked: stk D37 servoer.



Og lige her går det en smule galt.

Så vidt jeg kan se, har D37 ECO intet til fælles med D47, ud over "Dymond navnet", og prisen er langt under det halve, så det er ikke helt fair, og sammenligne de to servoer.



Dymond servoer kommer fra flere forskellige producenter, og findes også under mange andre handelsnavne, og mine personlige erfaringer er, at nogle er rigtig gode (for eksempel: D54, D47, D47S, D60, D60S HT, D200 BX BB, D250 BX BB/MG m.fl.), hvor andre er mindre gode.



Tommy :)
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

24 okt 2007 15:16

Hej Fister.

Den tager vi lige i den anden tråd........

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King