Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Tæt på!!!! Check de gamle rorhorn

17 jul 2007 22:17

Jeg havde en lille oplevelse jeg lige vil dele med forum. Jeg har købt en brugt Fokker Dr 1 (Spv. 185 cm/ motor MVVS 26 ccm) fra Flair i meget nydelig stand. Jeg har fløjet ca. 7 ture med den meget velflyvende model.

Da jeg skulle løfte halen for at dreje den ind i vinden inden take off, knalder jeg det ene knæ ind i højderoret (den har wiretræk). Dette resultere i at det ene rorhorn knækker som en sprød "langelænder". Det undrede mig da stødet ikke var specielt hårdt. Da jeg tog fat i de andre rorhorn kunne jeg knække dem uden anstrengelser. De var simpelthen blevet skøre efter de formentligt mange år på bagen.

Så mit råd er, check lige rorhornene på evt. aldrende modeller. Dette gælder formentligt også andre nylondele.
 
Andreas
Indlæg: 1450
Tilmeldt: 03 jan 2003 20:03
Geografisk sted: På en stol
Kontakt:

17 jul 2007 23:57

Har opblevet noget lignende, med et at nylon.



Min gamle træner, som har stået et på år skulle luftes og som altid når der skal flyves, med en model der har stået lidt, laves radio tjek;)



Under radio tjekket knækker det ene nylon laske til højderoret[:0] alsår ingen unormal belastning[:0][:0]



Det giver jo lidt stof til eftertanke[V]

Hilsen
Andreas ✈
 
Brugeravatar
hjort
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13 nov 2002 17:09
Kontakt:

03 aug 2007 22:02

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Andreas



Har opblevet noget lignende, med et at nylon.











Nylon skal holdes "fugtig" for ikke at blive sprød.



Og frem for alt så tåler det ikke skyggen af benzin.



mvh

oy6689
OY6689 The Flying Tigers
Horsens Indendørs Modelflyveklub & RC-klubben Falcon - Flyver indendørs i Horsens, Vejle, Kolding, Haderslev, Vejen, Odense, Nustrup, Sønderborg, Svendborg, Bevtoft, Fredericia, Gram, Århus, Assens og Vejrup.









sigpic
 
Brugeravatar
Thomas Scherrer
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 10 jun 2003 14:42
Geografisk sted: oz2cpu at gmail dot com
Kontakt:

06 aug 2007 16:01

>Og hvis man vrider i rorhornet på hver flyvedag, så skal det nok knække før ellersiden.

men den er jo på jorden ! så det er nok det mest geniale sted at finde fejlen,
man skal jo bare pøje lidt forsigtigt i det til siderne, for at checke at det statig er godt
Thomas Scherrer - Ballerup - Brug email