Alle danske modelpiloters forum

 
Solle
Emnestarter
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 maj 2019 13:49
Kontakt:

Spørgsmål til eksamensprojekt

02 maj 2019 10:47

Hej Modelflyveforum!

Jeg sidder med et eksamensprojekt, hvor jeg er ved at undersøge mulighederne for opstart af min egen forretningside. Jeg er selv lidt af en modelbygger-nørd, dog inden for warhammer. Derfor har jeg designet og produceret nogle prototyper, til det jeg kalder et "modulært hobby setup". Kort sagt, er det forskellige moduler med samme grundmål, som kan sættes sammen på en masse forskellige måder. Jeg har designet modulerne i CAD software og derefter skåret dem ud på en laserskærer. Modulerne kan sættes op der hvor man typisk sidder og arbejder med ens hobby, og de er designet til at opbevare dele, værktøj, pensler, maling etc. man nu har brug for under ens hobbyprojekter.

Det er hovedsageligt designet med warhammer i fokus. Men jeg kom til, at tænke på, at det måske også kunne være interessant for sådan nogle modelbyggere som jer. Jeg er dog ikke helt sikker på, hvordan jeres typiske arbejdsområder ser ud. Jeg tænker måske, at i har brug for noget mere plads og ikke bare sidder ved et skrivebord, som vi gør når vi nørder warhammer. Omend ikke andet, ville jeg sætte virkelig meget pris på, hvis nogle af jer ville have lyst til at svare på dette spørgeskema jeg har sat op. Jeg har brug for alt den data jeg kan få fat i, således jeg kan begrunde og afgrænse valg løbende i mit eksamensprojekt.

Spørgeskemaet er på engelsk, da jeg har det ude på diverse internationale forums også. Men i svarer selvfølgelig bare på dansk, hvis det passer jer bedre.
Link til spørgeskema: 

https://forms.gle/SurBs4p6MgC548mb9



Jeg har vedhæftet et billede af setuppet for at give jer en bedre ide om hvad jeg snakker om.

Jeg håber ikke, at jeg bryder nogle regler på jeres fine forum, men håber i vil bruge 5 minutter på at give mig nogle svar. Hav en fantastisk dag.

VH Mikkel
Billede
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Spørgsmål til eksamensprojekt

02 maj 2019 14:57

Hej

Fedt projekt!!
Jeg har svaret på jeres spørge skema.

Jeg har selv arbejdet lidt på noget der lugter lidt af det samme.
Min hobby gør jeg har en masse forskellige aktiviteter jeg skal klare, men jeg har ikke plads til at have alt fremme på bordet altid.

Så jeg har tegnet det jeg kalder et "Workstation module"
Det er i sig selv en kasse med åben side, hvor man kan opbevare alt værktøj relateret til en aktivitet. F.eks loddekolbe, tin, flus med mere. Eller en til motor-vedligehold, med alt værktøj til at skille motoren ad, rense den, sætte lejer og kompression op.

Disse moduler kan jeg så skifte rund på afhængig af hvilken "aktivitet" jeg laver - de kan opbevares på en reol, så der hurtigt kan dannes et overblik over hvor de enkelte "moduler" er.

Her er et billede af "grund-modulet" - størrelsen er ca 50x40cm
Capture.JPG


De er naturligvis tilpasset til hvad der skal stå i dem, så grund-modellen er den sammen, men hvert modul er en ligge smugle anderledes.

Pøj pøj med projektet

/André
Vil i vide mere om min hobby, F2D, så tjek min youtube kanal (link her under):

André Bertelsen

Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Spørgsmål til eksamensprojekt

02 maj 2019 16:48

Hej Mikkel.

Det ser godt ud!
Er sikker på jeg sagtens kunne blive fristet.

Har svaret på spørgeskemaet.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Solle
Emnestarter
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 maj 2019 13:49
Kontakt:

Re: Spørgsmål til eksamensprojekt

02 maj 2019 17:32

Tusind tak for svarene, begge to! Jeg sætter stor pris på, at i har taget jer tid til at svare.

Rigtigt spændende projekt du også har gang i der, André. Kan godt lide ideen om, at det skal være noget man kan flytte rundt på. Jeg har også nogle gange følt, at jeg ikke fik nørdet så meget som jeg gerne ville, fordi jeg først skulle pakke det hele frem og så ned igen bagefter. Så er det jo smart med sådan en bakke man lige kan hive ud af skabet og gå i krig! :D
Kan også godt lide at du har lavet forskellige moduler til forskellige aktiviteter. Er det OnShape du har lavet CAD modellen i?

Tak for de pæne ord, Ruben.
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Spørgsmål til eksamensprojekt

16 maj 2019 09:45

Hej

Beklager den lange svar tid - der var lige nogle konkurrence flyvninger der skulle overstås :)


Solle skrev:
Så er det jo smart med sådan en bakke man lige kan hive ud af skabet og gå i krig! :D

Det bedste er at man ikke behøver rydde op på bordet, den kan findt stå oven på bordet :roll:

Solle skrev:
Er det OnShape du har lavet CAD modellen i?


Ja den er lavet i onshapet.

mvh
André
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Forbech
Indlæg: 150
Tilmeldt: 06 sep 2009 17:55
Kontakt:

Re: Spørgsmål til eksamensprojekt

16 maj 2019 09:54

Hej

Sådan her ser det ud i proksis:
http://www.controlline.org.uk/phpBB2/vi ... &&start=18

Prøv evt. at smide dit spørgeskema op på tråden på Barton hjemmesiden. Så får du feedback fra hele verden :-)

/Henning