Alle danske modelpiloters forum

 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Dem på videoen er købt

01 okt 2012 10:32

Dem på videoen er købt i tyskland kan være man skal få tilladelsen i hus så man kan prøve i dk ;)
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
Brugeravatar
oleo76
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29 jan 2008 23:20
Kontakt:

Nu er det jo heller

04 okt 2012 21:43

Nu er det jo heller ikke så tit pakker fra Østrig bliver åbnet:cool:

... Men ellers, så ville sådan en vandraket på hver rulleskøjte da også være karismatisk - og lovlig så længe du holder dig under 100 meter :D

Mht 100 meter, så tror jeg i øvrigt selv de HELT hellige herinde indimellen kommer over 100 meter.




Ja ca alle dem som flyver svævefly...
Ole Højgaard Sørensen
Aars Modelflyveklub
OY-9437
A-Certifikat
 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

:p

04 okt 2012 21:48

:p
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Ja ca alle dem som

05 okt 2012 13:04

Ja ca alle dem som flyver svævefly...


Ole du har ganske sikker ret, men kan ikke lade være at få den tanke at når det sker kan det da ikke være en katastrofe da vi jo som regel altid har fornuften med os når vi flyver, tror ikke på der bevist er nogen der vil udrette skade på andre eller for ikke at tale om sit elskede modelfly. og selvfølgelig viger man da os altid for full-size.
Måske der skulle en debat i gang om reglerne skal revideres til moderne og sjovere standard ?
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
jakobø
Indlæg: 861
Tilmeldt: 29 aug 2012 20:20
Geografisk sted: fredericia
Kontakt:

jeg var engang for mange

05 okt 2012 21:58

jeg var engang for mange mange år siden med til at købe model raketter ved ham der surf og noget i bork havn.
de kunne sku flyve højt, og den ene mistede vi da også på første flyvning.
har det nogensinde været lovligt med den slags raketter i danmark?
ny bruger! ny flyver.
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

En lille update. De er nu

19 mar 2015 19:52

En lille update.
De er nu blevet lovlige i Danmark

Wildtoys i Silkeborg har dem.
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
Meeps
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 dec 2018 21:48
Kontakt:

Re: En lille update.De er nu

22 dec 2018 23:26

OY-2573 skrev:
En lille update.
De er nu blevet lovlige i Danmark

Wildtoys i Silkeborg har dem.

Hej Jens.
Har du dokumentation for dette?
Jeg har prøvet at kigge lidt rundt på Internettet, men jeg kan ikke rigtigt finde nogle konkrete svar. Kan du eventuelt give et link til de relevante love og regler?
Jeg kunne godt tænke mig at komme i gang med raket byggeri, så jeg vil gerne lige være sikker på reglerne først :D
Mange tak, Pelle.
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Re: Model Raket motorer

14 jan 2019 11:12

Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Model Raket motorer

15 jan 2019 11:22

Faktisk fik jeg aldrig sat dem på rulle skøjter (var aldrig planen, jeg løj bare en del som barn) men en lækker art hobby svæver, 4 stk af de heftige raketter og det gik KJEMPE BRAAA med flutter og aftrukket ror flader til følge, men fedt var det dengang og derfor har tanken om at gøre det igen aldrig forladt mit hoved.

Mon ikke sommeren kommer til at byde på et ligende forsøg, har i ihvertfald reppet flyet og bestilt nyt grej der til :)
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Re: Model Raket motorer

21 jan 2019 22:39

De raketmotorer der er på den linkede side er ikke så alsidige.
Man kan købe Estes modelraketmotorer i Sverige og Tyskland (husk lige at sikre dig importtilladelsen inden).
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws