Alle danske modelpiloters forum

 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nye medlemmer ?

21 maj 2017 21:11

Ja, det er nemt at pege fingre medens man "glemmer" at den daværende formand anså dette forum for halvdødt i '15 og troede at fremtiden var på FB (!). Samt at forum var lagt ned i næsten to måneder i vinters - helt uhørt.

Når det er sagt: Moderationen har været for slap herinde. Jeg tager min del af skylden for den kontante tone, og har da også fået et par hak i tuden i den anledning... Må se at trække vejret, når jeg læser nonsens fremover herinde.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nye medlemmer ?

21 maj 2017 22:49

JeEA skrev:
Men hvor pokker er dem der plejer at bruge forum?
Køb/salg virker helt død

Er folk på alternative web sider nu?

Vi er ca 3500 medlemmer i dk og max 100 har brugt det nye forum på samme tid. For det meste er der 5-15 på

Syntes det var meget mere før

Hilsen Jens


Folk er generelt gået over til Facebook der er man jo i forvejen mht nye opdateringer




Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
JeEA
Indlæg: 2109
Tilmeldt: 18 sep 2004 17:48
Kontakt:

Re: Nye medlemmer ?

23 maj 2017 17:04

Stadig ærgerligt da Facebook sucks bigtime :(
Hilsen Jens
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nye medlemmer ?

23 maj 2017 17:39

Tag det som noget positivt
Hvis meget køb og salg går til Facebook , så bliver der flere tråde med emner omkring bygning og hjælp til modelflyvere

Generelt har jeg altid syntes at køb og salg fyldte for meget



Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nye medlemmer ?

23 maj 2017 20:42

Peter

Du er langt bag ud hvad hak i tuden angår ;)

Og de hak jeg kan tælle i min, er givet ifb med moderering. Generelt accepteres moderering ikke.

Moderering kan sagtens undgåes, det kræver bare selvjustits af brugerne.....

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nye medlemmer ?

23 maj 2017 21:37

Pointen var alvorlig ment, Ruben: Hvis nogle virkelig bliver "skræmt bort" af ligefrem tale (skrift) i diverse diskussioner, så skal hammeren falde. Jeg erindrer ikke, at jeg har fået en konkret advarsel pr. PM fra din hånd, men jeg erindrer en ret ophidset kommentar i fuld offentlighed (og efterfølgende telefonsamtale). Majoriteten skal ikke lide under et par stykker, som "skræmmer" eller støjer - ud med dem! (Ja, sørme også, hvis det er undertegnede.)

Men min teori er fortsat, at det store problem for MDKF er underskud af interessant indhold (ikke "skræmmere" eller for den sags skyld spammere): Vi taber kampen om interesse til andre store fora og FB, som har mange brugere og derfor stor aktivitet. Og jeg ved ikke helt hvad der kan gøres på det punkt... Men det hjælper ikke, hvis bestyrelsen har besluttet ikke rigtig at ville røre ved forum: Forum er en opskur blanding af gode og dårlige forslag og indskud - snup de gode og lad resten ligge!
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nye medlemmer ?

23 maj 2017 22:37

Nu var min kommentar slet ikke møntet på din person.

Og jeg beklager hvis det kunne opfattes sådan.

Det var bare for at sige at det ikke er uden omkostninger at "føre" slettelakken :)

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nye medlemmer ?

23 maj 2017 23:07

Ruben Sonne skrev:
Nu var min kommentar slet ikke møntet på din person.

Og jeg beklager hvis det kunne opfattes sådan.

Det var bare for at sige at det ikke er uden omkostninger at "føre" slettelakken :)

Ingen grund til beklagelse - jeg hører ikke til den nærtagende type (selv med navns nævnelse).
Jeg misunder ikke dit job, Ruben. Men jeg erindrer ikke at en eneste person (udover måske mig selv, jf ovenfor) har fået så meget som en advarsel i de små fem år jeg har fulgt forum (måske tager jeg fejl?).
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nye medlemmer ?

24 maj 2017 07:31

Advarsler på den gamle platform var ikke synlige på samme måde som her.

Der blev uddelt rigtigt mange....
Der blev også uddelt en hel del karantæner. Også til medlemmer, der som regel kunne opføre sig pænt.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
JeEA
Indlæg: 2109
Tilmeldt: 18 sep 2004 17:48
Kontakt:

Re: Nye medlemmer ?

25 maj 2017 08:28

Til mr Fox
Jeg er uenig med dig omkring køb og salg
Det var nemlig fedt at det fungerede. Jeg har handlet meget fedt grej herinde og det skal dem jeg har handlet med samt forum have tak for.

Jeg synes det er ærgerligt at folk benytter fjæset i stedet for forum hvor tingene er emne inddelt og dermed lettere at navigere rundt i.

Hilsen Jens
Hilsen Jens