Alle danske modelpiloters forum

 
PropelLars
Emnestarter
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29 okt 2001 07:28
Kontakt:

Giver det mening med både FB og Forum??

06 dec 2017 17:28

Håber ikke jeg starter en krig, men altså hvorfor at vi egentlig stadig både en hjemmeside-forum og en Facebook-side?
Jeg synes FB siden dækker mit behov meget fint, og er næsten aldrig herinde på forum mere. Brugtbørsen fungerer også fint på FB, selvom den ikke tilhører RCU.
Man risikerer jo nemt at gå glip at vigtige ting, når der kører to spor :), og det er næppe billigt med dobbelt system.
Senest rettet af PropelLars 07 dec 2017 13:19, rettet i alt 1 gang.

Lars Rasmussen, Slowbuilder;
 
Brugeravatar
Hannibal
Indlæg: 278
Tilmeldt: 29 jun 2009 16:26
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 17:53

Jeg synes også det er unødvendig med en hjemmeside-forum og en Facebook-side.

FB skulle forbydes ved lov……. :mrgreen:
Jørgen H. Nielsen
Odense Modelflyveklub
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 17:54

Hej Lars. I forums favør taler:
  1. FB er en (1) lang tråd - mange har problemer med at finde hoved og hale i "strømmen"
  2. Kan du forestille dig en byggetråd på FB - jeg kan ikke (medmindre man laver en gruppe for hver underforum: Byggeteknik, Svæveflyvning, ... - held og lykke)
  3. Reklamer - nej tak...
  4. FB er fint til diskussion, men det er dette forum også (hvis folk altså gad at bruge det)
  5. Rart at kunne diskutere en hobby uden at ens ægtefælle, arbejdsgiver eller andre "venner" nødvendigvis kigger med (tænker på en åben gruppe): Lad nørderne være i fred!
  6. Hvordan laver man "sticky info" på FB (fx en konkurrencekalender i F3K)?
 
PropelLars
Emnestarter
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29 okt 2001 07:28
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 19:24

Hvorfor har vi så FB siden? Det er for tosset med to kanaler..

Lars Rasmussen, Slowbuilder;
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 19:40

Jeg synes at forum er fedt fordi man kan dele tingene op, som Bruel siger. På Facebook bliver det en lang tråd af tråde. Forums problem er at nogle har valgt det fra af forskellige grunde. Hvis vi er flere der vælger det til, på en måde og med et indhold der er interessant for andre, vil endnu flere vælge det til.
Facebook er hyggelligt, men som sagt overskueligt.

Både og? Jeg synes at det er relevant at overveje hvor mange medier vi skal være repræsenteret på, hvor aktive vi skal forvente at de skal være, og specielt hvor aktive vi kan/skal forvente at MDK's officielle personer er? Jeg synes at vi skal forvente at f.eks bestyrelse og andre med tillidshverv er til stede i en eller anden grad, men jeg synes på ingen måde at folk kan kræve at f.eks. bestyrelsen læser alle tråde minutiøst fra dag til dag, og hvis man har brug for at specifikt svar, så skriver man til sekretariatet.

Mvh
Erik
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Henrik E Jensen
Indlæg: 854
Tilmeldt: 02 jan 2013 17:19
Geografisk sted: 4583 Sj. Odde
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 19:48

PropelLars skrev:
Hvorfor har vi så FB siden? Det er for tosset med to kanaler..

Som jeg svagt erindre det startede det vist med at Forum var nede et par dage og så prøvede bestyrelsen at overtage en andens persons side på FB og da det ikke lykkedes lavede de deres egen så vi medlemmer ikke gik glip af noget og så et par dage efter igen igen var Forum oppe og køre igen og wupti så var der to.
 
Andreas
Indlæg: 1450
Tilmeldt: 03 jan 2003 20:03
Geografisk sted: På en stol
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 19:52

Holder helt klart på, som andre også nævner, at FB ikke kan bruges på langt sigt, det er en rodebutik og meget uoverskuelig..

 
Hilsen
Andreas ✈
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 20:04

Andreas skrev:
Holder helt klart på, som andre også nævner, at FB ikke kan bruges på langt sigt, det er en rodebutik og meget uoverskuelig..

 


Absolut!
Det har jeg (indtil videre forgæves) forsøgt at slå et slag for.

Det er bla. derfor at vi i JetDanmark stædigt holder fast i vores forum, facebook er beregenet til "se hvad jeg fik at spise" diskutioner.
Byggetråde osv, nej, tør ikke tænke hvordan det ville se ud :mrgreen:
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

06 dec 2017 21:22

Erik Dahl skrev:
Jeg synes at vi skal forvente at f.eks bestyrelse og andre med tillidshverv er til stede i en eller anden grad, men jeg synes på ingen måde at folk kan kræve at f.eks. bestyrelsen læser alle tråde minutiøst fra dag til dag, og hvis man har brug for at specifikt svar, så skriver man til sekretariatet.

Hej Erik
Er helt enig i at bestyrelsen ikke skal læse alle tråde, men at forvente at bestyrelsen i det mindste kigger i det område der hedder bestyrelse bare en gang imellem er vel ikke for meget forlangt ?
Og selvom sekretariatet gør et godt stykke arbejde så er mener jeg ikke det er en god ide at gå den vej, for ofte er det der spørges om af generel interesse og ikke kun for den der spørger og det vil man mangle hvis man går den vej.
Som eksempel kunne det have været fint hvis ønsket om en øget vægtgrænse for indendørs havde været bredere kendt inden det kom med i et referat fra et bestyrelsesmøde, så det kunne have været diskutteret bredere end det har været (og hvis det har været på forum så har jeg overset det, og så undskylder jeg at jeg ikke havde set det der (og FB er jeg ikke på så der kan det også have været)).
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

07 dec 2017 00:11

Gud jeg troede lige at forum nu også skulle dække modelbåde :D

Jeg synes det er fint at man har flere valgmuligheder, mange vælger FB fordi der kigger de daglig alligevel.

Hvis man vil have mere aktivitet herinde så er det vigtig at det er attraktivt sådan helt basis i layout format. Jeg har gentagende gange opfordret til dette. Funktionelt jo så virker det, men så heller ikke mere end det.

Indekset synes jeg råber til himmelen om forbedring, de kæmpe store ikoner lokker ikke til at man kigger nærmere.

Jeg synes vi mangler en forside hvor nyeste indlæg vises , artikler med billeder og vigtig information fra bestyrelsen.

Ja man kunne endda inddrage seneste 5 opslag direkte fra FB i en kolonne Det giver liv.

Hvis medlemmer kommer ind på en forside som ikke er dynamisk, ja så er det bare kedelig, og man skynder sig lige at se nyeste opslag siden sidst man var på besøg og så ud igen.

Fortsætter man med ikke at gøre noget som helst, ja så dør forum simpelthen ud, og det er godt på vej.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.