PropelLars skrev:Hmm, jeg kan godt forstå alle argumenterne for at det virker, og det må nok komme an på en prøve. Hvis jeg sætter to ladere op, på samme forsyning, med hver sin akku og undlader at forbinde stel, så skulle jeg gerne måle permanent 0V mellem akkuernes minuspoler. Dermed ville der ikke løbe strøm hvis de havde fælles minus, og alle er glade. Hvis jeg ikke måler 0V, så ville jeg riste mit grej.
Mht til at lade individuelt, så virker det også fint
, men jeg har faktisk 4 akkuer på dette fly, og det virker lidt fjollet at lade individuelt, når jeg har ladere nok. De pakker der er ens, fx dobbelte modtager akku, kunne jeg godt lade parallelt med én lader og parallelkoblede power og balancestik. Metoden er bare ikke lækker, for så kan jeg ikke holde øje med om cellerne er sunde.
Gør det ikke Lars. Vi har efterhånden mange gange set den magiske røg smutte ud af diverse ladere til jettræf når dette har været forsøgt. Jeg har set indtil videre minimum 5 ladere gå op i røg (forskellige fabrikater, min egen der fes af var Hyperion).
Det har også været forsøgt med kombi ladere som kunne lade 4 forskellige batterier samtidig (mener det var en hundedyr Robbe lader), den gik heller ikke godt....
Så kort og godt, lad på eet batteri af gangen, eller sørg for at både plus og minus er separeret mellem de enkelte batterier du lader på.
End of story