Har jeg godt set Ruben, men 3,2v per celle er for lidt i en el-flyver, da aflade kurverne for nyere batterier viser at så er de stort set allerede for langt nede allerede.
De fleste batterier i dag ligger mellem 3,6 og 3,8 under belastning og man bør stoppe så snart de dykker under det.
Så jeg ville gå med 3,5v per celle, eller måske lidt mere, for nye celler, hvis man skal måle på den måde.
Hvis batteriet derimod er godt brugt så kan det godt være at de ligger under dette ved belastning, men så er det også ved at være tid til at skifte dem ud, eller det er hvad jeg gør for livet er for kort til dårlige batterier.
Jeg foretrækker dog stadig at bruge mAh metoden og bruge noget der ligner 60-65% af kapaciteten til en alarm om at det nu er tid til at lande.
Men det er jo også bare min mening (og erfaring)
PS: Jeg bruger også altid batterier der har en høj C rating også selvom jeg ikke forventer at bruge det fordi det bare er en bedre oplevelse at have nok og prisen er ikke gør store forskel.
PSS: Det gælder så ikke lige mine hotliner batterier hvor 1800 mAh og 130C er tæt på det jeg bruger i de under 2 sek. motoren er tændt i et stig