Alle danske modelpiloters forum

 
Finn Andersen
Emnestarter
Indlæg: 673
Tilmeldt: 20 apr 2009 19:35
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Re: Graupner Polaron lader med WiFi modul

08 jul 2021 13:28

Så har jeg fået det til at virke ved at følge Claus's gæt.

Der er det problem at læsning af en QR kode overskriver de settings der er på det batteri man står på i app'en. Det løser jeg ved at bruge en ledig plads når jeg vil scanne QR koden.

Så kan jeg stadig gøre som jeg plejer, hvis WiFi ikke er muligt.

Hele ideen er at udgå fejlladning; jeg har bl.a. nogle forskellige 6S som jeg gerne vil lade med hver sin ampere setting. Polaron kan godt tælle celler, så der er egentlig ikke noget problem der. Med WiFi og app'en kan jeg slippe for nogle få tastetryk, men forhåbentlig få større sikkerhed til at vælge den rigtige indstilling. Tror ikke rigtig på at mange har behov for dette, men når nu det fandtes...

Men hvis nu Graupner byggede en QR scanner direkte ind i laderen, så man bare kunne vifte med sit batteri foran den, så tror jeg at det kunne blive populært.

/Finn
OY-2498
Flybar: TRex 500 CF. FBL/Microbeast: Goblin 500, TRex 500 XT, Goblin Fireball 280, TRex 300X og TRex 250 SE.
Futaba 18SZ
Blade Nano CP S + Spectrum 6e

God dømmekraft kommer med erfaring.... Erfaring kommer af dårlig dømmekraft.
 
Finn Andersen
Emnestarter
Indlæg: 673
Tilmeldt: 20 apr 2009 19:35
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Re: Graupner Polaron lader med WiFi modul

09 jul 2021 10:17

FWIW, så er den SKYRC side jeg omtalte som kunne lave en QR code rettet mod en anden lader fx denne her

https://vinderuprc.dk/lader/1536-skyrc- ... arger.html

Der er åbenbart et lille marked for den funktionalitet

SKYRC har dog valgt at bruge Bluetooth til smartphone kommunikation, hvilket jeg vil sige giver mere mening end Graupners WiFi

/Finn
OY-2498
Flybar: TRex 500 CF. FBL/Microbeast: Goblin 500, TRex 500 XT, Goblin Fireball 280, TRex 300X og TRex 250 SE.
Futaba 18SZ
Blade Nano CP S + Spectrum 6e

God dømmekraft kommer med erfaring.... Erfaring kommer af dårlig dømmekraft.