Hej Gunn, det lyder færøsk ?
Det kan sagtens laves, vil du selv være med eller skal jeg bare lave det til dig?
Det vil koste mellem 20-100kr i materialer, alt efter løsning.
Har selv længe overvejet den metode du beskriver til frost fri bil, jeg nægter at købe isskraber i håb om jeg en dag selv for bestilt en varmer til bilen.
Skal vi lige snakke om upgrade til systemet.
Du skal ikke, bruge bilens batteri til varme uden motoren kører. Kraftig kulde og en varmeblæser der sutter strøm i 30 minutter og du ender med at have frostfri bil der ikke kan starte.
Det vi kan gøre for at lave systemet top lækkert er at finde et lille batteri (lead acid måske) der kan gemmes væk under sæde eller i handskerum, whatever der er sikkert og dur til bilen.
Dette batteri levere så strøm til varmer, samtidig er det med ledning med indskudt diode tilsluttet bilens 12V system (gennem cigarstik evt.), så kan batteriet lades mens du kører, hvilket er skide smart
Dioden er sat således du kun kan lade det lille forbrugs batteri fra bilen, men bilen kan ikke bruge fra det. I min tidligere bil (Polo) kørte anlæg og interne blæser når man fjernede tændingen, da jeg ladede direkte fra cigar stikket uden diode.
Da jeg fløj meget FPV havde jeg 2 stk 100Ah utilty batterier bagi i bilen, som jeg ladede gennem cigar stik hvor jeg havde bygget diode ind i.
Lidt ekstra frækt var så jeg brugte mit Turnigy "watt meter" i mellem så jeg fik spænding på forbrugsbatteri at se + amp og Ah forbrug.
Jeg manglede aldrig strøm on-site og ladte aldrig på de batterier i bilen.
Igen lidt ekstra frækt var at jeg kunne hurtigt koble om fra cockpittet således at de to forbrugs batterier kunne direkte parallel forbindes med billens batteri, hvis jeg skulle mangle strøm men dog aldrig gjorde.
Vh
Jesper Skræm