Alle danske modelpiloters forum

 
ClausT
Indlæg: 5512
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Men Hvor finder man lige

28 sep 2016 23:09

Men Hvor finder man lige så stor en motor med så stort KV?! som ikke koster en bondegård?

Hold øje på RC-Network.de, man kan være heldig at finde f.eks. en Lehner Torqstar, Plettenberg Predator eller tilsvarende Hacker kværn til en rimelig penge, flere af dem i rigtig lav kv version der kan trække den omtalte mølle direkte. ​Men pas på, der er en danmarks opkøber der har det med at snuppe de 'gode' ting :eek:
 
Brugeravatar
Spectra
Emnestarter
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

Ja som Robert er inde

29 sep 2016 15:32

Ja som Robert er inde på skal det ikke blive alt for stort og tungt! Det er kun 3000-3800W jeg skal ha ikke en 80-150cc størrelse :)

Claus T jeg kan godt holde øje med den siden men kræver jeg ved hvad jeg skal holde øje med. Og jo lidt derfor jeg lavede denne tråd.

Som jeg kan læse mig frem til hvis jeg skal regne med den skal ligge omkring 70% for bedre virkningsgrad så skal jeg højere op i KV.
Direkte træk vil være fedt, men lidt svært at lave. Så tror jeg holder mig til at bruge gearet lige nu.

Så skal op i en 3000-3800W motor på 12s med KV omkring 281?
Det vil på 44,4V give 12500rpm på motoren. 70% af det er 8750rpm på motoren som vil give med 1:2,5 i gearing 3500rpm på propellen

Lyder det fornuftigt?
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Brugeravatar
Spectra
Emnestarter
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

Tror jeg prøver med sådan

30 sep 2016 11:51

Tror jeg prøver med sådan en her:

her

Så må vi se om den kan slæbe det. :-)
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Jeg ved heler ikke super

30 sep 2016 13:49

Jeg ved heler ikke super meget om el motorer. Men de skriver Max volt 10S, bare så du er obs på det. Ved ikke om man kan køre 12S på den.
Men de skriver helt nede på siden " The new Alien motors are customized products.
I can supply different motors, with custom power and KV.
If you need the transmission kit (timing belt, timing pulley, chain, etc) or keyway on the motor shaft or on the gears please feel free to send me a message. I will be happy to do."

Måske du kunne få dem til at lave den motor du har brug for.

Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Ikke fordi jeg er en

30 sep 2016 20:32

Ikke fordi jeg er en ørn indenfor el :) Har dog ligesom prøvet lidt forskelligt indenfor denne motor type.
Den motor som du er varm på, vil jeg mene er for let og lille til og kunne klare opgaven.
Vær ikke bange for et rigtigt HV setup, jo flere celler, bedre effektivitet får du ud af motoren, side gevinsten er mindre belastning af regulator, stik og celler, husk at den samme mængde energi vejer stort set det samme om den er fordelt på 10S, 12S eller 20S.
Jeg ville se over dammen og finde en passende NEU motor, de levere varen, er robuste og god kvalitet, du får dem dog ikke for 70£ :)
Jeg har en stor inrunner liggende med gear, som du kan afmontere, den kører med en 28x16 4700 rpm på 15S efter gearet.
Hvis det har intra, kan den blive din for et symbolsk beløb, synd den bare ligger og flyder.
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Brugeravatar
Spectra
Emnestarter
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

Ja Robert havde ikke lige

03 okt 2016 13:36

Ja Robert havde ikke lige set det med 10s... hmm.

Jeg vil gerne holde mig til 12s. primært fordi så har jeg en regulator jeg kan bruge.

Joenella: Den vil jeg da gerne prøve? Hvad spec har den ca? og hvad gear køre du med nu? Lyder spændende. Måske den vil kunne levere det jeg har brug for på 12s?
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Data: NEU 2230/1,5 kv 192

03 okt 2016 17:12

Data: NEU 2230/1,5 kv 192 gearet har en 4,2 udveksling
her
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Det ville være MEGET letter

03 okt 2016 17:23

Det ville være MEGET letter at finde en motor der kan trække din 4 bladet propel direkte, og så monter motoren i snuden........
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Jeg tænkte følgende, afmonter gear

03 okt 2016 17:26

Jeg tænkte følgende, afmonter gear på NEU og brug dit nuværende gear, så passer det meget godt :)
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Brugeravatar
Spectra
Emnestarter
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

Joenella jeg vil meget gerne

03 okt 2016 18:25

Joenella jeg vil meget gerne forsøge med den. tror jeg godt kan komme til at fungere. hvis ikke 12s er nok må jeg bare prøve med mere jo :-)


Robert, det er faktisk heller ikke så nemt at finde en motor med så lavt KV som ikke er kæmpe stor.
Du skal ned i max 100KV hvis den skal direkte på og så 4000W.
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"