Alle danske modelpiloters forum

 
ClausT
Emnestarter
Indlæg: 5509
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

"dronetegn" hvor og hvilket? (frivilligt)

15 apr 2021 00:10

Nu er det ikke et krav, men tænkte jeg hellere måtte 'være med i hulen' og få taget et dronetegn.

dronetegn.dk er stedet man gør det, hurtigt og gratis, men efter login med NemId får man den lakoniske besked "Page Not Found".. øv, her var jeg ellers klar til at spise skovsneglen og komme med i hulen.

Et par klik senere havnede jeg på droneregler.dk, undersiden "Erhvervelse af kompetencecertifikat", kombineret med den fine oversigt i modelflyvenyt valgte jeg så "underkategori A1 og A3" og fik en teoriprøve præsenteret (da jeg allerede var logget ind med NemId).

Pyha, der skulle lures lidt på nogle af spørgsmålene.. men hvad gør man dog ikke... et par spørgsmål måtte jeg kigge over til sidemanden Ole, og når han skrev "det ved jeg ikke", svarede jeg "det ved jeg heller ikke :)"

Nå, fik på magisk vis bestået, hvorefter jeg blev afkrævet 30 kroner til fælleskassen, og det burde nok fortælle mig at det ikke er et 'gratis dronetegn' jeg var i gang med, men noget andet.

Nu har jeg så modtaget et "Fjernpilot certifikat for teoretisk viden", fint og farvestrålende.. men er jeg så 'med i hulen' ?
Vedhæftede filer
certifiable.png
 
edwin
Indlæg: 1395
Tilmeldt: 30 dec 2004 16:03
Kontakt:

Re: "dronetegn" hvor og hvilket? (frivilligt)

17 apr 2021 07:08

det skulle du være :D

jeg tog min på tysk i østrig for 2 måneder siden, og det helt gratis
Edwin Koolen tlf:61650369