Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Hvornår trader ens nye kontrolantstatus i kraft?

07 mar 2011 15:11

Hej.

Jeg deltog på stormodelsiminar igår. Da jeg var kommet hjæm, kom jeg til at tænke på. Vi var en god håndfuld der var nye kontrolanter. Hvornår trader vorers nye kontrolantstatus i kraft?
Er det efter endt siminar alså igår eftermiddags, eller først når vi modtager vores nye medlemskort??
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Henrik Hammer
Indlæg: 616
Tilmeldt: 05 aug 2003 16:38
Kontakt:

Hej Robert Det er umiddelbart

07 mar 2011 15:49

Hej Robert

Det er umiddelbart efter seminaret se post 15 i denne tråd her

iøvrigt hyggeligt at hilse på dig i søndags.;)

MVH. Henrik Hammer

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Hej Robert Det er umiddelbart

07 mar 2011 16:01

Hej Robert

Det er umiddelbart efter seminaret se post 15 i denne tråd her

iøvrigt hyggeligt at hilse på dig i søndags.;)

Tak i lige måde:)

Så må vi håbe at de har nået at registrer mig. Skal godkende en model imorgen, vis den alså kan klare mit falkeblik:p
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Robert jeg tror ikke det

08 mar 2011 19:48

Robert jeg tror ikke det bliver et problem, så sæt du bare dit falkeblik på en forhåbentlig velbygget og velflyvende stormodel :-)
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Robert jeg tror ikke det

08 mar 2011 20:33

Robert jeg tror ikke det bliver et problem, så sæt du bare dit falkeblik på en forhåbentlig velbygget og velflyvende stormodel :-)

Det endte med at gutten lige skulle tage et A-certifikat. Så det blev det vi gjore idag. Så kikker vi på hans stormodel næste gang vi skal ud og flyve.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Morten Hauge Rauff
Indlæg: 352
Tilmeldt: 03 maj 2003 14:29
Kontakt:

Det endte med at gutten

08 mar 2011 22:47

Det endte med at gutten lige skulle tage et A-certifikat. Så det blev det vi gjore idag. Så kikker vi på hans stormodel næste gang vi skal ud og flyve.

Ret væsentlig detalje må man sige :D:D:D
ME 35 fin fly
www.midtjysk-mfk.dk

 
Brugeravatar
bmwmadsen
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 19 apr 2008 23:10
Kontakt:

Ret væsentlig detalje må man

10 mar 2011 10:34

Ret væsentlig detalje må man sige :D:D:D


Ja mon ikke griner
M.V.H. Madsen


Og har du nogle dårlig indvendninger så find et anden tråd Tak :)
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Hov, i misforstår:) Jeg trode at

10 mar 2011 10:38

Hov, i misforstår:)
Jeg trode at vi skulle gøre begge ting, men ansøgeren havde valgt at dele det op. Faktisk meget fornuftigt:cool:
Nu har vi aftalt at se på modellen i weekenden:cool:
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Jeg ved ikke hvor pernittne

10 mar 2011 12:54

Jeg ved ikke hvor pernittne vi skal være med det, men faktisk har en pilot først sit A-certifikat, når det står på medlemskortet. Og man kan ikke tage stormodel certifikat uden A-certifikat. Dermed kan man strengt taget ikke tage A-certifikat og stormodel certifikat på samme dag.

Men jeg kan egentlig ikke se, at der skulle være nogen andre problemer med at gøre det.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5990
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Jeg ved ikke hvor pernittne

10 mar 2011 13:41

Jeg ved ikke hvor pernittne vi skal være med det, men faktisk har en pilot først sit A-certifikat, når det står på medlemskortet. Og man kan ikke tage stormodel certifikat uden A-certifikat. Dermed kan man strengt taget ikke tage A-certifikat og stormodel certifikat på samme dag.

Men jeg kan egentlig ikke se, at der skulle være nogen andre problemer med at gøre det.

Nå ok. Det syndste jeg lyder lidt mærkligt.
Er man i forvejen stormodelpilot, må man flyver vider med sit fly, så snart kontrolanten har skrevet under. For flyet er godkendt fra det øjeblik.
Men man har ikke A-certifikat i det øjeblik kontrolante skriver under på det stykke papir?
Det kan godt være at det er praksis, men i mine øjne virker det lidt mærkligt. Der skal jo ikke tegnes nogen forsrikning eller noget når man tager et A-certifikat.
Det kunne jeg god tænke mig en uddybene forklaring på!
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.