Alle danske modelpiloters forum

 
JeEA
Emnestarter
Indlæg: 2109
Tilmeldt: 18 sep 2004 17:48
Kontakt:

Ja, men det får vi

15 maj 2012 08:34

Ja, men det får vi næppe da vi ligger indenfor den minemale afstand til en civil flyveplads. Derfor prøver jeg med blot 200 m og håber på et ja, fremfor et sikkert nej.;)

Hilsen Jens
Hilsen Jens
 
poul bentzen
Indlæg: 3711
Tilmeldt: 15 dec 2005 18:13
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Vi har en regel om

30 maj 2012 22:00

Vi har en regel om at vi IKKE må overflyve 100 meters højden......enige !!

Når så alligevel man kan se så mange indlæg om samme højdegrænse, var det måske på tide at få afdramatiseret dette emne...............ikke sådan at forstå at vi bare uden videre skal neglichere denne lov.......BESTEMT IKKE ! ! ! , men vi må dog erkende, at flere segmenter indenfor modelflyvesporten i deres udøvelse....Langt OVERSKRIDER DENNE GRÆNSE.
Det er muligt, ja endog helt sikkert, at jeg får på puklen for dette indlæg.............men mit ærinde er IKKE at fortælle, at de fleste af os dagligt overskrider denne 100 meters grænse.........nej det er at få en debat igang omkring vores flyvehøjde. Hvorfor skal vi kriminaliseres fordi vi trækker en god højstart, som med garanti ender et godt stykke OVER de famøse 100 meter ????

Med venlig hilsen Poul
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

Vi har en regel om

30 maj 2012 22:02

Vi har en regel om at vi IKKE må overflyve 100 meters højden......enige !!

Når så alligevel man kan se så mange indlæg om samme højdegrænse, var det måske på tide at få afdramatiseret dette emne...............ikke sådan at forstå at vi bare uden videre skal neglichere denne lov.......BESTEMT IKKE ! ! ! , men vi må dog erkende, at flere segmenter indenfor modelflyvesporten i deres udøvelse....Langt OVERSKRIDER DENNE GRÆNSE.
Det er muligt, ja endog helt sikkert, at jeg får på puklen for dette indlæg.............men mit ærinde er IKKE at fortælle, at de fleste af os dagligt overskrider denne 100 meters grænse.........nej det er at få en debat igang omkring vores flyvehøjde. Hvorfor skal vi kriminaliseres fordi vi trækker en god højstart, som med garanti ender et godt stykke OVER de famøse 100 meter ????

Med venlig hilsen Poul


hvad er dog det for et land du snakker om, jeg har da aldrig set nogen der flyver over 100 meter, jeg har dog selv prøvet det et par gange i tyskland og sverige :)
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
Brugeravatar
Lars L
Indlæg: 1291
Tilmeldt: 29 nov 2007 19:13
Kontakt:

Hvorfor skal vi kriminaliseres fordi

30 maj 2012 22:27

Hvorfor skal vi kriminaliseres fordi vi trækker en god højstart, som med garanti ender et godt stykke OVER de famøse 100 meter ????

Med venlig hilsen Poul


Hvis du flyver over 100 meter så er du kriminel, længere er den ikke. Det er det samme, hvis du kører over 80 på landevejen, hvor du kun må køre 80.

Venligst

Lars
" Lars L.

2011: Basic
2012: Danmarksmester Sportsman + landsholdspilot Basic
2013: Intermediate + landsholdspilot Sportsman
______________________________________________
Man er først en mand når man har fløjet 2000 km/t, og kørt en ægte Formel 1 Grand Prix Racer ;)

** Altid Spektrum ! ** Medlem af 90.000 kW klubben :rolleyes:
 
Brugeravatar
Ginge
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 03 aug 2007 21:56
Geografisk sted: Hadsten
Kontakt:

Ja, uha. Sidst jeg havde

30 maj 2012 22:29

Ja, uha. Sidst jeg havde det på banen fik jeg da en "venlig henstilling" Så det er et tystys emne, desværre..

Vi har en regel om at vi IKKE må overflyve 100 meters højden......enige !!

Når så alligevel man kan se så mange indlæg om samme højdegrænse, var det måske på tide at få afdramatiseret dette emne...............ikke sådan at forstå at vi bare uden videre skal neglichere denne lov.......BESTEMT IKKE ! ! ! , men vi må dog erkende, at flere segmenter indenfor modelflyvesporten i deres udøvelse....Langt OVERSKRIDER DENNE GRÆNSE.
Det er muligt, ja endog helt sikkert, at jeg får på puklen for dette indlæg.............men mit ærinde er IKKE at fortælle, at de fleste af os dagligt overskrider denne 100 meters grænse.........nej det er at få en debat igang omkring vores flyvehøjde. Hvorfor skal vi kriminaliseres fordi vi trækker en god højstart, som med garanti ender et godt stykke OVER de famøse 100 meter ????

Med venlig hilsen Poul
Flyv ikke højere end vingerne bær\' :-)
Det er ikke størrelsen, ej heller gørelsen . . .Det er lyden når den rammer jorden ;-)

Gift er noget man tager for ikke at blive det ;)

 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Ja, og vil du så

31 maj 2012 09:52

Ja, og vil du så straks gå ud at vaske din mund med sæbe !

Mange af Jer ved godt, at vi gennem de seneste år har været i kontakt med Trafikstyrelsen for at diskutere mulighederne. Det er vi stadig væk. Vi har også haft det oppe på nordisk plan, fordi der er noget højere til loftet i de øvrige skandinaviske lande - endnu da.

I en situation hvor vi forhandler, er det ikke optimalt at folk sommetider fortæller, at de flyver for højt og måske er lidt ligeglade med det. Trafikstyrelsen tager flyvehøjden meget alvorligt, og det gør vi også som organisation. Hvis Trafikstyrelsen får en opfattelse af at det ikke er sådan, har de jo ingen grund til at bruge tid på at forhandle med os.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Brugeravatar
bmwmadsen
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 19 apr 2008 23:10
Kontakt:

Kan de se vores variometer

02 jun 2012 05:25

Kan de se vores variometer ?
app 80 km/t kører du 100 km/t i dag venter der en bøde på 3500 spir bare til en orentering.
M.V.H. Madsen


Og har du nogle dårlig indvendninger så find et anden tråd Tak :)
 
Brugeravatar
PoulD
Indlæg: 458
Tilmeldt: 18 apr 2010 15:47
Kontakt:

du skal forklare alt meget

02 jun 2012 13:21

du skal forklare alt meget teknisk, især det hemlige. ellers tror vi ikke på dig :p


Kasper, jeg tror ikke teknikken er så hemmelig som Lars antyder. Her er en rapport som et par gutter ude på DTU har bedrevet, hvor du kan alle de tekniske detaljer om hvordan man detekterer signaturen fra noget med en så lille RCS som et 10 cm modelfly (ganske vist ikke en F117 meen ;)) : her

Er da langt mere imponeret over, at Madsen kan se flyvehøje på et variometer :D

Ja ja, keder mig bare. Havde regnet med at skulle ud at flyve i dag, men de flyver med føntørrere eller sådan noget i GRCC i dag :eek:

//Poul
. . Oscar Yankee Wun Zero Five Five bail out! . . expedite! . . to late.

mCPX, T-REX450SE-Jetranger, T-REX500ESP, T-REX600NSP, T-REX700N, JR X9303
 
Brugeravatar
nep123
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 06 jul 2006 17:34
Geografisk sted: Hørsholm
Kontakt:

...Er da langt mere imponeret

02 jun 2012 13:57

...Er da langt mere imponeret over, at Madsen kan se flyvehøje på et variometer :D...l


Ja, og din 'teori' knækker sikkert endnu mere, når jeg nu tilføjer at samme "variometer" også kan fortælle hvad Rx accu spændingen er! (not ?)
Og IAS hvis der tilføjes et pitot/statisk system...:eek:
Den er da helt gal...:)
Niels Erik Pedersen
DEN-1807

(Medlem af NFK)


----------------------------

 
Stuff
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 05 aug 2010 08:54
Kontakt:

Kan vi ikke få hævet

02 jun 2012 14:18

Kan vi ikke få hævet minimumshøjden i stedet? Hvis den nu lå på en meter kunne vi spare rigtigt mange penge i styrt :)
Næstved Modelflyveklub

DarkLake RC: http://www.darklakerc.dk

Mød os på Facebook her: http://www.facebook.com/darklakerc