Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
John Knudsen1
Indlæg: 544
Tilmeldt: 17 apr 2009 10:23
Kontakt:

Stuff det ville være fint

02 jun 2012 16:59

Stuff det ville være fint med en minimumshøjde, det er bare ikke alle modeller man kan håndstarte. :D

Mvh. John. :cool:
JK
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Skaf en kikkert der kan

02 jun 2012 19:52

Skaf en kikkert der kan se højden og prøv at lave en klubkonk der går ud på at ramme 100 m . Jeg tror ikke der er nogen der aner hvor de 100 meter ligger . Vi har prøvet med drager og der er næsten umuligt at bedømme højden , det er sikkert derfor vi alle har 100 meter Line på vores spoler så skal vi ikke gætte .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
bmwmadsen
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 19 apr 2008 23:10
Kontakt:

Kasper, jeg tror ikke teknikken

02 jun 2012 20:44

Kasper, jeg tror ikke teknikken er så hemmelig som Lars antyder. Her er en rapport som et par gutter ude på DTU har bedrevet, hvor du kan alle de tekniske detaljer om hvordan man detekterer signaturen fra noget med en så lille RCS som et 10 cm modelfly (ganske vist ikke en F117 meen ;)) : her

Er da langt mere imponeret over, at Madsen kan se flyvehøje på et variometer :D

Ja ja, keder mig bare. Havde regnet med at skulle ud at flyve i dag, men de flyver med føntørrere eller sådan noget i GRCC i dag :eek:

//Poul


Hallo du misforstår mit spørgsmål :p
Jeg mener vi får at vide hvor højt vi ligger i termik og får det sendt ned i øresneglen det er det jeg mener om de evt kan se det var faktisk ikke et dumt spørgsmål nu da jeg ikke ved det:cool:
M.V.H. Madsen


Og har du nogle dårlig indvendninger så find et anden tråd Tak :)
 
Brugeravatar
bmwmadsen
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 19 apr 2008 23:10
Kontakt:

Ingen svar ?:eek:

03 jun 2012 11:44

Ingen svar ?:eek:
M.V.H. Madsen





Og har du nogle dårlig indvendninger så find et anden tråd Tak :)
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Det virker efterhånden på mig

03 jun 2012 15:24

Det virker efterhånden på mig som at der er kommet svar på det oprindelige spørgsmål, og at tråden her er ved at køre ud på et sidespor...
Så skal vi ikke bare lukke den her og vente på resultatet af den dispensationsansøgning der nok bliver sendt??
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
Brugeravatar
kildegaard
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 27 sep 2007 21:41
Kontakt:

Jeg kan oplyse at MDK

03 jun 2012 20:23

Jeg kan oplyse at MDK har møde med Trafikstyrelsen på onsdag. Så måske vil der komme et svar inden for overskuelig tid. Jeg vil selvfølgelig informere både her og i bladet om udfaldet af mødet.

Henrik Kildegaard
 
Brugeravatar
Lars L
Indlæg: 1291
Tilmeldt: 29 nov 2007 19:13
Kontakt:

Kasper, jeg tror ikke teknikken

03 jun 2012 22:00

Kasper, jeg tror ikke teknikken er så hemmelig som Lars antyder. Her er en rapport som et par gutter ude på DTU har bedrevet, hvor du kan alle de tekniske detaljer om hvordan man detekterer signaturen fra noget med en så lille RCS som et 10 cm modelfly (ganske vist ikke en F117 meen ;)) : her

Er da langt mere imponeret over, at Madsen kan se flyvehøje på et variometer :D

Ja ja, keder mig bare. Havde regnet med at skulle ud at flyve i dag, men de flyver med føntørrere eller sådan noget i GRCC i dag :eek:

//Poul


Teknikken er sjældent så hemmelig, men det er hemmeligt hvad man helt præcist kan udrette med teknikken. ;)

Venligst

Lars
" Lars L.

2011: Basic
2012: Danmarksmester Sportsman + landsholdspilot Basic
2013: Intermediate + landsholdspilot Sportsman
______________________________________________
Man er først en mand når man har fløjet 2000 km/t, og kørt en ægte Formel 1 Grand Prix Racer ;)

** Altid Spektrum ! ** Medlem af 90.000 kW klubben :rolleyes:
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Hallo du misforstår mit spørgsmål

03 jun 2012 22:25

Hallo du misforstår mit spørgsmål :p
Jeg mener vi får at vide hvor højt vi ligger i termik og får det sendt ned i øresneglen det er det jeg mener om de evt kan se det var faktisk ikke et dumt spørgsmål nu da jeg ikke ved det:cool:


Tror nu bare at "gassen" går på, at et variometer ikke fortæller andet end, om flyet stiger eller synker. Så skal de have noget ud af at kontrolere den del af udstyret, skal de jo følge godt med, lægge til og trække fra, og regne sig frem til højden :)
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

sjovt mit variometer har en

03 jun 2012 23:30

sjovt mit variometer har en dejlig tysk stemme der fortæller min højde, jeg har engang prøvet at flyve rigtig højt i sverige, så det virker også over 100 meter
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
Brugeravatar
bmwmadsen
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 19 apr 2008 23:10
Kontakt:

sjovt mit variometer har en

04 jun 2012 08:20

sjovt mit variometer har en dejlig tysk stemme der fortæller min højde, jeg har engang prøvet at flyve rigtig højt i sverige, så det virker også over 100 meter

Nemlig Kasper det gør mit nemmelig også ;) så er det jo bare om de kan hører det ?
M.V.H. Madsen





Og har du nogle dårlig indvendninger så find et anden tråd Tak :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7