Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
kildegaard
Emnestarter
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 27 sep 2007 21:41
Kontakt:

Støjmåling info fra Flyvepladsudvalget.

13 mar 2013 15:17

Der er efterhånden mange tråde på forum, samt mange opringerne og sager der drejer sig om støj. Dette er vi særdeles opmærksomme på i MDK og specielt i flyvepladsudvalget. Derfor ser jeg det nødvendigt lige at komme med lidt info omkring samme.

Først og fremmest vil jeg opfordre klubberne til så snart de har spørgsmål / problemer der drejer sig om støj. KONTAKT mig.

Gå ikke selv i gang med at bruge penge på rådgivningsfirmaer og støjmålinger. Det kan i sidste ende vise sig at være penge ud af vinduet.

Lad ikke panikken styre processen, en plads kan ikke bare lukkes pga en klage, fra den ene dag til den anden.

I øjeblikket er der undersøgelser i gang der skal klarlægge om vi kan blive underlagt de samme støjregler som en full size flyveplads er det. Kan vi det hvilket jeg håber på vil fremtiden se utvistlig noget bedre ud i form af støj/miljø godkendelser eller krav til selvsamme.
En ting kan vi ikke komme uden om det er at der for tiden og fremadrettet er meget focus på emnet ved de kommunale myndigheder. Og når vi snakker med kommunerne er de lagt fra klædt godt nok på til at tackle lige netop vores problematikker. Derfor bliver der tit lavet nogle løsninger som er sammenlignelige med andre fritidsaktiviteter ja jeg har så galt set eksempler på at en klub var ved at få trukket et reglsæt ned over sig som var udformet til medarbejderne på et metalværksted.
Vi skal selvfølgelig ikke støje mere end nødvendigt, og vi skal ikke genere vores naboer det kommer der aldrig noget godt ud af. Men vi vil også have lov til at udøve vores hobby, lige så vel som Hansen vil have lov til at slå sin græsplæne søndag formiddag. Vi skal bare ha fundet den rette løsning.
Og med det arbejde der PT fra Flyvepladsudvalget er i gang, er jeg sikker på at vi er på vej i den rigtige retning for at sikre vores flyvepladser.

Dette indlæg vil også være at læse i næste nummer af Modelflyvernyt.

Henrik Kildegaard
 
Rosbjørn
Indlæg: 746
Tilmeldt: 14 sep 2006 21:24
Kontakt:

Det var fedt at læse

14 mar 2013 17:33

Det var fedt at læse henrik. Jeg er ik ramt af panik. Blot ville hører ,om der skete mere. Men jeg har fået skubbede gang i noget. Men jan fra kfk med deres store benarbejde
MVH Rosbjørn
 
rene frederiksen
Indlæg: 1447
Tilmeldt: 20 feb 2009 12:13
Kontakt:

Hysteri vdr støjmålinger

15 mar 2013 21:44

Hysteri vdr støjmålinger

Det var godt Kildegård,at du har hældt olie på vandene,så man ka ta hånd om det på en rolig seriøs og behersket måde vdr støj og støjmåling,så det ikke ender, som man har set alt for tit,en gang useriøs debateren.:(
Godt gået Henrik:)
oy-1979
 
poul bentzen
Indlæg: 3711
Tilmeldt: 15 dec 2005 18:13
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Desværre bliver det jo nok

19 mar 2013 01:08

Desværre bliver det jo nok alligevel sådan, at flyve og høre lyden af en "rigtig" motor bliver noget forbudent.............og hvor er det synd ! ! ! Folk, som ikke vedkender sig en god motorlyd blver mere og mere sjældne, og det betyder desværre samtidig, at alle vi, som stadig elsker motorlyden af en firtakter i et modelfly, eller endnu, bedre en Corvette med en v-8 motor i tomgang, får stadig sværere vilkår til at nyde dette.
Miljø er fint, men jeg fornemmer at denne lov tager mere hensyn til fugle og dyr end mennesker ! ! ! ;)

Mvh Poul....( medlem af div. miljøforeninger ) ? ? ? ? ? ? ?
 
rene frederiksen
Indlæg: 1447
Tilmeldt: 20 feb 2009 12:13
Kontakt:

Til Poul vdr. støj

30 mar 2013 11:24

Til Poul vdr. støj

Ja Poul STØJ !
Hvis man snakker om modelflyvere og støj og syntes man har ondt i halen over det,så skulle folk prøve og opholde sig på mit lejemål 3 værelses lejlighed i Brøndby Strand,hvor der bor nogle "lette damer" lige neden under.
Nogle gange opholder der sig hele 3 stk af de sindslidene støjendene "Tæppetissere" Her kan en hel modelflyveplads med brændstofmotore u/ lydpotter ikke være med,man er lige til den lukkede, når de er der.Den mest sindsyge af de afsporede dyr gøer ukontuerligt 6-7 timer uden pause,så holder den 2 til 3 minutters pause for og indtage luft og så tar den ellers fat igen med fornyet styrke.
Alle disse støjorganisioner skulle lige prøve og opholde sig her,så ved de hvad støj er !
Nu skal du ikke tro jeg ikke har prøvet og skrive til dem,men ak! De er lige så langt uden for pædagoisk rækkevigde som deres hunde.Vores ejendomsadvokats hendvendelser lige så resultatløse,men nu er husdyrudvalget og afdelingsbestyrelsen gået ind i sagen,men så er der også gået over 2 år i dette støj hælved.
I mit tilfælde er en stor flercylinderet flymotor : SOM OPIUMS OLIE I MINE ØREGANGE / contra min utilpassede underboers hunde:eek:
oy-1979